Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej Jag har ett 9 årigt sto, halvblodskorsning, som plötsligt inte kan stå still i transporten när vi kör. Lite bakgrund. Vi...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Novali01
·
Ridning Hej. Jag har ett 14-årigt sto som sliter oerhört mycket på sina bakhovar. Nu under vintern har hon kunnat ha sina skor i nästan 9 veckor...
Svar
16
· Visningar
1 852
Ridning Hejsan! Jag har ett litet problem med min medryttarhäst (d-ponny med typisk ponny envishet) som jag gärna skulle vilja ha förslag på...
2
Svar
31
· Visningar
4 241
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Ridning Så, då har jag äntligen gjort det.... har lixom laddat hela helgen och nu är det över....och det var HUR KUL som helst:love: men gissa...
2
Svar
25
· Visningar
3 039
Senast: Arabizar
·
Hästhantering Denna kanske ska ligga under hästvård? Jag är osäker... Men i alla fall Jag vet ett ställe där det finns en häst som inte får gå ut i...
Svar
16
· Visningar
2 046
Senast: Pigan
·
Ridning Vilka här ska delta i ridtravartävlingarna i Strängnäs? Jag ska amnäla mig såfort jag lyckats hitta lite mer info. Har varit inne på...
2
Svar
21
· Visningar
2 269
Hästhantering Blir så ledsen. av en slump hitta jag en hemsida för en som köpte min gamla häst P. att hon skulle säljas igen. När P kom så var hon...
Svar
9
· Visningar
1 665
Senast: sanio
·
Ridning I söndags var jag och tittade på kallbldsdressyr!:laugh: Jätteroligt, det blev en jämn tävling där alla tävlade med samma sorts hästar...
Svar
10
· Visningar
1 435
Senast: fjordtokan
·
Ridning är nyfiken på om ni tävlar era ridtravare? vilken gren? vilken nivå? hur ofta? kan va kul att se hur dte går på tävlingsbanorna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 246
Senast: AusboCaligula99
·
D
Träning Hej! Nu bad min mamma mig att skriva här och det gäller ridningen på våran ridskola. Först red min mamma och hennes 3 arbetskompisar...
2
Svar
32
· Visningar
3 584
Senast: Nasseman
·
Träning Har ett hbl som är 6 år, dock är han väldigt sen eftersom vi har haft stora problem pga hans sadeltvång och hans instabilitet både...
Svar
8
· Visningar
1 180
Senast: cahs
·
Ridning Skulle behöva lite tips på vad man ska tänka på när man åker och tävlar. Till exempel, om man är hela dagen borta, och tävlar i flera...
2
Svar
20
· Visningar
3 106
S
Hästhantering hej ja har en häst som stegrar sig, hur ska jag få henne att sluta med det?
Svar
12
· Visningar
2 088
Senast: LadySassa
·
  • Låst
Träning Kollade på den nålade tråden men fanns inget för mig där så startar en ny tänkte jag. Här kan man samla tips för att bygga upp muskler...
Svar
4
· Visningar
1 506
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Hej :) nu är det så att min kompis har en f.d varmblodig travare som hon ägt nu i 5 år och jag har varit med redan från början och...
Svar
3
· Visningar
1 318
Senast: Ingela_S
·
Träning Tänkte höra hur viktig löshoppningen är på 3-års?? Jag har en 3 åring som jag tänkte visa på 3-års men han ligger väldigt mkt efter...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: oxo
·
D
  • Låst
Ridning Jag har en kompis från Gotland som har 2 egna hästar ( en outbildad varmblodstravare på 25 år och en outbildad fjording på 25 år)...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 228
Senast: Lavinia
·
V
Hästhantering När jag leder min ponny så drar han ner huvudet och vill äta hela tiden, men när jag inte tillåter han att äta så klänger han med sitt...
Svar
15
· Visningar
2 547
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Varför ska alla NH-människor envisas med att rida utan hjälm och dessutom lägga ut bilder på eländet? Bara för att man kan rida utan...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
24 315
Senast: CeciliaT
·
Hästhantering Ja det har jag ibland lite problem med... Det är inte hunden som hästen reagerar på, utan det är kroppspråket på människan. Ofta så är...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Reklamera häst
  • Födda 2022