Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning jag har ett litet dilemma. har en 1,5 åring som verkar ha potential för hoppning, vilket jag gärna vill ta vara på (speciellt om han...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: indianjamboree
·
Ridning Här på västkusten är vi ju inte vana vid en sådan underbar vinter vi haft iår, man har ju verkligen kunnat hålla igång hela vintern. Men...
2
Svar
30
· Visningar
2 956
Senast: noble art
·
Hästhantering Ja, som rubriker säger, kan man åka med två ponnys om den ena är bredåkare? Funderar på det eftersom det vore lämpligt att samåka till...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering *hoppas ni har tid och ork att läsa* Köpte för snart 2 år sedan en unghäst på 3,5 år. En jättesnäll häst men lite hanterad...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Martina_m
·
Ridning hej! för några år sen skadade min häst sig ordentligt i vänster framben, skadan är läkt och vi har kommit igång bra med ridningen. men...
Svar
6
· Visningar
1 621
Senast: Totola
·
Träning Hej jag undrar vad btyder att hästen svarar på hjälper vid ridningen och hur hjälper man den?
Svar
6
· Visningar
1 158
H
Hästhantering Jag har ridit hästen (8år) i ett och ett halvt år och än så länge inte haft några större problem. Efter den kalla och tråkiga vintern...
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: skwaller
·
M
Hästhantering Ja, hästar begriper man sig aldrig på... Jag har en arabvalack (6 år), som är väldigt ranglåg. I hagen är han alltid den som får äta i...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Lena J
·
Träning pinsamt att fråga efter at ha ridit i 15år men men, hur gör man för att fatta höger galopp? jag har fått lära mig att man släpper efter...
Svar
17
· Visningar
2 089
Senast: LLaika
·
A
Ridning Undrar om man kan visa ponnyer som senior ryttare? För man kan väl tex inte tävla en ponny när man är senior?
Svar
1
· Visningar
881
Senast: stjarnfrugt
·
L
Ridning Jag har ingen aning om Back on track utrustningen verkligen fungerar men jag har en häst med känslig rygg och stretchar honom efter...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Havregryn
·
W
Hästhantering Tycker ni att detta är ok: En person har insläppet av hästarna. Hästarna står i en stor hage och när det är dax för insläpp så står...
Svar
19
· Visningar
1 907
Senast: Trix
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 957
Senast: frittan
·
C
Träning Rider ibland på en ardenner, som rids på ett 3 delat bett, 2 delat, & en liverpool stång som ser lite för stor ut, går inte alls bra på...
Svar
2
· Visningar
1 480
Senast: cleopatra
·
Träning Hejsan, rider en häst som är expert på att hålla sin vikt i tygeln, med sitt huvud då. Ibland får man ruska till honom ordentligt, men...
2
Svar
25
· Visningar
4 665
Senast: _FiA_
·
Hästhantering Jag är bara nyfiken på folks åsikter om att handmata hästar med godis. Själv har jag alltid gjort det, men jag har full förståelse för...
2
Svar
25
· Visningar
3 126
Senast: LIA
·
K
Hästhantering Hej! Jag är ny på forumet och ska testa detta, får se om ni har några råd:-) Jag är medryttare på en 11-årig halvblodsvalack sedan...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: axel
·
T
Hästhantering Hej! :confused: jag ska för första gången på 3-årstest med en unghäst. Jag undrar vad det är som gäller, jag är inte medlem i någon...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: IIII
·
Hästhantering Vi har två ganska stora hagar som delvis gränsar till varandra, och så har vi två ganska lågrangade äldre hästar. Snart ska vi släppa...
Svar
1
· Visningar
1 276
Senast: Wiiee
·
Träning Läste nedanstående föklaring i en gaaaaammal tråd. "det fins ett lätt sätt att kolla om hästen är "för böjd" genom att när man ser...
Svar
4
· Visningar
1 536
Senast: Siggelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?