Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering Jag har ridit hästen (8år) i ett och ett halvt år och än så länge inte haft några större problem. Efter den kalla och tråkiga vintern...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: skwaller
·
M
Hästhantering Ja, hästar begriper man sig aldrig på... Jag har en arabvalack (6 år), som är väldigt ranglåg. I hagen är han alltid den som får äta i...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Lena J
·
Träning pinsamt att fråga efter at ha ridit i 15år men men, hur gör man för att fatta höger galopp? jag har fått lära mig att man släpper efter...
Svar
17
· Visningar
2 071
Senast: LLaika
·
A
Ridning Undrar om man kan visa ponnyer som senior ryttare? För man kan väl tex inte tävla en ponny när man är senior?
Svar
1
· Visningar
881
Senast: stjarnfrugt
·
L
Ridning Jag har ingen aning om Back on track utrustningen verkligen fungerar men jag har en häst med känslig rygg och stretchar honom efter...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Havregryn
·
W
Hästhantering Tycker ni att detta är ok: En person har insläppet av hästarna. Hästarna står i en stor hage och när det är dax för insläpp så står...
Svar
19
· Visningar
1 907
Senast: Trix
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 955
Senast: frittan
·
C
Träning Rider ibland på en ardenner, som rids på ett 3 delat bett, 2 delat, & en liverpool stång som ser lite för stor ut, går inte alls bra på...
Svar
2
· Visningar
1 479
Senast: cleopatra
·
Träning Hejsan, rider en häst som är expert på att hålla sin vikt i tygeln, med sitt huvud då. Ibland får man ruska till honom ordentligt, men...
2
Svar
25
· Visningar
4 650
Senast: _FiA_
·
Hästhantering Jag är bara nyfiken på folks åsikter om att handmata hästar med godis. Själv har jag alltid gjort det, men jag har full förståelse för...
2
Svar
25
· Visningar
3 116
Senast: LIA
·
K
Hästhantering Hej! Jag är ny på forumet och ska testa detta, får se om ni har några råd:-) Jag är medryttare på en 11-årig halvblodsvalack sedan...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: axel
·
T
Hästhantering Hej! :confused: jag ska för första gången på 3-årstest med en unghäst. Jag undrar vad det är som gäller, jag är inte medlem i någon...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: IIII
·
Hästhantering Vi har två ganska stora hagar som delvis gränsar till varandra, och så har vi två ganska lågrangade äldre hästar. Snart ska vi släppa...
Svar
1
· Visningar
1 276
Senast: Wiiee
·
Träning Läste nedanstående föklaring i en gaaaaammal tråd. "det fins ett lätt sätt att kolla om hästen är "för böjd" genom att när man ser...
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: Siggelina
·
Ridning Jag är en av de som har stenkoll på min häst och oroar mig så fort han beter sig minsta avvikande men jag har tidigare inte ens funderat...
Svar
17
· Visningar
1 496
Senast: Speedway
·
L
Ridning Igår såg jag något lustigt jag aldrig sett förut eller ens tänkt på men min kompis häst går på tårna med bakbenen i skritt (vet inte hur...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Apollo 13
·
V
Ridning Om en häst är lite rädd för bilar och traktorer. finns det något sett el övning man kan göra för att få den trafiksäker? ;)
Svar
5
· Visningar
1 927
I
Träning Hej! Vet inte vart tråden ska ligga men hoppas detta duger! :) Inga gräsliga kommentarer, jag vet vad jag gör, får jag inte hjälp så...
2
Svar
30
· Visningar
3 204
Ridning Nu har jag köpt två nya filmer (skamligt billigt :o ) och haft lite hästkväll här hemma... Luis Valenca Gästas av Tobbe Larsson & Jan...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 778
Senast: Migo
·
Hästhantering Ja nu är jag villrådig... Har hållit på med hästar hela mitt liv (38 år gammal) Haft några unghästar och utvecklat ett visst system...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 434
Senast: Scilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar