Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning har försökt googla men inte hittat nånting.. letar efter ett program/schema att följa när det gäller inridning? och allmänna tips...
Svar
10
· Visningar
2 865
Senast: mija87
·
F
Ridning Har ni hunnit plask plaska med era hästar i havet ännu? :D Min pålle fick lufsa runt i vattnet idag, hon tycker det är roligt att lukta...
2
Svar
23
· Visningar
1 952
Senast: Septicemia
·
Hästhantering Jag har själv redan en åsikt om detta men undrar vad andra tycker hur ni gör när ni går på promenad (om ni nu gör det) med er häst. Vi...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
20 495
Z
Träning Hej, är det någon som provat grästygel mot bockande häst ?:confused:
Svar
8
· Visningar
3 412
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Har fått idétorka och behöver lite hjälp! Jag har ett 2-årigt sto som jag har börjat träna från marken. Vi gör ledövningar - stanna, gå...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: axel
·
A
Ridning Jag är så himla nyfiken... Vart / Hur rider ni alla allra helst? :D Alltså.. Exempel för "Hur" - Barbacka etc. Exempel för "Vart"...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 156
Senast: fjordtokan
·
Z
Träning Hej svej! Jag har en fråga som jag tänkte att ni som håller på med pnh skulle få hjälpa mig med! Jag har läst att det finns olika...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 646
Senast: vanimelde
·
Träning Har en ponny som är född 2003. När jag ska hoppa upp så börjar han backa eller/och svänga runt mot mig, alltså inte från utan lixom...
2
Svar
24
· Visningar
2 961
T
Träning Skulle behöva lite tips av er hur man ska få hästen till att bjuda mer frammåt. Så fort man kortar tyglarna så försvinner bjudningen...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: cahs
·
Hästhantering Hej, har en liten tjej på 10 månader som jag håller på att lära "promenadvett". Det funkar bra för det mesta men i bland får hon fnatt o...
2
Svar
28
· Visningar
2 890
Senast: yasmineA
·
Ridning När hästen är lite loj och seg, lite bekväm och njuter av att ta det piano i solen. Hur gör ni för att få upp energinivån ett extra...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: -Remont-
·
Hästhantering Jag har tänkt börja åka iväg och träna reglelbundet, har tidigare kunnat lösa att jag har ridit till träningar men efter byte av stall...
2
Svar
25
· Visningar
9 403
Senast: axel
·
I
Ridning Varning för långt inlägg! Jag har sen i somras letat efter en till häst, det har varit många provridningar, funderingar, ej godkända...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: cahs
·
Träning Mitt lilla djur fyller snart 6 år och har bott hos oss sedan han var 2.5 år. Så gott som enbart riden av mig och har hittills bara gått...
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: sissu
·
Ridning Jag har en ST espaniola till min nordsvensk som jag verkligen gillar. Idag provade jag sadeln på min varmblodskorsning och den låg inte...
Svar
18
· Visningar
1 716
Senast: bigganl
·
S
Hästhantering Har några konstiga frågor jag bhöver svar på:D:cool: Brukar ni ha hästen lös när ni håller på med dem, ryktar o så?:) har man...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 264
Senast: Annnaw
·
Hästhantering Hej jag har en Tinker sto som har jättetjock å ful svans.Jag lånade ut henne på foder med en ganska fin o small svans men när hon kom...
2
Svar
20
· Visningar
3 001
Senast: Pallas
·
Ridning Vad gör man om man inte vill rida med sporrar men hästen är bara van vid att ridas med detsamma. Det blir inte någon riktig "sprutt"...
2
Svar
23
· Visningar
2 400
Senast: Tahari
·
W
Ridning hej, nu går jag rakt på sak, kan jag som 15 åring, en rätt så erfaren ryttare,(har dock aldrig utbildat någon häst förut) utbilda en...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 306
Senast: Dandylinn
·
F
Ridning Hej! Jag har en häst som är 15 år, innan blev hon runt skickad och var "ett monster" och ingen ville ha henne. Det var skitsvårt att...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama