Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag undrar om det inte finns böcker som är skrivna av riktiga ridintruktörer där dem delar med sig av både hopp och dressyr övningar...
Svar
4
· Visningar
1 193
Senast: maria94
·
Hästhantering Det finns säkert många häster som gör så men iaf mitt sto har en förmåga ockh tro att nått förföljer henne när vi är ute å rider och det...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: proxyma
·
Hästhantering SUPER TACKSAM FÖR SVAR! Det är såhär att när vi för ca ett år sedan klippte min ponny för första gången så blev han rent ut sagt...
Svar
13
· Visningar
1 514
N
  • Låst
Hästhantering Hej! Någon som har en aning Om vad för sadel man kan ha på ett arabiskt fullblod på 3 år? Skulle helst vilja ha en sadel som "växer"...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: IngelaH
·
Ridning Här är en fråga som främst är riktade till er Espaniola-ägare. Jag har tänkt lägga in en beställning på en ny Espaniola och satt och...
Svar
7
· Visningar
2 760
Senast: Spirit
·
Ridning Jag har ett litet problem, ibörjan va det så att hon sparka bakut i galoppen så fort jag galopperade, en del säger att det beror på...
Svar
11
· Visningar
1 575
Senast: doleron
·
G
Ridning Jag har precis köpt ett jättefint fullblod som har skolats om till ridhäst vilket funkar hur bra som helst- han är duktig i både dressyr...
Svar
16
· Visningar
2 543
Senast: joschan
·
M
Träning Jag har ett problem. Och nu snackar vi inte ett litet problem, utan ett brutalt problem. Och jag vet inte riktigt hur jag ska...
Svar
16
· Visningar
1 820
Senast: Mayeeh
·
B
Hästhantering Är det någon som har tips på några bra böcker för oss som är nybörjare på de här med NH, gärna med lite exempel på bra övningar som går...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: trofé
·
A
Träning Har ridit för "husbruk" flera år när jag var mindre. Tänkte börja rida igen på ridskola och märkte att min sits har blivit usel...
Svar
10
· Visningar
2 600
Senast: Pansi
·
Hästhantering Hejsan! Jo det är så att min medryttarhäst är en häst som kan bli väldigt rädd för saker, och det krävs inte att det är en älg eller...
Svar
16
· Visningar
1 875
Senast: Twirro
·
K
Hästhantering Jag vaknade i morse med en fråga i huvudet :idea: (Vilken hjärna man har). Varför longerar man så mycket inom NH? Jag tänker att det...
2
Svar
32
· Visningar
4 398
B
Ridning Är det någon som upplevt att ni köpt en häst som sedan visat sig vara lite för tuff? Min familj köpte för ett tag sedan en häst som var...
2
Svar
22
· Visningar
2 952
Senast: Bartley
·
Ridning Lägger det här under den akademiska ridningen då det är hit jag vill vända frågan, inte bara utrustning generellt. Hur ser ni på...
Svar
16
· Visningar
2 637
Senast: Lella
·
S
Hästhantering Jag undrar hur man lär en häst att utföra vissa trick som t ex bugning och stegring? Någon som vet som har lust att dela med sig? Är så...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: sthu
·
S
Ridning Hej! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har alltid trott att jag har haft en supersits och en superbalans (hehe) men har nu upptäckt att...
Svar
11
· Visningar
1 997
Senast: catya
·
C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 203
Senast: Curly
·
Träning Har nyligen fått hem mitt nyförärv som jag ägt i ca 4 månader, men som varit iväg på utbildning. Hästen kommer från Holland och vi...
2
Svar
28
· Visningar
2 889
Senast: mia11
·
P
Hästhantering Det här är en liten fundering som har kretsat i tankarna sedan jag fick reda på det; En kvinna som har en unghäst i stallet berättade...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 270
Senast: heartstring
·
Träning jag vet att jag är jobbig nu och det säkert finns massa trådar om det här, men finns det ingen som har som jag, för mycket dötid , som...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 181
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar