Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hej alla visa människor!! Vi har ett litet problem med vår ponny som är 13år gammal! Han är en toppen kille i dressyren, en ängel i...
Svar
3
· Visningar
2 269
Senast: mangsa
·
C
Hästhantering Vi har smörjt in trästolparna i hagen med tjära för att hästarna ska sluta äta på dom. Och då verkar det som att min häst gått emot dom...
Svar
1
· Visningar
1 748
Senast: lilstar
·
T
Träning Kan någon förklara eller länka till en sida som visar hur man knyter en fiadore-knop, eller något liknande? jag vill fästa repet i...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: Stjaertberg
·
I
Hästhantering Jag har en egen häst som jag rider och tränar varje dag, (har dock vintervila för tillfället), och det går just nu väldigt bra för oss...
2
Svar
35
· Visningar
4 401
Senast: Isbit
·
L
Hästhantering Hej! Min häst tycker inte alls om att bli longerad mm. Hon blir plötsligt tjurig och kan sparka efter mig. Hur ska jag göra? Hon stannar...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: skuggi
·
L
Hästhantering Jag har läst 50-11 insändare i ämnet men inget som hjälpt mig. Mina hästar står snällt vid grinden och väntar på matte, försöker...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 967
Senast: Lilla My
·
Hästhantering Rammalade av ridskole hästen för en vecka sen och slog i svanskotan:crazy: Skulle i går försöka rida vår egen häst, bara skritta av...
Svar
7
· Visningar
5 794
Senast: Fannih
·
H
Hästhantering Jag fick för ett par veckor sedan hem min underbara varmblods herre, han är hur snäll som helst och har än så länge inte hittat på några...
Svar
3
· Visningar
885
T
Ridning Rider ett varmblod på 11år som i övrigt är väldigt lugn och snäll men då han tävlas i trav kan han bli stressad och het. Han är väldigt...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Hæst
·
Hästhantering Pinsamt, men vi vet inte vad vår hästs färg heter. Veterinären skrev skimmel, men är den det? Med så mörk man och svans. Se profilbilden.
2
Svar
23
· Visningar
3 537
M
  • Låst
Hästhantering Jag söker en gammal bok från 1961 av John Söderlund: "Skogskörning med häst". Om någon har den, eller har ett tips var jag kan få tag på...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: pannkakssmet
·
Hästhantering Ni som är hästägare, och hästen i princip bara rids av er. Om ni har hyrt ut hästen, t.ex regelbundet någon/några gånger i veckan till...
Svar
15
· Visningar
1 318
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Tänkte att jag kanske kunde få lite tips av er som har erfarenhet av respektlösa hästar. Jag har nyligen (ca 2 mån sedan) blivit...
2
Svar
21
· Visningar
5 396
Senast: Araminta
·
N
Ridning Jag har hört att om hästen har dålig balans så springer den snabbare för att få upp en balans. Stämmer det och vad ska man göra för...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: NinaE-Stad
·
C
Hästhantering Hej:) Jag går här och grubblar på en grej och det hade varit kul och se vad ni tror. Jo för ca en månad sedan köpte jag en häst, 3årig...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 815
Senast: lancelot
·
J
Hästhantering Hejsan! Någon som har lite tips på horsemanship övningar som är bra för nybörjare som jag? :p Har ingen erfarenhet av det tidigare...
Svar
19
· Visningar
7 324
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej alla! Jag har lite funderingar över ett beteende som jag sett hos en av ridskoleponnyerna där jag rider, och tänkte höra om någon...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Hannapirat
·
Hästhantering Nu ber jag om hjälp och tips av alla er bukefalister, jag har en 7 månaders liten fjordinggrabb som nu är ute på halvfoder hos en tjej...
Svar
14
· Visningar
1 557
S
Träning I Sverige har vi gränsen för att få tävla ponny på 18år. Är detta rätt eller fel ? I andra länder är åldersgränsen 16 år och nu har de...
2
Svar
26
· Visningar
2 385
Senast: Cinora
·
Träning En av mina shetlandsponnyer är väldigt svår att longera med kvalité tycker jag. Han tar inte bettet utan krullar ihop sig, viker halsen...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama