Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Finns det någon mer en jag som tycker att det borde finnas en specíell klass för vuxna på ponnyer? Jag blir 19 i år och får därför inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 349
V
Ridning vill gärna ha tips på hur man ska göra för att lära hästen att sluta försöka springa hem till stallet vid uteritter!:p
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: vblpower
·
Hästhantering Vi provade igår att släppa ihop två ponnyer i hagen första gången. Vi har gjort allt enligt konstens regler och de borde vara bekanta...
Svar
9
· Visningar
4 694
Hästhantering Har en 2-åring som har blivit väldigt rädd (ängslig) av sig. Har fött upp hästen själv och var redan som bebis rädd av sig. Om jag...
Svar
1
· Visningar
1 153
Hästhantering Vi ska snart prova att släppa ihop dotterns och kusinens ponnyer i samma hage. Har dock inte gjort sådant förut och är nu rädd att de...
2
Svar
26
· Visningar
3 353
S
Hästhantering Undrar vad ni har för syn på att ha två st 10 månaders föl (åringar) ihop ensamma i en hage. I hagen bredvid går två vuxna hästar. De...
Svar
4
· Visningar
1 075
T
Hästhantering http://www.vimeo.com/6895676 Vad tycker ni om denna video? Känns mycket circus men circus behöver väl också mycket kontakt? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: vanimelde
·
L
Hästhantering Hej! Har en häst som drar mot utgången i ridhuset hela tiden.:confused: Har bara haft honom i två månader och han har alltid varit så...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Pansi
·
Hästhantering Min häst lägger gärna sitt huvud på mina axlar eller uppe på mitt huvud och trycker ner det. Varför gör han så? Är det någon...
Svar
13
· Visningar
3 167
Senast: arizona
·
J
Träning Nu under sport lovet kommer jag inte ha tillgång till ridhus. Utan bara paddock och rida ut. Hur kan jag lägga upp veckans tränings...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Lazio
·
T
Träning Jag har en gammal ridskoleherre på 22år som är i full kondition men som nu jag har hyrt som sommarhäst men jag vet inte hur länge och...
Svar
18
· Visningar
1 757
Senast: Remix
·
Ridning Hur är ni där ute?? jag är kanske en avart och väldigt mycket ensamvarg.Men just detta med att rida tillsammans är inte min grej...
2
Svar
24
· Visningar
2 249
Senast: Heulwen
·
S
Hästhantering Hej jag har ett sto som är 10 år. Jag har fått ett problem. Min medryttare skall rida dressyr med henne. Men hon vill bara bocka när hon...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Raderad medlem 94602
·
R
Ridning Hej! Jag och min arab under utbildning som är här och tjatar igen :angel: Det är så att denna tjejs gångarter är inte perfekta. Hon...
Svar
4
· Visningar
2 820
F
Träning Tänkte höra om nån har lite råd? Jag har fått hem en 6 årig vbl hingst som är helt orörd i princip. Jag hämtade honom för ca 3 månader...
Svar
5
· Visningar
1 294
F
Hästhantering Hej! Nu har jag skaffat en ny häst för två veckor sen och jag föll för honom direkt :love: Han är valack men de som hade honom innan mig...
Svar
16
· Visningar
1 475
Senast: fialoppan
·
A
Hästhantering Undrar om någon har något tips på hur man kan bygga en provosorisk sjukhage? Min häst har stått på boxvila och i stallet finns ingen...
Svar
9
· Visningar
2 534
J
Ridning Har ända sedan jag började med hästar hört att om en häst ställer sig så kan man ta en plastpåse med jummet vatten och "slänga" i...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 335
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Min granne har sin gamla valack stående hos mej, han är en charmig herre på 21 år, ett halvblod fd ridskole/handikapphäst! Jag skulle...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: tess91a
·
J
Hästhantering Hej!:) Jag och min mamma har nu bestämt oss, vi ska köpa en ponny! Jag är egentligen inte så orolig över hästval, provridning...
Svar
13
· Visningar
1 741
Senast: Juzzzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama