Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Hej :) nu är det så att min kompis har en f.d varmblodig travare som hon ägt nu i 5 år och jag har varit med redan från början och...
Svar
3
· Visningar
1 320
Senast: Ingela_S
·
Träning Tänkte höra hur viktig löshoppningen är på 3-års?? Jag har en 3 åring som jag tänkte visa på 3-års men han ligger väldigt mkt efter...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: oxo
·
D
  • Låst
Ridning Jag har en kompis från Gotland som har 2 egna hästar ( en outbildad varmblodstravare på 25 år och en outbildad fjording på 25 år)...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 232
Senast: Lavinia
·
V
Hästhantering När jag leder min ponny så drar han ner huvudet och vill äta hela tiden, men när jag inte tillåter han att äta så klänger han med sitt...
Svar
15
· Visningar
2 551
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Varför ska alla NH-människor envisas med att rida utan hjälm och dessutom lägga ut bilder på eländet? Bara för att man kan rida utan...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
24 315
Senast: CeciliaT
·
Hästhantering Ja det har jag ibland lite problem med... Det är inte hunden som hästen reagerar på, utan det är kroppspråket på människan. Ofta så är...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: mahlmt
·
Träning Nu är jag så pass gravid så jag inte kan rida alls. Min ena häst är inkörd och den andra bara inriden och jag kan inte knappt gå ut och...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: rebeckasff
·
N
Hästhantering Finns säkert redan en tråd med det här någonstans, men jag hittade ingen som lägger fokus på just skrapande utan snarare på allmänna...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: 123456
·
Hästhantering I samma hage alltså. Nån som har nån erfarenhet? Funkat bra eller bajs? Är själv skeptisk men nyfiken på om det kan gå. Förr i tiden...
2
Svar
34
· Visningar
10 980
Senast: Raderad medlem 94602
·
J
Ridning Är fortfarande i funderings stadiet på köpa en häst, vad tycker ni man ska tänka på /ta i beaktande innan beslutet tas?
Svar
11
· Visningar
3 054
Senast: cristobal
·
S
Hästhantering Jag har just skaffat mig en medryttarhäst. En isis som är världens snällaste, förutom att han testar mig varje gång jag kommer till...
Svar
18
· Visningar
1 739
Senast: Honeypixie
·
J
Ridning Ja som rubriken lyder frågan, vad tycker ni? Nu en följd fråga, när man märker att hästarna börjar "musklas av", att de inte...
2
Svar
26
· Visningar
3 065
Senast: jeskre
·
G
Träning Ja så har tiden kommit, vi ska nu skilja den snart 10 månaders hingstfölet från mamma häst :cry: Jag vet att han har gått länge men ändå...
Svar
13
· Visningar
2 116
Senast: Nafayette
·
Ridning Är det fullkomligt omöjligt att få en häst att piaffera om den inte har "talang" för det redan från början? Jag har en stor dröm om...
2
Svar
20
· Visningar
3 207
Senast: Totola
·
Träning Har hittat en super fin 4 åring som startat ett par gånger. Egentligen är jag inte förtjust i travhästar och har bara hållit på med...
Svar
7
· Visningar
2 864
Senast: fruxolisa
·
Ridning ...ja, blev riktigt less idag, behöver pepp, tips och idéer. Min häst har jag redan skrivit så mycket om, många vet säkert mycket om...
2
Svar
20
· Visningar
2 136
Senast: lady_vip
·
Ridning Rider och tävlar en häst som sticker ut tungan till höger när man rider. Har provat det mesta men den lirkar sig ut i alla fall. Igår...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 109
Senast: saandraaa
·
Hästhantering Är det någon därute som sysslar med det? En kompis till mig sprang på en bok om det och jag blev rysligt intresserad. Har ungefär...
2
Svar
27
· Visningar
4 026
Senast: Lydia
·
Ridning Har ni några tips på hur man på ett skonsamt sätt kan träna upp magmusklerna på en häst med svag rygg? Gärna idéer från marken och...
Svar
18
· Visningar
4 246
Senast: Nominous
·
J
Ridning varför? För att han kan. Ledarskap? En ridskole häst, gammal så man kan inte skylla på unghäst fasoner heller. De flesta hästar...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024