behöver synpunkter och råd

Sv: behöver synpunkter och råd

ja men de är väl klart är man morfar så ska man väl va hundvakt vid utlandsresor o dyl . Därav följer ju att man måste ha hundhus och rastgårdar så de små liven slipper vara inne om morfar måste iväg och inte kan doggsen med ju.

Eller jobba någon dag....sånt måste man planera för :laugh: eller bygga lekstuga till de tvåbenta sakerna

Vafan, om jag tar med mig en barnvänlig shettis (jag råkar ha en), får jag också en ny morfar då? Jag kan berätta snyfthistorian om min morfar som dog innan jag föddes, en farfar jag aldrig träffat osv om det behövs...

:angel:

så så lugn och fin nu:) Har du aldrig haft en morfar så naturligtvis åtar jag mig det.....mitt goda rykte:angel: lär ju gå åt helvitte förstås om ni inte har samma mamma men de har ju aldrig bekymrat mig förr så...:D Får väl säga välkommen till släkten då

Åhh lyckliga sexåring som har dig till morfar:)

jag är farfar till barnbarnet....

morfar är jag bara tillförordnad för skogstrollet och alexandra ..:laugh:

Min första ponny som jag fick när jag var nio var en Whelsh Mountain. Vi letade ju i första hand efter en bra barnhäst. Behändig storlek, söt, snäll och lättriden. Nu råkade jag ju hitta ett väldigt stoigt och envist sto, men alla kraven stämmen ändå in på henne. Gotlandsruss brukar ju vara bra förstaponnys också, fast de har jag inte så mycket egen erfarenhet av.

Som du säger så kommer ansvaret handla på dig, så då blir det ju i stort sett du som skaffar en till häst som barnbarnet kan rida på. Tänk efter noga om det är det du vill. Och om du kör din shettis, försök hitta en inkörd ponny så du kan motionera den också : )

ja fasen vet hur de gick till :D

snabbadoption . blir storkalas till jul...:grin:

Kl
Jag har ett russ och jag tycker det är en perfekt barnponny. I alla fall till mina barn. (5 och 8 år gamla) Men som allt annat är det väl individen som avgör, och inget annat. Men jag tycker russ är fina, lagom stora och starka och dessutom är de en del av vårt kulturarv. Sen, om du gillar att köra häst så är ju russ fina att köra med också.

Ja ett russ! När jag var liten var jag medryttare till ett litet russto, jättesnäll var hon! Men ännu snällare var ett litet gulbrunt fyraårigt sto som jag travade omkring på själv på ridbanan sådär i fyra-femårsåldern. :love: Russ den med.

så så lugn och fin nu:) Har du aldrig haft en morfar så naturligtvis åtar jag mig det.....mitt goda rykte:angel: lär ju gå åt helvitte förstås om ni inte har samma mamma men de har ju aldrig bekymrat mig förr så...:D Får väl säga välkommen till släkten då

Jag tackar, och såg att jag skulle få fira JUL med, jisses, jag börjar ju snart grina =)

Medför ett stycke barnponny då, jag lovar att 'det riktiga barnbarnet' får disponera den fritt ;)

emilga1.jpg

inte lipa .. kom hit så får morfar snyta...sitta där och snora...:laugh:

Men halledudane då vilken liten sötnos......:) brun pannlugg och vit man...och så fin han var...den skulle bli poppis....

japp te jul får de bli stora tabberaset ..slakta grisen och öka trycket på sibboratorn , enda problemet blir ju och få plats i stugan.....äsch blir långborfd på logen...löser sig...:laugh:

okey...får ta en koll på russ med då....titta på hästar är aldrig fel...:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka