Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
  • Låst
Hästhantering Hur tar man bort sitt konto? Går det? :)
Svar
2
· Visningar
739
Senast: IngelaH
·
H
Ridning Jag funderar över vad jag ska använda för bett, och träns för den delen, till mitt sto. Det känns som att jag har så många variabler att...
Svar
13
· Visningar
1 921
Hästhantering Jag har en tvåårig flicka som gått på lösdrift tills nu. Är mycket hanterad i grimma och snäll och godmodig på alla sätt. Idag gjorde...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Wippos
·
L
Ridning För några dar sen på min ridlektion, fick jag kommentaren- styr mer med sitsen! Men gud, hur gör man det????!!! vet absolut inte hur...
2
Svar
25
· Visningar
5 920
Senast: Totola
·
S
Träning När jag rider så lutar jag mig framåt, mest vid lättridning och i galoppen. Jag har verkligen försökt få bukt på mitt problem eftersom...
Svar
17
· Visningar
4 227
Senast: zeus
·
Ridning Ja som det står i rubriken, vad är det dummaste ni sett någon göra? Alltså det mest korkade.... Jag såg nog en av de dummaste...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
71 378
Senast: Candykills
·
S
Träning Idag blev jag sådär trött på Kollektiv stallet igen ! Vi hade stallmöte idag och då togs det upp om när vi ska börja ha hästarna ute...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 463
Senast: mackan
·
I
Hästhantering Jag har en 2 årig hingst som är lite hanterad. Han är alltid svår att få tag på i hagen, kommer fram så man har han ca 1 meter i...
Svar
8
· Visningar
2 422
Senast: avslutat medlemskap
·
N
Hästhantering Tänkte börja följa hans arbete och levels. Till saken är att jag absolut inte vet hur man ska börja? Kollade hans hemsida, men vet inte...
Svar
14
· Visningar
2 107
A
Hästhantering Hej! :) Hur tar man bort gamla trådar som man själv har skrivit? Känner att jag inte har någon nytta av dom längre :)
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Speedway
·
M
Ridning Vet ej om denna tråden hamnade rätt, men hoppas det.:) Är magplatta bara till hästar som slår upp hovarna i magen, eller skyddar den...
Svar
11
· Visningar
1 802
Senast: Rouise
·
Ridning Hur tycker ni man gör en bra halvhalt (misstänker att det skiljer sig mellan ryttare)? Jag har ridit ett par år, men aldrig riktigt...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Ponnytant
·
A
Hästhantering Hur ska man göra för att få en häst att sluta tigga? Direkt man öppnar fickan för att tex ta upp mobilen så tror han att han ska få...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: alma94
·
A
Träning Några tips för att få en häst att sluta tigga? Direkt man öppnar en dragkedja eller kommer med en påse tror han att han ska få något...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: alma94
·
Träning Hej! Hoppas jag skriver i rätt forum. Är tillbaka i sadeln efter en 3 år lång paus, och känner att det finns vissa saker jag har problem...
Svar
11
· Visningar
1 236
Senast: Lager
·
M
Ridning Vad kan man egentligen ställa för krav som medryttare? Har varit medryttare på en häst i över två år nu, han är svårriden och vi har...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: Nosgrimma
·
B
Träning Hej! Jag vill ha tips på hur man kan utveckla sin ridning utan att ha tillgång till egen häst. Har ridit på ridskola i ca 7 år och i...
Svar
1
· Visningar
1 372
Senast: Aviatris
·
S
Hästhantering Hej alla! Hur gör ni med "sommarlov" för era hästar? Jag har ett sto som är sex år och som jag tänkte släppa på sommarbete, men hur...
Svar
16
· Visningar
8 518
Senast: iNTOHiMO
·
Träning Hej ni som kan det här med vinklar.. Som rubriken lyder undrar jag vad korsets naturliga lutning har för betydelse för hästens...
Svar
4
· Visningar
1 902
Senast: Totola
·
Ridning Här där jag bor så finns det massor av cyklister som tränar, dom kommer tyst och snabbt och snart kommer det hända en olycka! ´Både...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka