Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag är en av de som har stenkoll på min häst och oroar mig så fort han beter sig minsta avvikande men jag har tidigare inte ens funderat...
Svar
17
· Visningar
1 496
Senast: Speedway
·
L
Ridning Igår såg jag något lustigt jag aldrig sett förut eller ens tänkt på men min kompis häst går på tårna med bakbenen i skritt (vet inte hur...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Apollo 13
·
V
Ridning Om en häst är lite rädd för bilar och traktorer. finns det något sett el övning man kan göra för att få den trafiksäker? ;)
Svar
5
· Visningar
1 927
I
Träning Hej! Vet inte vart tråden ska ligga men hoppas detta duger! :) Inga gräsliga kommentarer, jag vet vad jag gör, får jag inte hjälp så...
2
Svar
30
· Visningar
3 206
Ridning Nu har jag köpt två nya filmer (skamligt billigt :o ) och haft lite hästkväll här hemma... Luis Valenca Gästas av Tobbe Larsson & Jan...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 779
Senast: Migo
·
Hästhantering Ja nu är jag villrådig... Har hållit på med hästar hela mitt liv (38 år gammal) Haft några unghästar och utvecklat ett visst system...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 442
Senast: Scilla
·
Träning Nu har jag börjat med ett schema som jag ska följa när det gäller ridningen men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Just nu ser...
Svar
6
· Visningar
1 435
F
Hästhantering Har en B-ponnysto på foder sedan JAnuari i år som är väldigt hög i rang och när jag borstar henne eller smeker/rör henne över kroppen...
Svar
1
· Visningar
843
Hästhantering Min häst är rätt seg att lasta, brukar ta runt 2 timmar och det är ungefär 1 timme och 58 min för mkt tkr jag :p Hon är absolut inte...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: Dandylinn
·
O
Hästhantering Hej! Har en ponny som är rädd för människor, väligt skygg och vänder baken till och vill inte att man ska klappa hennes 2 hästkompisar...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: IzabelGonzalez
·
S
Hästhantering Jag har en 6-åring som jag haft i ett år nu. Enligt förra ägaren så var han inte helt trafiksäker och hon sa att han brukade kasta sig...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 625
Senast: Snorri
·
P
Ridning Jag har en 22 åring på foder c-ponny, val. När han kom hade han ett tre delat bett -har fungerat jätte bra, inget mer med det. Men nu...
Svar
12
· Visningar
1 783
Senast: vblpower
·
Hästhantering Jag har problem... Jag har ridit min arabdam sporadiskt under vintern, men då bara barbacka. Hon är en stjärna, busar aldrig även om...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Jozelle
·
C
Hästhantering Går i hästköpartankar. Har tittat på en ettåring som det lutar åt. Nu funderar jag på om man besiktigar ettåringar vid hästköp. Hästen...
Svar
13
· Visningar
1 325
F
Träning Min medryttar häst som är ett varmblod på 12 år och har gått på travet och jag har två små problem :crazy: 1 : När vi ska vända hem...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Frisco
·
A
Ridning om man rider ut och hästen bajsar..vad ska man göra då? beror det på vem som äger marken? om man bor i en stad,som mig,och det inte...
Svar
16
· Visningar
2 182
Senast: Popcorn
·
A
Ridning När jag rider lätt i trav så "tar jag i" med fötterna för att häva mig upp och det resulterar i att skänklarna inte ligger still utan...
Svar
14
· Visningar
2 433
Senast: Molliijeh
·
A
Ridning Hejsan, rider ett varmblod på 10 år. Har ridit honom i snart ett halvår och känner att vi inte riktigt kommer någonvart. Hur kan man...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 225
Senast: alexandrha
·
Hästhantering Vi har en gammal valack hemma på 25 år som är nervös och mycket försiktig av sig vid hanteringen. Han gör aldrig något dumt utan är hur...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: moontje
·
Y
Hästhantering Jag har ett stort problem med min valack som jag tänkte att någon kanske har någon åsikt om eller något tips om vad jag ska göra. Det är...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: sanio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?