S
Stopek
Sv: Sälja svårlastad häst, hur?
Det var vansinnig snällt av dig. Förmodar då att ägaren bara är glad att bli av med hästen. Då kan den ju säljas billigt till någon som kan ta itu med problemet. Det går alltid att få in en häst i kärran. Den som lyckas med det är ju också den som förmodligen kan klara hästen i framtiden.
Hälsning Maja
Vet inte om du läste det men ägaren, elelr hon som hade hästen innan har dött. så hennes pappa står som ägare och är INTE speciellt erfaren av hästar. Han skulle aldirg kunna lasta honom i och med att det antagligen är han som satt problemen från början då han inte ville gå in en gång och han började skrika och slå.
Och han står kvar i samma stall, så han ha rinte transporterats sen han var unghäst och plötsligt vägrade gå in.
Självklart kan jag "bara" lämna hästen och låta honom ta hand om det men jag skulle inte klara det. Så kär som jag är i den hästen så hade jag aldrig kunnat bara lämna honom i en sån situation där han inte känner sig trygg!
Det var vansinnig snällt av dig. Förmodar då att ägaren bara är glad att bli av med hästen. Då kan den ju säljas billigt till någon som kan ta itu med problemet. Det går alltid att få in en häst i kärran. Den som lyckas med det är ju också den som förmodligen kan klara hästen i framtiden.
Hälsning Maja