Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
- Höjer ytterhanden i volterna. Jämnt...
- Lutar mej framåt.
- Spänner mej nåt så fruktansvärt när jag sitter ner i traven, vilket resultetar i att jag studsar som en boll....
//Domino_s
Det här var en bra tråd för mig som egentligen inte riktigt funderar på vad som blir fel!
1: För långa tyglar! Har en stark häst som gärna drar tyglarna jur händerna!
2: Håller händerna som ett cykelstyre
3: Tittar ner i manen på hästen
Det är nog dom värsta felen just nu
kl
Spänner insidan av låren och kommer därför inte riktigt ner i sadeln.
Glömmer använda magmusklerna och trillar därför framåt vid förhållningar/om min häst blir stark.
Är över lag lite för lätt i sadeln och sitter inte ordentligt - priset man får betala efter många års unghästridning.
QUOTE]
Samma här- glömmer magmusklerna och hästen drar mig ur sadeln vid förhållning, eller så spänner jag rumpmusklerna (japp) istället och åker upp ur sadeln istället för att sitta emot.
Kan inte ens skylla på unghästridning....
Annars är jag expert på att hamna på fel sittben.
Säckar ihop gör jag allt för ofta. Har noll koll, kommer på det titt som tätt.. Har mina ridlärares röst i huvudet hela tiden, bak med axlarna, ut med bröstet....
När jag rider volter så kommer jag på mig själv att jag sitter ibland snett och tittar bara på hästens nos... Hallå!!!
Jättebra med snön, då fick jag se hur kass ridvägen var när jag gjort så... Nu funkar det lite bättre.
Funderar på att sambon ska filma, men han har ingen större lust att stå och titta när jag rider runt och runt...