Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrev ju under mitt inlägg att de helst ska användas på grusväg. Inte på asfallt då de mister sitt glidmoment. Och man kan använda pg-skor även på hästar som inte är sköra just pga att man har hårda körvägar etc.Pg-skor är ett sjukbeslag. Vet att många travtränare använder dem( inte bara på hästa som är sköra) Varför är det inte många som har svar på men det är ett sjukbeslag, och bör kanske användas som det, nu ska jag inte uttala mig allt för mycket då jag inte är expert på ämnet.
Men att tipsa om dem här utan att veta något om dem är galenskap. Pg-skorna har inget som hällst glidmoment på asfalt viket gör att det blir oerhört stumt, vilket SLITER på leder, knän ect.
så nej pg-skor och trav på asfalt är inget jag rekomenderar!
ang trav på asfalt i överigt, tror jag inte är så farligt i rätt mängd. med tanke på att många far omkring på grusvägar i alla gångarter utan att inse att dom ofta kan vara mycket hårdare än asfalten som faktiskt har en del svikt.