Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu har jag börjat med ett schema som jag ska följa när det gäller ridningen men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Just nu ser...
Svar
6
· Visningar
1 435
F
Hästhantering Har en B-ponnysto på foder sedan JAnuari i år som är väldigt hög i rang och när jag borstar henne eller smeker/rör henne över kroppen...
Svar
1
· Visningar
842
Hästhantering Min häst är rätt seg att lasta, brukar ta runt 2 timmar och det är ungefär 1 timme och 58 min för mkt tkr jag :p Hon är absolut inte...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: Dandylinn
·
O
Hästhantering Hej! Har en ponny som är rädd för människor, väligt skygg och vänder baken till och vill inte att man ska klappa hennes 2 hästkompisar...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: IzabelGonzalez
·
S
Hästhantering Jag har en 6-åring som jag haft i ett år nu. Enligt förra ägaren så var han inte helt trafiksäker och hon sa att han brukade kasta sig...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 625
Senast: Snorri
·
P
Ridning Jag har en 22 åring på foder c-ponny, val. När han kom hade han ett tre delat bett -har fungerat jätte bra, inget mer med det. Men nu...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: vblpower
·
Hästhantering Jag har problem... Jag har ridit min arabdam sporadiskt under vintern, men då bara barbacka. Hon är en stjärna, busar aldrig även om...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Jozelle
·
C
Hästhantering Går i hästköpartankar. Har tittat på en ettåring som det lutar åt. Nu funderar jag på om man besiktigar ettåringar vid hästköp. Hästen...
Svar
13
· Visningar
1 325
F
Träning Min medryttar häst som är ett varmblod på 12 år och har gått på travet och jag har två små problem :crazy: 1 : När vi ska vända hem...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Frisco
·
A
Ridning om man rider ut och hästen bajsar..vad ska man göra då? beror det på vem som äger marken? om man bor i en stad,som mig,och det inte...
Svar
16
· Visningar
2 182
Senast: Popcorn
·
A
Ridning När jag rider lätt i trav så "tar jag i" med fötterna för att häva mig upp och det resulterar i att skänklarna inte ligger still utan...
Svar
14
· Visningar
2 430
Senast: Molliijeh
·
A
Ridning Hejsan, rider ett varmblod på 10 år. Har ridit honom i snart ett halvår och känner att vi inte riktigt kommer någonvart. Hur kan man...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 225
Senast: alexandrha
·
Hästhantering Vi har en gammal valack hemma på 25 år som är nervös och mycket försiktig av sig vid hanteringen. Han gör aldrig något dumt utan är hur...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: moontje
·
Y
Hästhantering Jag har ett stort problem med min valack som jag tänkte att någon kanske har någon åsikt om eller något tips om vad jag ska göra. Det är...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: sanio
·
C
Ridning hej. Har en ridtravare som jag vill åka iväg med på något ridläger för ridtravare där man får hjälp m.m Men det svåra är att hitta...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: tuaphua
·
E
Träning Vet inte riktigt vart den här tråden ska vara, så den får hamna här och får gärna flyttas om den hamnat fel. Nu är det såhär att jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 192
Hästhantering Jag får ju hem en -08, hingst (som dock ska kastreras inom detta året) nu i april.:) Han har gått i unghästlösdrift sen han blev...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Sar
·
H
Hästhantering En av mina hästar har börjat att trampa av sig skorna i transporten. Har provat benskydd (stressar) lindat+boots. Men i helsike heller...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: marwin
·
L
  • Låst
Träning Hej! Vad tycker ni som vet , att om man är ungefär 1,70 lång och väger cirka 50 kg, är man för lång för att rida ponnier då? Och då...
Svar
19
· Visningar
1 563
Senast: IngelaH
·
M
Träning Det är farligt att mucka med mig när jag har mens. Jävlarns vad irriterad jag var idag när en tränare skrek "det där är inte bra nog" åt...
2
Svar
32
· Visningar
3 242
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar