Lastning - vad gör jag för fel??

Sv: Lastning - vad gör jag för fel??

*kl*

Hur har det gått?

Själv var vi och hämtade hö igår så när transporten ändå stod framme så tog jag in honom från hagen och skulle lasta honom för första gången på 2 månader och gissa vad? jo precis som vanligt gick det som en dans han verkligen ville in i transporten. Det var nästan komiskt för ingen som hade sett det hade kunna tro att han är svårlastad. Tom när jag skulle vända honom från transporten för att gå in i stallet så märkte jag att han hellre drog huvudet mot transporten. Så lastträning igår gick mer ut på att få honom att stanna kvar utanför transporten och gå in när jag ville att han skulle gå in. Tyvärr hade jag en sådan migrän så jag pallade inte att åka iväg med honom men vi ska göra det i veckan istället.

Hans gamla mamma stod i hagen utanför och var sååå avundsjuk för hon såg ju allt godis och tyckte att jag skulle lasta henne istället :D

Sv: Lastning - vad gör jag för fel??

Uppdatera min egna lastträning här.

I helgen har vi varit iväg både på lördag och söndag. Lastning på hemmaplan gick som vanligt utmärkt. Trots att gårdsplan var full med lekande barn vars ljudnivå gick i den högreskalan.

Lastningen på bortaplan tog på lördagen 15 min och på söndagen 10 min. Skillanden nu på honom var att han helt plötsligt börjat bli kontaktbar. Dvs jag märker att han börjar slappna av iom att han gäspar och sänker huvudet innan han går in. Det är en helt annan energi hos honom nu är tidigare. Innan har han bara spänt sig och stängt av och gjort sig okontaktbar. Håll tummarna att detta håller i sig :banana::bump::bow:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Freazer
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 740
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka