Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har en känsla av att det inte bara är jag som någon gång funderat över vad det är för fel på min häst. Nu menar jag inte sjukligt...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 445
Senast: cewe
·
B
Hästhantering har en 4-åring. har ridit henne ca 10 mån,hanterat henne med löshoppning,longering,gått över bommar mm. Har en tränare som hjälper mig...
2
Svar
22
· Visningar
2 262
Senast: Bonyana
·
  • Låst
Ridning Jag undrar om någon vet varför Bent Branderup väljer att hålla sina hästar oskodda/(barfotaverkade)? Är det så att han bara rider i...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 136
Senast: Immer
·
S
Hästhantering Jag har en 4årig minishettis hemma som skulle vilja göra lite mer om dagarna än att bara gå promenader och lite trickträning, men tyvärr...
Svar
7
· Visningar
1 700
Senast: Lydia
·
Ridning Visste inte vad jag skulle döpa tråden till! Jag praoa två veckor i ett stall för första gången, och en av arbetssysslorna är att...
Svar
8
· Visningar
5 831
O
Hästhantering Hejhej, jag skulle bli mycket tacksam för svar ... Då jag nyligen fått ta hand om en kille på ett och ett halv år tror jag jag behöver...
Svar
9
· Visningar
1 211
Senast: Linny_
·
S
Hästhantering Min granne har två små shettisar och den ena av dessa små bushästarna rymmer regelbundet hem till mig och mina hästar. De bor cirka 200...
Svar
15
· Visningar
2 086
S
Ridning Hej! Jag har en foderhäst genom ridskolan som jag sköter om rider en dag i veckan.. Hon är en maxad D-ponny & väldigt grov.. Mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: SannasMichelle
·
Hästhantering Kör ofta med ponnyn själv och det brukar gå alldeles utmärkt förutom när jag ska lasta av hemma på gårdsplanen. Då har han så ruskigt...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Precious
·
Hästhantering Vi har börjat inridningen nu för ett tag sen går så pass bra nu att jag kan både skritta och trava utan "lina" om man säger så alltså...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: Sar
·
J
Hästhantering Hej! jag har en c-ponny som verkligen inte vill vara själv i boxen... vi hyr en box.. och då finns de ett lite mindre stall som sitter...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: cawazaki-mule
·
Ridning Är på jakt efter en ponny till mina barn. Efter mycket diskuterande med bekanta och min sambo så släpper han ideen om att vi kanske...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 555
Senast: marren
·
Träning Jag red in min häst i november och han är riden ca 3-4 månader (han har hunnit vila 1 månad sen inridningen).. Han kan gå fram, stanna...
Svar
2
· Visningar
2 218
Hästhantering Jag är bokstavligt talat helt förkrossad! Har precis kommit hem från stallet och sitter just nu och äter Ben and Jerry's och försöker...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
14 020
Senast: Piraja
·
L
Ridning Hej! Min tränare har alltid sagt att man ska slappna av i knäna och vinkla tårna utåt så att man lätt kan få in handen mellan sadeln...
2
Svar
28
· Visningar
4 090
Senast: LuckyLuke
·
Ridning jag har märkt att olika människor rider lätt på olika sätt.. såå, när ska man egentligen sitta ner? ska man sitta ner när inre...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·
P
Träning hej.. jag rider en c-ponny som nästan är hysterisk att rida. Förut bara sprang hon hela tiden och man kunde inte få stopp på henne. Nu...
Svar
13
· Visningar
2 074
Senast: tuaphua
·
M
Ridning Hej! För ett tag sen hyrde jag en häst som var lite svårt att få igång i en fin galopp. Hon var 5 år, islänning. Väldigt fina...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: tuaphua
·
A
Ridning Red för en tränare som lärde ut "classical dressage/barock" och han tyckte att man skulle sitta ut med bröstet och faktiskt svanka med...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: kulltorp
·
Ridning Idag efter ridningen så skulle vi ta av sadlen i padocken innan vi skritta av han. Men när jag tog i tyglarna och skulle hålla i han så...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: lillajag89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka