Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hallå, skulle vilja ha lite tips. har ett sto med jättemycket energi. vissa dagar har hon så mycket energi att det absolut inte går att...
2
Svar
33
· Visningar
7 707
Senast: scizofren
·
L
Hästhantering Hej! Det finns ett hus en bit ifrån där jag bor som har två väldigt små hagar, inget stall och inget skydd. Där står ett litet russ...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 907
Senast: lovesfajer
·
R
Hästhantering Vi har en ponny som bara håller på och nafsar och biter, det har blivit som en grej för honom. Han har inte fått mycket mat/godis ur...
Svar
5
· Visningar
1 745
Senast: lovesfajer
·
Hästhantering Hej alla! Idag är jag så jädrans glad. För första gången sedan jag köpte min häst 2007 har jag kunnat rida henne i en låg, fin form där...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: Ponnytant
·
K
Hästhantering hej jag igen .. :) HAHA DET VAR LÄNGE SEDAN :p jag undra och funderar här hemma om det inte e så att min häst kanske har on i någon...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: klippson
·
Hästhantering Har en häst jag rider och han är VÄLDIGT stark. undrar vad ja ska ha för bett på han för att bli av med detta??:S Behöver hjälp med...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: Serendipity
·
Hästhantering Har en fjording valack hemma som har ett lite udda beteende. Tar från början. Han gick som hingst tills han va 5 år. Har alltid gått...
Svar
17
· Visningar
3 917
Senast: Russin8
·
K
Ridning Jag har noterat, och senaste ridpasset var det verkligen påtagligt, att min högerskänkel verkar leva sitt eget liv. Den vänstra håller...
Svar
16
· Visningar
1 665
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Vet inte vart jag skulle lägga tråden men ni får flytta den om den hamnat fel. Nu tar jag allt från början: Jag flyttade in den 8...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 318
Senast: Remix
·
Ridning Vi har fått ett helt fantastiskt vinterväder här, med massor av snö och perfekt underlag på vägarna. I skogen, där det är orört, ligger...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 588
Senast: kopparberg
·
Hästhantering Har en häst på foder nu som ska säljas till våren/sommaren. Bara ett problem, han går inte att lasta. Tyvärr så har jag varken bil eller...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 947
Senast: murran
·
Träning Hej jag har en Tinker sto på snart 8 år som vill inte lysna på mig.Jag köpte henne för sa 2år sen och red oftast ut och hadde lite...
Svar
7
· Visningar
1 560
Senast: Vicksan
·
H
Hästhantering Jag är ny på detta forumet och tänkte att man kanske kan få lite hjälp här. :) Jag rider en kompis häst som är supersnäll vid...
Svar
7
· Visningar
1 637
Senast: LFreddy
·
R
Träning Min ponny tycker det är jätte kul att hoppa och gör det med bra teknik. Ända nackdelen som bidrar till ett rätt så stort problem är att...
Svar
18
· Visningar
2 048
Senast: rainwithdust
·
W
Ridning om man vill att hästen ska ha det så bekvämt som möjligt, då ska den väl ha träns utan bett, stor mjuk sadelpadd, stor mjukt schabrak...
Svar
9
· Visningar
1 483
Senast: pinky
·
U
Ridning Hejhej, nu ska jag försöka beskriva det här på bästa möjliga sätt. Jag har haft min d-ponny sedan september, och vi har fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 723
Senast: Adorno
·
Träning Min 07:a hade lyckats få grimman in i munnen idag. Han & hans hagkompis leker hela dagarna & biter i varandras grimmor. En tjej i...
2
Svar
29
· Visningar
2 802
Senast: salwi
·
Träning Hej! Jag pratade med en vän till mig häromdagen, hon har precis börjat tränat för en ny tränare (dressyr). Tränaren hade en lite...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: MinOdinn
·
A
Hästhantering Flytta gärna om jag postat fel! Jag undrar hur ni andra hanterar kylan?? Jag vet att säkert så lider vi hästägare mer än vad djuren...
Svar
4
· Visningar
1 049
Ridning Jag har en 5-åring, fyller 6 i år. Jag tränar hoppning/markarbete med honom en dag i veckan, dressyr två dagar i veckan och rider ut två...
2
Svar
28
· Visningar
2 640
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar