Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Hej allihop! Jag längtar jätte mycket efter sommaren för då ska jag ha en sommarhäst för första gången! Det är en islandshäst och jag...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Pruffen
·
Ridning Kanske lite dum rubrik, men hoppas ni fattar ändå. När era hästar väl kommer till arbete, alltså kommer i takt och form och balans...
Svar
18
· Visningar
2 009
J
Ridning Är det någon som har bra övningar på att få en stressad häst att inte stressa? :confused: Känns som jag har provat allt, men inget...
Svar
13
· Visningar
1 781
R
Ridning Det här känns som en dum fråga, men jag måste veta vad det betyder x'D. Vad betyder det om det står i en kallblod annons, Galoppen Ej...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Recole
·
C
Träning Ja undrar om ni tycker att jag är för tung för att rida ponny. Jag väger ca 76 kg. Men är endast 161 cm och tänkte börja rida i gen...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 569
Senast: Pruffen
·
L
Hästhantering Hej! Jag har ett halvblod som bara stått i ca 3 år. Jag har nu ridit honom i ca 9 månader. Han är jätte seg och lat eller trött. Vad kan...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: skwaller
·
V
Ridning När jag galopperar på min häst så kan jag inte sitta ner utan det blir som att man flyger ifrån sadeln istället. Men det är bara på just...
Svar
4
· Visningar
1 845
Senast: Buck
·
S
Ridning Efter att ha läst om alla hästar folk ridit, någonsin, blev jag inspirerad att höra om hur många gånger folk har trillat av. Min morfar...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
11 599
Senast: Honeypixie
·
M
Hästhantering Har en 22årigt avelssto som jag precis börjat ta hand om, eller ja, haft hand om i ungefär 1 månad och lite till. Inte hanterad alls typ...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: Missfuckhead
·
F
Ridning hej jag undrar om någon har några tips/övningar hur du bygger upp musklerna i hästens rygg, har en häst som ska komma i gång igen efter...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: Lager
·
S
Hästhantering Hur tränar man en häst som blivit skrämd av en hovslagare? Detta var det som skrämde hästen: Hovslagaren stod och skulle verka...
2
Svar
35
· Visningar
4 361
Senast: Lager
·
B
Hästhantering Är det någon där ute som har några bra lastnings tips? Jag vill få in min häst på ett "fint" sätt. Jag vill att hon ska vilja gå in...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: PennyRe12
·
Träning Jag har en varmblodvalack, på snart 10 år. Väldigt bra grundriden, har startat två lopp för hundra år sen. Visar inga "travtendenser" i...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: solruta
·
Ridning Jag har ett dilemma som jag hoppas någon kan komma med synpunkter på varför min häst börjat göra som hon gör. Har en häst som är 7...
Svar
17
· Visningar
2 781
Senast: Fedelina
·
Ridning Vet inte om den får ligga i detta forum men jag chansar. :) Tänkte att vi som håller på med denna gren kunde haft en egen tråd att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 112
Senast: Djurjouren
·
Ridning Flytta gärna tråden om den hamnade under fel forum! :) En tanke slog mig när jag såg en annan tråd här på buke angående tävlingar -...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Gisburne
·
S
Ridning I ett par månader har jag ridit en för mig ny häst 3 dagar/vecka. Han är helt underbar, jättesnäll, pigg och glad. Jag har länge letat...
Svar
6
· Visningar
1 650
Senast: Snowball
·
Ridning Hej! Jag hamnar ofta i framvikt efter hinder, alltså jag faller för mycket framåt i landningen, ibland så mycket att jag inte hinner...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Marvin
·
C
Träning Har precis börjat rida på bana igen efter min hästs skada och det går kanon bra :D Förutom en liten grej. Hon skjuter ut vänster bogen...
Svar
14
· Visningar
5 821
Senast: LuckyLuke
·
L
Hästhantering Jag köpte en arab valack för ca 10 mån sedan. Jag tycker aldrig att vi har fått den rätta kontakten med varandra. Enligt förra ägaren så...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 673
Senast: lotta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar