Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ja som det står i rubriken, vad är det dummaste ni sett någon göra? Alltså det mest korkade.... Jag såg nog en av de dummaste...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
71 375
Senast: Candykills
·
S
Träning Idag blev jag sådär trött på Kollektiv stallet igen ! Vi hade stallmöte idag och då togs det upp om när vi ska börja ha hästarna ute...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 458
Senast: mackan
·
I
Hästhantering Jag har en 2 årig hingst som är lite hanterad. Han är alltid svår att få tag på i hagen, kommer fram så man har han ca 1 meter i...
Svar
8
· Visningar
2 421
Senast: avslutat medlemskap
·
N
Hästhantering Tänkte börja följa hans arbete och levels. Till saken är att jag absolut inte vet hur man ska börja? Kollade hans hemsida, men vet inte...
Svar
14
· Visningar
2 107
A
Hästhantering Hej! :) Hur tar man bort gamla trådar som man själv har skrivit? Känner att jag inte har någon nytta av dom längre :)
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Speedway
·
M
Ridning Vet ej om denna tråden hamnade rätt, men hoppas det.:) Är magplatta bara till hästar som slår upp hovarna i magen, eller skyddar den...
Svar
11
· Visningar
1 797
Senast: Rouise
·
Ridning Hur tycker ni man gör en bra halvhalt (misstänker att det skiljer sig mellan ryttare)? Jag har ridit ett par år, men aldrig riktigt...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Ponnytant
·
A
Hästhantering Hur ska man göra för att få en häst att sluta tigga? Direkt man öppnar fickan för att tex ta upp mobilen så tror han att han ska få...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: alma94
·
A
Träning Några tips för att få en häst att sluta tigga? Direkt man öppnar en dragkedja eller kommer med en påse tror han att han ska få något...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: alma94
·
Träning Hej! Hoppas jag skriver i rätt forum. Är tillbaka i sadeln efter en 3 år lång paus, och känner att det finns vissa saker jag har problem...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: Lager
·
M
Ridning Vad kan man egentligen ställa för krav som medryttare? Har varit medryttare på en häst i över två år nu, han är svårriden och vi har...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: Nosgrimma
·
B
Träning Hej! Jag vill ha tips på hur man kan utveckla sin ridning utan att ha tillgång till egen häst. Har ridit på ridskola i ca 7 år och i...
Svar
1
· Visningar
1 371
Senast: Aviatris
·
S
Hästhantering Hej alla! Hur gör ni med "sommarlov" för era hästar? Jag har ett sto som är sex år och som jag tänkte släppa på sommarbete, men hur...
Svar
16
· Visningar
8 512
Senast: iNTOHiMO
·
Träning Hej ni som kan det här med vinklar.. Som rubriken lyder undrar jag vad korsets naturliga lutning har för betydelse för hästens...
Svar
4
· Visningar
1 883
Senast: Totola
·
Ridning Här där jag bor så finns det massor av cyklister som tränar, dom kommer tyst och snabbt och snart kommer det hända en olycka! ´Både...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: Lager
·
M
Ridning hejsan!, jag tänkte bara höra om det finns några kondis och muskeltränning när man rider. för jag vill motionera och få muskler men...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: mlisundholm
·
W
Hästhantering När tycker ni att det är bäst tid att komma till det nya stallet när man flyttar hästen? Jag hade planerat att komma på kvällen och...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: mahlmt
·
L
Hästhantering Hjälp mig om jag hamnar fel nu moderatorer... :p I sommar är det dags för min första alldeles egna häst. Jag har tidigare gått på...
2
Svar
21
· Visningar
2 163
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ridning Tittade på nån världcuptävling från Schweiz i hoppning och som alltid studerade jag ridningen. Det värsta såg jag när en ganska stor...
Svar
5
· Visningar
1 817
Senast: Sonic76
·
Ridning Jag tror denna tråd passar in bäst här, eg är jag fritidsryttare, rider mest ut, lite i paddocken men aldrig i ridhus. Jag strävar efter...
Svar
10
· Visningar
1 358
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama