Sv: rida ut själv?ge upp?ganska långt.
Jag tycker detta var ett bra råd!
Alla hästar passar inte som skogsmullar.
känn efter om du tycker det är värt att fortsätta eller inte. För mig är det inte viktigt överhuvudtaget att rida ut själv men hade det varit det så hade jag garanterat köpt mig en häst som verkligen gillade att ridas ute själv. Jag har en häst hemma som jag aldrig rider ut på själv längre har lagt ner det eftersom jag kom fram till att mitt liv var mer värt än att försöka tvinga en häst att göra något som den inte tycker om, och ja till slut efter några år så kom dagen då hon skena hem och jag hamnade på akuten. Efter detta har jag accepterat hennes obehag och rider ut en gång i månaden i sällskap.
Kan tillägga att hon är en allmänt svår häst i allmänhet hon har hjärnspöken så det slår härliga till men hon kunde ibland vara rätt ok att rida ut på själv till att nästa gång vara riktigt besvärlig, hon har en tendens att kunna låsa sig och det går då inte att nå henne.
Tycker man ska anpassa sig till hästen gilar den inte att ridas ute så kanske man ska acceptera det och köpa en skogsmulle häst. Som du beskriver det så låter det som du och din häst är en halv sekund från en allvarlig olycka, det är inte värt det.
Jag tycker detta var ett bra råd!
Alla hästar passar inte som skogsmullar.