Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej, någon som har något bra tips. Har ett äldre sto som är nyligen igångsatt. Traven börjar fungera bra. Hon går att rida i låg form...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: _Smulan_
·
Hästhantering Häromdan stod min 5-åring och vävde lite lätt, väldigt väldigt lite, men ändå. Har bara haft henne 5-6 veckor och tyckte jag redan...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: Petruska
·
Hästhantering Jag har ofta funderat på hur tex pat parelli säger NEJ till en häst som kanske reser sig eller backar ner i diken eller något liknande...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
12 792
Senast: Jegra
·
H
Ridning Jag trænar en ryttare som ridit några år på ridskola men som har fruktansvært dåkig balans. I skritt fungerar det bra, sitsen ær fin...
Svar
3
· Visningar
1 958
Senast: Hæst
·
E
Hästhantering Tjoo! Har ingen aning om ifall det redan finns en sådan här, isåfall får ni gärna länka! :laugh: Tyckte hur som hellst att en sådan här...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: bejkonfis
·
Träning Hur påverkar ett platt kors hästens ridbarhet?
Svar
14
· Visningar
2 284
Senast: Scandi
·
S
Ridning Har kollat runt på ridskolor för jag har funderat på att ta upp ridningen på stor häst. Det är flera ridskolor här runtomkring som har...
2
Svar
37
· Visningar
3 235
M
Ridning Hur bygger ni muskler till er hästar nu under vintern ? Då här är så massor med snö att man inte kan "klättra" i skogen och ridplanen...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Martenix
·
F
Hästhantering Jag har en 5årig arabvalack på foder, haft i ca. 4 månader nu, och han har börjat trilskas när man ska hämta honom i hagen. När man...
2
Svar
28
· Visningar
2 407
Senast: Stopek
·
Hästhantering Hej, en liten fråga, leker ni med era åringar i hagen? Min 9 månaders dam vill ibland leka med mig, kommer rusande i full fart, hoppar o...
2
Svar
31
· Visningar
3 179
Senast: avslutat medlemskap
·
A
Ridning Av&an, har jag funderat på att börja tävla, men jag förmår mig inte att tävla dressyr, hoppning är kul och min starka sida, men har även...
Svar
9
· Visningar
4 051
Senast: Pancakes
·
Hästhantering Är det någon som har dessa? Som vill sälja de. Finns det fler männsikor här inne som tittat och håller på med detta? PNH alltså...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: fjordtokan
·
M
Träning Är ni nöjda, vad gick kalaset på ungefär och hur lång tid behövdes det? Jag har ett ponnysto som blir tre nu i vår och snart är det...
Svar
12
· Visningar
4 246
Senast: vildros
·
M
Ridning Jag har sedan november ridit en före detta travare. Hon kan grunderna i skritt och traven är väldigt lugn ..nångång småstressar hon men...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: magdus
·
Ridning Hjälper en tjej med hoppningen, hon har en kallblodstravare som hon hoppade in för 1 år sedan. Har hållit lektioner för henne i ett...
Svar
17
· Visningar
1 370
Senast: Andorra
·
Hästhantering Behöver lite råd & tips nu! Köpte mig en 2,5 åring i början av januari. Han har alltid varit väldigt gapig så fort en häst går in...
Svar
2
· Visningar
1 436
Senast: Quinny07
·
M
Träning Jah har två frågor som jag vill ha svar på! Fråga 1. VI säger att vi har en unghäst som är under inridning. Vi rider unghästen på...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: oxo
·
Hästhantering Hej! Jag tänkte höra om hur ni tänker kring att hoppa av hästen vid 'faror' när ni rider. Jag vet att det finns olika 'skolor': de...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 079
Senast: kryddelydd
·
I
Hästhantering Hej, jag har ett problem.. Jag har fått hem en ny häst för några dagar sen, och första dagen vi skulle släppa ihop honom med dom...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Remix
·
Hästhantering idag så var jag i ett ridhus och red lite, när jag kom in så var ägarens häst transport ramp nedfälld men grinden där uppe var stängd...
Svar
15
· Visningar
1 385
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama