Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning För flera år sen skadade min häst sig ordentligt i vänster framben, skadan är läkt och vi har kommit igång bra med ridningen. men han är...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: paxen
·
Ridning Sitter å kollar runt på hästannonser och räknar pengar :D Jag är jätte sugen på en ny häst, är en medelmåttig ryttare just nu...
Svar
13
· Visningar
1 678
Senast: Tscabo
·
C
Ridning hej! Är det någon som vet vad det hära bettet har för funktion? http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=194972
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering Jag har sett många filmer med pat parelli men aldrig fått sett någon häst som varit lite mer vild tex stegrar eller bockar eller går in...
Svar
11
· Visningar
2 189
Senast: bitingboxfish
·
Hästhantering Hej! Idag har jag på sämsta möjliga sätt tvingats inse att min häst och jag inte har den drömkommunikation jag inbillat mej. Klart...
Svar
16
· Visningar
1 879
Senast: Lavinia
·
B
Träning Det här har jag funderat på. Kan man som människa ändra befintlig "rangordning" inom en flock och höja upp en ranglåg häst genom att...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Mooch
·
S
Hästhantering När min kompis ska hämta in Sessan (min ponny) från hagen så vänder sig bara Sessan om och sparkar mot henne :crazy: Hon är snäll när...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Sannec1993
·
S
Hästhantering :cry:Jag startade en tråd här på Buke om min 6-åring som har lite problem med mötande bilar i trafiken. Jag insåg snabbt efter lite goda...
2
Svar
27
· Visningar
2 114
Senast: skuggi
·
T
Ridning Hej! Jag vet inte om jag valde rätt genren att skriva i men jag måste ställa frågan att är det vanligt att ridskolehästar saknar päls på...
2
Svar
25
· Visningar
2 597
Senast: Tispe
·
S
Hästhantering Jag har för ca 1.5 veckor sedan fått en ny häst, han är en valack på 4 år, norskt varmblod ( samma som svenskt halvblod) men 75% full...
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: Sophiep
·
M
Ridning Träningsschema till blivande hopp ponny! Hej, kan någon hjälpa mig med att göra ett träningsschema ? Jag har en ponny som inte har...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
19 771
Senast: mortalsaints
·
Hästhantering Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel! Jag åkte i måndags till kliniken med min häst. Hyrde ett släp, en lite lättare...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: Taxilock
·
P
Hästhantering jag har ett problem som jag inte kan göra så mycket med längre, Jag har en ruskigt smart ponny. Jag har tränat horsemanship med henne...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
13 022
Senast: Challe99
·
Ridning Tänkte höra mig för lite om kapsoner. Vilka tycker ni är bäst och varför? när man rider med både kapson och bett vad får man för effekt...
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: svea
·
Hästhantering Jag har en känsla av att det inte bara är jag som någon gång funderat över vad det är för fel på min häst. Nu menar jag inte sjukligt...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 436
Senast: cewe
·
B
Hästhantering har en 4-åring. har ridit henne ca 10 mån,hanterat henne med löshoppning,longering,gått över bommar mm. Har en tränare som hjälper mig...
2
Svar
22
· Visningar
2 261
Senast: Bonyana
·
  • Låst
Ridning Jag undrar om någon vet varför Bent Branderup väljer att hålla sina hästar oskodda/(barfotaverkade)? Är det så att han bara rider i...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 136
Senast: Immer
·
S
Hästhantering Jag har en 4årig minishettis hemma som skulle vilja göra lite mer om dagarna än att bara gå promenader och lite trickträning, men tyvärr...
Svar
7
· Visningar
1 699
Senast: Lydia
·
Ridning Visste inte vad jag skulle döpa tråden till! Jag praoa två veckor i ett stall för första gången, och en av arbetssysslorna är att...
Svar
8
· Visningar
5 804
O
Hästhantering Hejhej, jag skulle bli mycket tacksam för svar ... Då jag nyligen fått ta hand om en kille på ett och ett halv år tror jag jag behöver...
Svar
9
· Visningar
1 211
Senast: Linny_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur