Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Min granne har två små shettisar och den ena av dessa små bushästarna rymmer regelbundet hem till mig och mina hästar. De bor cirka 200...
Svar
15
· Visningar
2 086
S
Ridning Hej! Jag har en foderhäst genom ridskolan som jag sköter om rider en dag i veckan.. Hon är en maxad D-ponny & väldigt grov.. Mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: SannasMichelle
·
Hästhantering Kör ofta med ponnyn själv och det brukar gå alldeles utmärkt förutom när jag ska lasta av hemma på gårdsplanen. Då har han så ruskigt...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Precious
·
Hästhantering Vi har börjat inridningen nu för ett tag sen går så pass bra nu att jag kan både skritta och trava utan "lina" om man säger så alltså...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: Sar
·
J
Hästhantering Hej! jag har en c-ponny som verkligen inte vill vara själv i boxen... vi hyr en box.. och då finns de ett lite mindre stall som sitter...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: cawazaki-mule
·
Ridning Är på jakt efter en ponny till mina barn. Efter mycket diskuterande med bekanta och min sambo så släpper han ideen om att vi kanske...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 555
Senast: marren
·
Träning Jag red in min häst i november och han är riden ca 3-4 månader (han har hunnit vila 1 månad sen inridningen).. Han kan gå fram, stanna...
Svar
2
· Visningar
2 217
Hästhantering Jag är bokstavligt talat helt förkrossad! Har precis kommit hem från stallet och sitter just nu och äter Ben and Jerry's och försöker...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
13 983
Senast: Piraja
·
L
Ridning Hej! Min tränare har alltid sagt att man ska slappna av i knäna och vinkla tårna utåt så att man lätt kan få in handen mellan sadeln...
2
Svar
28
· Visningar
4 062
Senast: LuckyLuke
·
Ridning jag har märkt att olika människor rider lätt på olika sätt.. såå, när ska man egentligen sitta ner? ska man sitta ner när inre...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·
P
Träning hej.. jag rider en c-ponny som nästan är hysterisk att rida. Förut bara sprang hon hela tiden och man kunde inte få stopp på henne. Nu...
Svar
13
· Visningar
2 073
Senast: tuaphua
·
M
Ridning Hej! För ett tag sen hyrde jag en häst som var lite svårt att få igång i en fin galopp. Hon var 5 år, islänning. Väldigt fina...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: tuaphua
·
A
Ridning Red för en tränare som lärde ut "classical dressage/barock" och han tyckte att man skulle sitta ut med bröstet och faktiskt svanka med...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: kulltorp
·
Ridning Idag efter ridningen så skulle vi ta av sadlen i padocken innan vi skritta av han. Men när jag tog i tyglarna och skulle hålla i han så...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: lillajag89
·
T
Hästhantering hej alla!:laugh: Det är så att jag är medryttare på en arab som har Otroligt Dålig bjudning.... han kan springa på som bara den, men i...
Svar
10
· Visningar
1 400
Senast: cahs
·
N
Ridning Det här börjar bli riktigt jobbigt nu. Min ponny har haft headshaking i ett år och vi har haft ett nosnät som jag har haft på honom när...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: nostalgi
·
Hästhantering Nu när mitt släp är på lagning så ska vi hyra en liten hästbuss. I denna hästbuss åker hästen baklänges. Detta har min häst aldrig...
Svar
3
· Visningar
777
Ridning Har läst några trådar här om tex skänklar som inte är där de ska vara osv. och tänkte då att det hade varit intressant att höra med er...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 545
Senast: hopponny
·
Ridning Är det någon som har testat denna? Efter vad jag har läst så verkar den ju ha flera fördelar som att man tex kan ställa in den så att...
Svar
7
· Visningar
1 890
Senast: _Smulan_
·
B
Ridning Jag undrar när handikappridning började/tog fart ungefär? Mycket tacksam för svar.
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Bounty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama