Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Hejsan! Jag skulle vilja ha lite tips och råd av er. Det är nämligen såhär att jag funderar på att börja rida, men samtidigt känner jag...
Svar
6
· Visningar
1 697
Senast: Anikin
·
H
Hästhantering Jag har startat en hel drös trådar om mina hästbeskymmer sedan jag blev medlem i Bukefalos i somras. Då gick jag i hästköpartagen, på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 761
Senast: Flipperus
·
A
Hästhantering Hej. jag har en ny häst, och den kan tyvärr inte stå i samma hage som de andra, han kan se dem men inte få närkontakt. Av detta blir...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: annavz
·
Ridning Som rubriken lyder, kan man köpa ridkapsoner i vanliga ridsportbutiker eller måste man beställa på nätet från nån av "kändisarna" inom...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Inko
·
A
Hästhantering Ja, min pojke behöver definitivt självförtroende ! Vid uteritter, är han rädd för i princip ALLT, han stressar, och är i princip...
Svar
13
· Visningar
1 929
Senast: Twirro
·
T
Hästhantering Orkar inte förslara allt. Men min granne har 10 st hästar som går ute året om. 7 av dom är fd travare som används för turridning på...
Svar
14
· Visningar
1 674
Senast: HallonDoft
·
Ridning Jag har en kille som är Sv Halvblod korsad med ardenner, han är lite maffigare men absolut inte tung. Jag kan börja med att säga att när...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: GotAsecret
·
S
Hästhantering Har några konstiga fråger som jag skulle vilja ha svar på:D Anser ni att man får en jätte bra kontakt med hästen bara genom at stå o...
2
Svar
22
· Visningar
2 227
Senast: Riverbridge
·
Ridning Hur gör man för att vänja en häst att bara ha grimma eller Hackamore vid ridning? hur gör ni för att den ska fatta att den ska svänga...
Svar
9
· Visningar
2 578
Senast: Pancakes
·
Träning Har en 16-årig fullblodskorsningsvalack som är igång satt ganska långsamt efter en lång vintervila.. Har nu sista veckorna börjat...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Domino_s
·
M
Ridning Jag har då ett litet problem, när jag ska fatta galopp (t.ex på en volt) så tappar jag ytterskänklen nästan alltid. Värre är det om man...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Trani
·
E
Hästhantering Hej hej! :) Igår när jag var i stallet var det en tjej som frågade ifall jag tränade horsemanship. Och japp, det gör jag! Då sa hon att...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Sammet
·
Träning Nu är jag lite konfunderad igen:D När jag lärde mej rida sa ridläraren: rid lätt! Det säger man inte längre! När man skulle rida...
2
Svar
22
· Visningar
2 721
Senast: indianjamboree
·
L
Ridning Hej Ibland när jag är ute och rider på halvlånga tyglar kan min häst sänka huvudet och gå och putta i snön med mulen:p Ungefär som...
Svar
10
· Visningar
1 279
Senast: GotAsecret
·
Träning jag har ett litet dilemma. har en 1,5 åring som verkar ha potential för hoppning, vilket jag gärna vill ta vara på (speciellt om han...
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: indianjamboree
·
Ridning Här på västkusten är vi ju inte vana vid en sådan underbar vinter vi haft iår, man har ju verkligen kunnat hålla igång hela vintern. Men...
2
Svar
30
· Visningar
2 950
Senast: noble art
·
Hästhantering Ja, som rubriker säger, kan man åka med två ponnys om den ena är bredåkare? Funderar på det eftersom det vore lämpligt att samåka till...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering *hoppas ni har tid och ork att läsa* Köpte för snart 2 år sedan en unghäst på 3,5 år. En jättesnäll häst men lite hanterad...
Svar
8
· Visningar
1 450
Senast: Martina_m
·
Ridning hej! för några år sen skadade min häst sig ordentligt i vänster framben, skadan är läkt och vi har kommit igång bra med ridningen. men...
Svar
6
· Visningar
1 618
Senast: Totola
·
Träning Hej jag undrar vad btyder att hästen svarar på hjälper vid ridningen och hur hjälper man den?
Svar
6
· Visningar
1 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka