Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning hej. Har en ridtravare som jag vill åka iväg med på något ridläger för ridtravare där man får hjälp m.m Men det svåra är att hitta...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: tuaphua
·
E
Träning Vet inte riktigt vart den här tråden ska vara, så den får hamna här och får gärna flyttas om den hamnat fel. Nu är det såhär att jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 194
Hästhantering Jag får ju hem en -08, hingst (som dock ska kastreras inom detta året) nu i april.:) Han har gått i unghästlösdrift sen han blev...
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: Sar
·
H
Hästhantering En av mina hästar har börjat att trampa av sig skorna i transporten. Har provat benskydd (stressar) lindat+boots. Men i helsike heller...
Svar
16
· Visningar
1 977
Senast: marwin
·
L
  • Låst
Träning Hej! Vad tycker ni som vet , att om man är ungefär 1,70 lång och väger cirka 50 kg, är man för lång för att rida ponnier då? Och då...
Svar
19
· Visningar
1 564
Senast: IngelaH
·
M
Träning Det är farligt att mucka med mig när jag har mens. Jävlarns vad irriterad jag var idag när en tränare skrek "det där är inte bra nog" åt...
2
Svar
32
· Visningar
3 248
Senast: Totola
·
Ridning För flera år sen skadade min häst sig ordentligt i vänster framben, skadan är läkt och vi har kommit igång bra med ridningen. men han är...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: paxen
·
Ridning Sitter å kollar runt på hästannonser och räknar pengar :D Jag är jätte sugen på en ny häst, är en medelmåttig ryttare just nu...
Svar
13
· Visningar
1 678
Senast: Tscabo
·
C
Ridning hej! Är det någon som vet vad det hära bettet har för funktion? http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=194972
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering Jag har sett många filmer med pat parelli men aldrig fått sett någon häst som varit lite mer vild tex stegrar eller bockar eller går in...
Svar
11
· Visningar
2 189
Senast: bitingboxfish
·
Hästhantering Hej! Idag har jag på sämsta möjliga sätt tvingats inse att min häst och jag inte har den drömkommunikation jag inbillat mej. Klart...
Svar
16
· Visningar
1 879
Senast: Lavinia
·
B
Träning Det här har jag funderat på. Kan man som människa ändra befintlig "rangordning" inom en flock och höja upp en ranglåg häst genom att...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Mooch
·
S
Hästhantering När min kompis ska hämta in Sessan (min ponny) från hagen så vänder sig bara Sessan om och sparkar mot henne :crazy: Hon är snäll när...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Sannec1993
·
S
Hästhantering :cry:Jag startade en tråd här på Buke om min 6-åring som har lite problem med mötande bilar i trafiken. Jag insåg snabbt efter lite goda...
2
Svar
27
· Visningar
2 117
Senast: skuggi
·
T
Ridning Hej! Jag vet inte om jag valde rätt genren att skriva i men jag måste ställa frågan att är det vanligt att ridskolehästar saknar päls på...
2
Svar
25
· Visningar
2 597
Senast: Tispe
·
S
Hästhantering Jag har för ca 1.5 veckor sedan fått en ny häst, han är en valack på 4 år, norskt varmblod ( samma som svenskt halvblod) men 75% full...
Svar
4
· Visningar
1 769
Senast: Sophiep
·
M
Ridning Träningsschema till blivande hopp ponny! Hej, kan någon hjälpa mig med att göra ett träningsschema ? Jag har en ponny som inte har...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
19 816
Senast: mortalsaints
·
Hästhantering Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel! Jag åkte i måndags till kliniken med min häst. Hyrde ett släp, en lite lättare...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Taxilock
·
P
Hästhantering jag har ett problem som jag inte kan göra så mycket med längre, Jag har en ruskigt smart ponny. Jag har tränat horsemanship med henne...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
13 023
Senast: Challe99
·
Ridning Tänkte höra mig för lite om kapsoner. Vilka tycker ni är bäst och varför? när man rider med både kapson och bett vad får man för effekt...
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka