Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Ridning Varför varför? Skrev i ett annat forum med. Jag såg något i helgen som jag reagerade skarpt på. jag har aldrig tidigare sett detta...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 501
Senast: Dressyrponny
·
Träning Ja...Vad gör man när en häst tappat respekten för elstängslet? Min snart 2 åriga ponny har haft stor respekt för staketet hittills. Hon...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 258
Senast: axel
·
W
Ridning 1. jag ska om några dagar och rida en häst som jag, om allt går bra, ska få. denna hästen har jag varit medryttare på ett tag,fast då...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: fialoppan
·
H
Ridning Jag kan bli osäker vid hoppning, fast jag älskar att hoppa. Jag tror det är så att jag har rätt dåligt självförtroende och låter...
Svar
9
· Visningar
3 106
Senast: _Amazing_
·
  • Låst
Träning kl Jag följer mest tråden i det tysta jag. Tänkte bara göra en liten uppdatering o meddela att mollsan lever och även jag :D Kastar in...
49 50 51
Svar
1 004
· Visningar
60 705
Senast: IngelaH
·
C
  • Låst
Hästhantering URSÄKTA MEJ MEN JAG STÅR INTE UT MER!!! jag är kanske inte någon aktiv skivare- men aktiv läsare här på buke! och jag blir bara mer...
Svar
18
· Visningar
1 842
Senast: IngelaH
·
H
Ridning Jag har en varmblodstravare på 8år, han startade på travet senast 2008. Jag köpte honom i Januari (2010) han var inte inriden. Men när...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Clarissasweet
·
B
Ridning Hej alla! Jag är ganska ny här så jag hoppas att jag har lagt denna tråden på rätt. Vad jag ville med denna tråden var att få lite...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Clarissasweet
·
M
Träning Hej,jag hade tänkt att lära min häst ngra av dessa tricks: http://www.trick-training.nu/ nu undrara jag om ni kan ngra/ngt av dessa...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: Lydia
·
Ridning Det kan vara en intressant sak att diskutera tycker jag. Definiera skillnaden. En gammal högt älskad ridlärare definierade det bra...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 732
Senast: bigganl
·
S
Träning Vad är det för skillnad på fältsitts och 2 punktsits. Vad skall man tänka på som ryttare :crazy:
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: Speedway
·
H
Ridning hejsan! jag är helt desperat på hjälp nu! min unghäst som är under inridning har börjat tjaffsa jättemycket med munnen och huvudet den...
Svar
9
· Visningar
1 583
Senast: Stopek
·
C
Hästhantering Hejsan!:):) har ni några tips på olika horsemanship övningar jag kan göra med min häst?
Svar
9
· Visningar
1 785
Senast: skuggi
·
Hästhantering Då jag springer i hagen springer min 1.5 åring bakom mig med öronen bakåt och huvudet ganska långt fram inte högt men halsen utsträckt...
Svar
14
· Visningar
1 784
Senast: skuggi
·
R
Hästhantering Hej! Jag undrar om det finns någon som har tips och ideér på hur man ökar kontakten och tilliten mellan hästen och ryttaren? :) Tack...
Svar
2
· Visningar
1 514
Senast: lovegullit
·
Hästhantering Hej! JAg vet att det finns hundra sånna här trådar men hittar inte någon som stämmer in på mig riktigt, och får att få ut ett bätttre...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: teacher
·
C
Hästhantering Jag har sött på problem i min utbildning av min unghäst. Han är idag snart 5 år ca 173 cm hög och rätt grov. (Hannoveranare) Har ägt...
Svar
18
· Visningar
1 984
Senast: SMAJL
·
Hästhantering Hej alla ni kunniga! Min pålle kan reagera negativt när han ser mig komma med sadeln, och jag hoppas att få lite råd om hur jag ska...
2
Svar
24
· Visningar
3 904
Senast: scizofren
·
M
Träning Många ryttare som inte har kommit jättelångt i sin ridning ännu, och även många på ridskolor som är bra på mycket annat i sin ridning...
Svar
18
· Visningar
5 109
Senast: Ponnytant
·
C
Hästhantering Min häst är superfjantig om man går med henne ensam utanför stallets revir. Rider man med andra är hon lugn som en filbunke. Hon kan gå...
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama