Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Är det någon som har erfarenhet av detta? Det är stor skillnad på höger och vänster varv, det är en 5-årig frieser. Tog det lång tid för...
Svar
6
· Visningar
1 335
Senast: Piraya
·
Ridning Hur långtid tog det för er/era hästar att bli inridna? Alltså ridbara i skritt, trav och galopp utan problem? inte nu något annat utan...
Svar
1
· Visningar
648
A
Hästhantering Hej!Dottern o jag har stora problem med våran häst.Bara stegrar,bockarmm.Behöver jag säga att hon är fuxsto.Idag stegrade så dom nästan...
2
Svar
23
· Visningar
2 489
Senast: Lavinia
·
K
Hästhantering Vad säger ni om det här? http://www.youtube.com/watch?v=CyF2QqP29DU
13 14 15
Svar
283
· Visningar
21 114
Senast: Underbar
·
S
Hästhantering Jag har en 8 mån hingstunge (egen uppf) som med alla medel visar att människor är äckliga och onödiga. Han är väldigt orädd i alla andra...
2
Svar
23
· Visningar
2 787
Senast: Teilani
·
V
Hästhantering Ja som rubriken lyder, min häst tjuter ofta och riktigt högt när vi leker, springer eller tar en väldigt snabb galopp (gärna fattning...
Svar
12
· Visningar
2 377
Senast: sirpa40
·
Ridning vad tycker du är en bra ridhästmodell?? det finns ju en rasstandard för tex halvblod som är grundläggande för hur en ridhäst ska se ut...
Svar
7
· Visningar
1 220
H
Träning jaha, vet inte om tråden ligger rätt, men isåfall kan ni väl flytta den ? jo .. min häst tar hur lång tid som helst att lasta, det...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: Buck
·
V
Ridning Jag har en häst som blev kastrerad i somras, han är hur lugn och fin som helst överallt(både i skötsel och ridning), MEN så fort det är...
Svar
12
· Visningar
1 121
Z
Ridning Vad är tillridning för er? När skickar ni iväg eran häst på tillridning och vad eller vilka "promblem skall det då vara i ridningen...
Svar
8
· Visningar
1 774
Träning Som rubriken lyder. Jag har en femårig valack som inte är riden regelbundet särskilt länge, endast några månader, innan dess reds han...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Tindra03
·
Ridning Min medryttarhäst är olidigt skumpig i traven - någon som har tips på hur jag kan lyckas? :p :idea: Jag jobbar på min sits, hästens...
Svar
6
· Visningar
3 824
Senast: McFlurry
·
Ridning Hur gör ni? Nu för tiden blir det mer och mer asfallt. Är det någon som brukar trava på asfallt är det farligt? Jag har lärt mej att...
2
Svar
21
· Visningar
2 224
Senast: Millie Trotter
·
N
Ridning Jag har börjat intressera mig för för bruksridning och brukskörning, det verkar som en gren som skulle passa mig och min häst. Men när...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: TeamTanja
·
Ridning Hej! Jag har just in handlat mig en travar valack, på 6-7 år, HAn har inte sprungit på travet, bara lite tränad, men funkade inte så...
Svar
11
· Visningar
1 188
T
Ridning Hej! Jag har en c-ponny, blanding mellan gotlands russ och welsh som blir jättestark i munnen när jag rider. Hon drar jättemycket, är...
Svar
10
· Visningar
3 311
B
Ridning Jag har under den perioden jag red western hela tiden använt ett stångbett, tvådelat, smalt. Det här...
Svar
2
· Visningar
1 372
Senast: Shark
·
C
Träning Tror inte det finns någon sådan här tråd innan? Är det någon som håller på med frihetsdressyr och kan ge lite tips på vad man kan...
Svar
6
· Visningar
3 840
Senast: Casper91
·
Ridning Jag har en häst som har ett återkommande problem. Detta problem är att hon kastar sig framför bilar. Har ni bukefalister några tips...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: Lella
·
H
Ridning Finns det nån mer än jag och mina stall-likar som rider i den djupa snön längre sträckor? Var ute en längre runda idag o mötte en tjej...
2
Svar
28
· Visningar
4 688
Senast: Hekla2001
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar