Sv: Schema för konditionsträning/styrketräning
Anledningen till varför önskad tid är just 3 månader är för att hon ska koras för/i dansk varmblod om 3 månader. Men hinner hon inte bli klar så blir det såklart exteriörskåring istället för sadelkåring
så det är ju inte så att vi tar i för kung och fosterland och pressar henne haha usch
Klättring började vi med igår, gick även rakt in på en brandväg där hon fick lyfta rejält på benen och även där var lite småbackigt. Hon tyckte det var rätt rejält jobbigt så vi höll inte på så länge. Longerade henne idag ett litet tag sen gick en bit med henne. Vet inte om det var elakt att longera henne idag istället för att bara gå med henne :/
Tömköra kan jag tyvär inte, ska försöka hitta någon som kan lära mig då jag gärna vill lära mig
tror det hade varit bra för både mig och pollan haha
Sidförande rörelser kan hon inte än, vi håller på att lära oss att flytta sig för skänklarna just nu vilket hon förstår väldigt bra hitintills
Men räknar inte med att vi ska sätta detta inom tre månader så den biten hoppar jag nog över skulle jag tro.
Tyvärr har jag inget stetoskop och hon är svår att känna pulsen på vid ganaschen så vet inte riktigt hur jag ska göra med den biten :/
Visst får hon gå och bara vara häst vissa dagar, jag går ju normalt sätt i skolan och då kan jag helt enkelt inte alla dagar vilket passar hennes ålder utmärkt
så hon brukar ha minst 2 dagar i veckan hon bara går och är häst
Klart man måste låta en så ung häst vila och bara få vara häst, men även smälta dom nya intrycken och så för att inte tappa motivationen