Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Hade ingen aning om vart jag skulle sätta denna tråd så flytta den gärna om den är fel .. så här är det i alla fall, Jag äger en 20...
Svar
10
· Visningar
1 195
Senast: lovegullit
·
C
Hästhantering Hejsan! (Jag räknar mej själv som nybörjare i hästvärlden även om jag ridit och hyrt häst genom min uppväxt och upp i tonåren) Nu...
Svar
8
· Visningar
3 927
Senast: Candykills
·
Träning Behöver lite hjälp med olika övningar som man kan rida i detta vinterland. Rider en 6-årigt sto som jag sak bygga upp muskler och...
Svar
10
· Visningar
1 308
Senast: MoaAmanadaa
·
K
Hästhantering Hej! Jag har en tanke att köpa mark och bygga en lösdrift. Vet inte om det är möjligt eller genomförbart men drömma måste man få...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: orcide
·
B
Hästhantering Hej. Har ett väldigt långt inlägg men även om ni tycker det är jobbigt så skulle jag verkligen bli glad om ni tog er tid och läste för...
2
Svar
37
· Visningar
4 335
Senast: Ponnytant
·
F
Hästhantering Hej alla! Jag rider ibland min kompis valack, en dominant häst som bestämmer över de andra i hagen. När jag rider är det inga problem...
Svar
7
· Visningar
2 341
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag har hittat två filmer på youtube, en "cowboyfilm" där en kille rider utan någon som helst utrustning och en dressyrfilm, vilken...
2
Svar
21
· Visningar
3 530
Senast: eigollet
·
Hästhantering Är för tillfället sjuk (rejält förkyld), och har även märkt att det blir värre vid utevistelse :( Men jag måste ju ändå ta hand om min...
Svar
14
· Visningar
1 893
Senast: Vimsevilja
·
Hästhantering Jag har ingen egen erfarenhet av att skicka iväg häst med lastbil, men det är det alternativet jag lutar åt just nu då jag inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 289
Senast: Sonic76
·
F
Ridning Hej! Nu är det såhär att jag har fått tag på en tjej som har en Nordsvensk travare som aldrig blivit travtränad. Han är dock tränad i...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: fialoppan
·
Ridning Jag vet att det finns en massa "hur börja" trådar, men jag hittar ingen som kan hjälpa mig i mitt fall. Jag har blivit väldigt sugen på...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Minta
·
Ridning Nu vill jag gärna ha någon som benar ut det här åt mej. Vad är den stora skillnaden mellan dessa? Vad rider ni? Vad är mest...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: Ponnytant
·
L
Ridning Tänkte höra lite om olika vanliga bett. hittar ingen bra sida med information om olika vanliga bett. tänkte höra lite vilket som är...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Mint
·
A
Ridning Hur halt är det för hästen när den går barfota på halka? Tänkte testa min pålle barfota, men skulle vilja vara mer säker på hur greppet...
2
Svar
32
· Visningar
3 392
Senast: Kiwifrukt
·
L
Ridning Hej hoppas denna tråden hamnade rätt nu..:angel: Jag tänkte bara höra lite om det här med bett :) Min först fråga är alltså hur ofta ni...
Svar
19
· Visningar
1 825
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Ja jag har då stött på ett problem med mitt treåriga sto. Vid longering har hon fått för sig att hon ska backa från mig. Hon går ut på...
Svar
13
· Visningar
1 824
Senast: systeryster77
·
Träning Hästen jag har på utbildning har vissa problem som vi försöker komma under fund med. Han är 5 i år men nyss inriden så är inte utbildad...
Svar
4
· Visningar
2 137
Senast: Ireland
·
D
Träning Är det så här man gör när man startar en ny tråd eftersom den gamla blev låst?:confused: Hoppas det, jag är lite nybörjare på det här...:)
Svar
2
· Visningar
768
Senast: dolly06
·
Hästhantering Parelli lär ut att om en häst är rädd för något så ska man ta bort det farliga (t ex en presenning) alt. backa med hästen bort från det...
2
Svar
33
· Visningar
3 269
Senast: axel
·
E
Ridning Hej! jag blev medryttare på en häst för några veckor sedan och har lite problem med ridningen. oftast när jag rider så blir hon jätte...
Svar
18
· Visningar
2 440
Senast: MoCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama