Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Jag har en tendens att peta ut med tårna när jag rider. Har inte tänkt på det så värst mycket, och det är ingen lärare som har påpekat...
Svar
14
· Visningar
1 768
Senast: fruxolisa
·
Hästhantering Vi flyttade unghästen till lösdrift för två veckor sedan, på nätterna får hon stå i box då hon behöver betydligt mycket mer foder än de...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: jarnroos
·
P
Hästhantering Hej. Jag har en Åring som verkligen inte har någon respekt för vår el tråd runt hagarna här hemma. Det är ganska högt staket 130 cm...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Panikie
·
P
Hästhantering Jag har ett problem: Tjuriga hästar i spilta. Jag är en av de lite försiktigare och tycker det är ganska obehagligt när hästar är...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: Martenix
·
H
Träning Hej Har ett ardenner sto, haft henne ett par år. Har själv inte ridit henne så mycket, då hon visade sig inte vara den lugna stabila...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 512
Senast: Skogstokig
·
Hästhantering Jag visste när jag köpte henne att hon kan göra det vid stress men det har inte visat sig förrän nu. Anledningen är stress över...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Fjorden
·
F
Träning Hej forum! Jag har stött på ett stort problem! Min medryttarhäst har blivit helt omöjlig att få tag på i hagen! :( Så fort han får...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: skuggi
·
Ridning Skulle vilja ha tips om hur man kan träna hästens magmuskler för en mer slimmad look! Att galopp och att rida i korrekt form är bra...
Svar
8
· Visningar
2 536
Senast: sthu
·
Ridning Är det vanligt att man använder röst komando när man vill att hästen ska fatta gallopp? Är det nån nackdel att göra så?
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: Marty
·
A
Ridning Hur kommer det sig att ridtravare är SÅÅ svårsålda?! Har försökt med min ett bra tag nu och han måste bort pga. div. saker. Har inte...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 817
Senast: Juzzzen
·
Träning Hur gör ni nu när de ligger både snö och skare på marken. Själv har man en häst som man inte kan rida ut på. Saknar möjlighet att ta mig...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 217
Senast: Chili
·
V
Ridning Är det på något sätt skadligt för hästen att gå ett helt ridpass på långa tyglar? Jag styr med mina vikter o både skritt och trav, han...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Heulwen
·
Träning någon som har några bra tips på enkla ridövningar eller något annat man kan göra med en häst som gärna gör som hon själv vill och blir...
Svar
1
· Visningar
3 047
Träning Hej! Jag har en fråga; hur vet ni att era hästar går på två spår utan skjuta ut bog eller bakdel? Känner ni det? Jag gör det inte, om...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Yllet
·
Ridning Hjälp! Både min tränare och jag har lagt märke till att jag sitter snett i sadeln, jag drar upp mitt vänsterben och viker mig åt...
Svar
3
· Visningar
845
Hästhantering Då tänker jag främst på när man är flera som sköter om samma häst, t ex om man står inackorderad i kollektivstall eller har medryttare...
Svar
12
· Visningar
1 386
D
Ridning Hej! Ska på hästsemester med min familj som består av make och dotter på 4 år. Vi har fn. 2 hästar och tänkte rida på dem alla 3...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Eldsdotter
·
Ridning vad andvänder ni för bett på era ridtravare?:p lite nyfiken! andvänder du olika bett om du rider i skogen,dressyr,hoppning mm
2 3
Svar
53
· Visningar
3 967
Senast: Ms_Antrop
·
T
Ridning Har funderat lite... att rida med rätt hjälper.... kan man inte tänka att man styr en viljelös "klump" som går mekaniskt efter hur mina...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Scata
·
H
Hästhantering Hej! Den här texten blev väldigt lång men skulle uppskatta det enormt om någon orkar läsa... Mitt ponnysto på 12 år är väldigt tjurig...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: hoppeflikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur