Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Hästhantering hej alla!:laugh: Det är så att jag är medryttare på en arab som har Otroligt Dålig bjudning.... han kan springa på som bara den, men i...
Svar
10
· Visningar
1 400
Senast: cahs
·
N
Ridning Det här börjar bli riktigt jobbigt nu. Min ponny har haft headshaking i ett år och vi har haft ett nosnät som jag har haft på honom när...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: nostalgi
·
Hästhantering Nu när mitt släp är på lagning så ska vi hyra en liten hästbuss. I denna hästbuss åker hästen baklänges. Detta har min häst aldrig...
Svar
3
· Visningar
777
Ridning Har läst några trådar här om tex skänklar som inte är där de ska vara osv. och tänkte då att det hade varit intressant att höra med er...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 549
Senast: hopponny
·
Ridning Är det någon som har testat denna? Efter vad jag har läst så verkar den ju ha flera fördelar som att man tex kan ställa in den så att...
Svar
7
· Visningar
1 890
Senast: _Smulan_
·
B
Ridning Jag undrar när handikappridning började/tog fart ungefär? Mycket tacksam för svar.
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Bounty
·
P
Träning Är det någon som har erfarenhet av detta? Det är stor skillnad på höger och vänster varv, det är en 5-årig frieser. Tog det lång tid för...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: Piraya
·
Ridning Hur långtid tog det för er/era hästar att bli inridna? Alltså ridbara i skritt, trav och galopp utan problem? inte nu något annat utan...
Svar
1
· Visningar
648
A
Hästhantering Hej!Dottern o jag har stora problem med våran häst.Bara stegrar,bockarmm.Behöver jag säga att hon är fuxsto.Idag stegrade så dom nästan...
2
Svar
23
· Visningar
2 490
Senast: Lavinia
·
K
Hästhantering Vad säger ni om det här? http://www.youtube.com/watch?v=CyF2QqP29DU
13 14 15
Svar
283
· Visningar
21 117
Senast: Underbar
·
S
Hästhantering Jag har en 8 mån hingstunge (egen uppf) som med alla medel visar att människor är äckliga och onödiga. Han är väldigt orädd i alla andra...
2
Svar
23
· Visningar
2 787
Senast: Teilani
·
V
Hästhantering Ja som rubriken lyder, min häst tjuter ofta och riktigt högt när vi leker, springer eller tar en väldigt snabb galopp (gärna fattning...
Svar
12
· Visningar
2 383
Senast: sirpa40
·
Ridning vad tycker du är en bra ridhästmodell?? det finns ju en rasstandard för tex halvblod som är grundläggande för hur en ridhäst ska se ut...
Svar
7
· Visningar
1 220
H
Träning jaha, vet inte om tråden ligger rätt, men isåfall kan ni väl flytta den ? jo .. min häst tar hur lång tid som helst att lasta, det...
Svar
14
· Visningar
1 418
Senast: Buck
·
V
Ridning Jag har en häst som blev kastrerad i somras, han är hur lugn och fin som helst överallt(både i skötsel och ridning), MEN så fort det är...
Svar
12
· Visningar
1 124
Z
Ridning Vad är tillridning för er? När skickar ni iväg eran häst på tillridning och vad eller vilka "promblem skall det då vara i ridningen...
Svar
8
· Visningar
1 774
Träning Som rubriken lyder. Jag har en femårig valack som inte är riden regelbundet särskilt länge, endast några månader, innan dess reds han...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: Tindra03
·
Ridning Min medryttarhäst är olidigt skumpig i traven - någon som har tips på hur jag kan lyckas? :p :idea: Jag jobbar på min sits, hästens...
Svar
6
· Visningar
3 832
Senast: McFlurry
·
Ridning Hur gör ni? Nu för tiden blir det mer och mer asfallt. Är det någon som brukar trava på asfallt är det farligt? Jag har lärt mej att...
2
Svar
21
· Visningar
2 224
Senast: Millie Trotter
·
N
Ridning Jag har börjat intressera mig för för bruksridning och brukskörning, det verkar som en gren som skulle passa mig och min häst. Men när...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: TeamTanja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023