Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Hej hoppas denna tråden hamnade rätt nu..:angel: Jag tänkte bara höra lite om det här med bett :) Min först fråga är alltså hur ofta ni...
Svar
19
· Visningar
1 826
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Ja jag har då stött på ett problem med mitt treåriga sto. Vid longering har hon fått för sig att hon ska backa från mig. Hon går ut på...
Svar
13
· Visningar
1 830
Senast: systeryster77
·
Träning Hästen jag har på utbildning har vissa problem som vi försöker komma under fund med. Han är 5 i år men nyss inriden så är inte utbildad...
Svar
4
· Visningar
2 142
Senast: Ireland
·
D
Träning Är det så här man gör när man startar en ny tråd eftersom den gamla blev låst?:confused: Hoppas det, jag är lite nybörjare på det här...:)
Svar
2
· Visningar
769
Senast: dolly06
·
Hästhantering Parelli lär ut att om en häst är rädd för något så ska man ta bort det farliga (t ex en presenning) alt. backa med hästen bort från det...
2
Svar
33
· Visningar
3 270
Senast: axel
·
E
Ridning Hej! jag blev medryttare på en häst för några veckor sedan och har lite problem med ridningen. oftast när jag rider så blir hon jätte...
Svar
18
· Visningar
2 440
Senast: MoCa
·
I
Ridning Ska börja rida igen efter några års uppehåll och är jätte nervös. Red på ridskola ifrån 8-16 års ålder sedan privat i ngr år. Tyvärr...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: sofiess
·
Ridning Hej! Jag är en ridskoleryttare som nu har fått privilegier i stallet och får rida ridskolehästarna (särskilt vissa som jag tränar och...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Elina8
·
V
Ridning Ja, som rubriken lyder, är det farligt att galoppera i djup snö? Alltså t.ex på en äng eller ett fält där det snöat massor men inte...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 898
Senast: salwi
·
M
Träning Jag har ett litet problem.. Jag tappar stigbygeln hela tiden när jag galopperar i volt :crazy: Har inte galopperat på hästen jätte...
2
Svar
25
· Visningar
7 915
Senast: Enya
·
Ridning Jag har ridit sedan 1974 och jag trodde i min enfald att jag något sånär behärskade denna ljuva konst, men efter att ha blivit...
Svar
18
· Visningar
2 814
Senast: Enya
·
Träning Man blir så galet inspererad av sånna här hästmänniskor, det här är riktig hästhantering när det är som bäst:love: Vilka framsteg...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 915
Senast: Wizir
·
Ridning Hur motiverar man en grovt överviktig, lat, outbildad häst? Hästen fungerar väl mest som sällskapshäst och är en riktig skogsmulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 453
Senast: Ilxpo
·
Träning Jaha, nu har ett problem med min -06a tagit form. Tänkte höra vad ni bukare skulle ha gjort i samma situation. Hästen i fråga har jag...
Svar
16
· Visningar
1 277
Senast: älgen
·
Hästhantering Hej! Nu börjar hårfällningen, trots denna eviga vinter... Har ni några tips hur man kan hjälpa hästen och sig själv att bli kvitt...
Svar
18
· Visningar
2 257
Senast: tribut
·
Ridning För många år sedan red jag med handhäst, utomhus i skritt och trav. Av olika anledningar kom jag bort från det men är sugen att prova...
Svar
13
· Visningar
4 685
Senast: Pia-Moni
·
Hästhantering Jag är vuxen återfallsryttare som i nuläget bara har möjlighet att rida på ridskola (jag har småbarn och tid är en bristvara). Jag...
Svar
10
· Visningar
1 785
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Hej! Jag och min häst Hymra vill nu ha hjälp med lite ideer! vi sku bygga en NH-park , alltså ett ställe där vi kan ställa dit en...
2
Svar
24
· Visningar
3 782
Senast: Vicksan
·
Ridning råkade ut för ett lite mindre trevligt problem idag... var ut med en kompis i terrängen. Ok, visserligen var de första gången vi red...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: vinkelina
·
M
Hästhantering Hej! Vet att det finns många trådar om horsemanship, men tänkte starta en som handlar om hur man börjar med horsemanship. Har själv...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 435
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?