Sv: NH-folk=odödliga?
Jag har skrivit det tidigare, starta nya trådar om detta så kan jag svara där..
Det har ju inte indirekt med hjälm användandet att göra!
Och detta är inte att vara superman?? Dvs osårbar??? Jo i allra högsta grad tycker jag att det är likadant
Nu jämför du äpplen med päron och då faller hela diskussionen!
Och jo jag använder skor som jag inte halkar med!
A/ har jag aldrig någonsin motsatt mig mot! Men det gör det inte mer rätt att skita i att använda hjälm!!
B/ Det stämmer ju inte för hade det varit så så hade det inte funnits förbud som det faktiskt finns för en hel del saker.
C/ där skiljer vi oss för jag anser att hjälm skall vara obligatoriskt när man rider.
Utveckla!
Jo, jag förstår inte din hjälmfixering. Du strunta fullkomligt i alla argument om andra risker och farligheter, antal olyckor och kostnader. Dom är som ovidkommande för dig. Trots att redan ridolyckor (förutom skallskador) förmodligen kostar mycket mer än vad skallskadorna gör.
Vad är det som gör just hjälm så viktigt för dig? Så viktig att allt annat blir oviktigt? Man snackar om tunnelseende ibland, och det här verkar för mig vara ett exempel på detta.
Jag har skrivit det tidigare, starta nya trådar om detta så kan jag svara där..
Det har ju inte indirekt med hjälm användandet att göra!
Att bli invaggad i falsk trygghet har inget med superman att göra.
Ska förklarar: Är man medveten om en risk, så är man (vanligen) försiktig och försöker i sin handling undvika att utlösa denna risk. Men sätter man på sig skydd, så minskar känslan av sårbarhet och man blir mindre försiktig och förutseende. Kanske inte alla eller alltid, men ofta.
Därför, kan man invaggas i falsk trygghet.
Och detta är inte att vara superman?? Dvs osårbar??? Jo i allra högsta grad tycker jag att det är likadant
Det vågar jag påstå att du inte alls gör. Du har inte hjälm på skallen så fort du går utomhus, för att ta ett exempel.
Du använder inte halkskydd under skorna nu på vintern, fast sådana finns. Kan gör denna lista hur lång som helst.
Nu jämför du äpplen med päron och då faller hela diskussionen!
Och jo jag använder skor som jag inte halkar med!
Jag har inte "motargumenterat" detta någon enda gång, tvärtom! Om du läst mina inlägg så har du sett det.
Men ...
A/ Det finns, som jag försökt visa dig, massor som är farligt men som vi ändå utsätter oss för.
B/ Jag anser att det är upp till individen att avgöra vilka farligheter han/hon vill utsätta sig för och hur.
C/ Analogt med det anser jag att individen själv ska få avgöra vad man vill ha på huvudet när man rider.
LIA
A/ har jag aldrig någonsin motsatt mig mot! Men det gör det inte mer rätt att skita i att använda hjälm!!
B/ Det stämmer ju inte för hade det varit så så hade det inte funnits förbud som det faktiskt finns för en hel del saker.
C/ där skiljer vi oss för jag anser att hjälm skall vara obligatoriskt när man rider.