Vad funkar på era hästar?

Sv: Vad funkar på era hästar?

jag rider på tredelat eggbett,d-ringbett eller vanligt tränsbett och ibland fullcheek:phänder att jag har hackamore oxå

b.jpg

j.jpg

Försenade bilder! På ett slemmigt bett :rofl: Det går inte att böja mer än så här. För att visa var jag tvungen att peta lite med fingret. :p

De jag hade ser inte riktigt ut så, det är tredelat med tungfrihet och i sweet iron(?) :P De blir inte heller lika böjt innan det tar stopp :)

Det ser nog faktiskt nästan okej ut! Dags att utnyttja julklappspengarna tror jag :D

Tack så hemskt mycket :bow:

Jag rider på ett vanligt 3-delat. Hon verkar trivas på det så jag har inte testat något annat. Däremot på min förra häst varierade jag mellan 3-delat och hackamore (samma sak med ponnyerna).

Jag rider med två-delat äpplebett med tre ringar på min tinker eftersom hon e stark men hon tycker det är jätte gott med äpple.Hon e lugn och viftar inte med huvud för att hon har nåt o göra då.

b.jpg

j.jpg

Försenade bilder! På ett slemmigt bett :rofl: Det går inte att böja mer än så här. För att visa var jag tvungen att peta lite med fingret. :p

Ser ju jättebra ut :o. Det borde väl vara perfekt för min pålle som går allra bäst på rakt bett att tävla med i dressyren?
Eller får man tävla med det i dressyren på ponny? Hur många mm är det? Tävlar du med det? :)

Hej jag har en häst som jag försöker välja bett åt.. Jag har testat några men e inte riktigt säker:confused:.. Vad rider ni era hästar med för bett?

Tacksam för snabba svar!

Tre-delat eggbett funkar super, helt klart det bästa för oss. Snälla bettlösa går bra också men hackamore tycker hon är obehagligt.

Simba rider jag med tjockt tvådelat och letar efter ett rakt läderbett som jag kan ha vid hoppning.

Cilla har jag sidepull på.

My har ponny hack på då hon inte tycker om att ha bett i bunen pga överbett, har funderat på att testa bettlöst träns (tror dom heter så som går i kors på baksidan)

Kram

Alazzi 19 år rider jag på ett stång med tungfrihet eller hackamore (eller inget alls).
Pohila 6 år rider jag på ett tredelat eggbett.

Min häst går bäst på ett hemmagjort bett, det är ett tvådelat lite tjockare (16mm) med en svetsad "stopp" som gör att bettet inte kan vika sig, sen lite bett tejp över. Har ett bett från pessoa som fungerar på samma sätt men det är inte alls lika uppskattat. Varierar också mella tredelat sprenger, tredelat sprenger dynamic, rakt och vid intervallträning ett flippanbett (för att minska stoppsträckan:angel:) Tränar även dressyr på kandar, tredelad bridong och smal, lätt böjd stång.

Jag rider just nu på ett rakt eggbett, skiftar mellan det och ett tredelat sweet iron med lösa ringar. Funkar bäst med det raka men det är ju bra att byta lite :)

jag använder främst tredelat tränsbett på min pålle, men växlar mellan rakt o tvådelat muffbett också. rider jag ut med flera så rider jag på westernstång eller rakt pelham.

Tack för alla svar! Har hittat 2 bett som faktiskt funkar! Det första är ett 3-delat Bridong och det andra är stångbett med kopparrulle! :D Rider mest med det 3-delade.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
191
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 128
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 687
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama