Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När jag läsre här i trådarna på ridning blir jag ständigt förundrad över att tränaren verkar ha spelat ut sin roll. Folk har problem med...
2
Svar
23
· Visningar
2 440
Senast: Scandi
·
A
Ridning Jag är på jakt efter en ny akademisk sadel, de som verkar mest intressanta för mig är Epona och Ecuyer.:d Jag hade blivit väldigt...
Svar
11
· Visningar
3 761
Senast: Ananaschoklad
·
H
Hästhantering Jag tyckte inte att tråden passade klockrent in någonstans, så den fick hamna här. Flytta på den om den ligger galet! Här är mina...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 670
Senast: Honeypixie
·
F
Träning Heej! Nu undrar jag vad en fjordning ska ha för storlek på sadeln om den är 150 cm hög och ganska normalbyggd?? ;)
Svar
3
· Visningar
878
Senast: salwi
·
C
Hästhantering Hästen jag har är väldigt hemma kär och i hagen boxen stallet gårdsplanen är hon lugn på men kommer man utanför den gränsen börjar hon...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: MiaMaria
·
E
Ridning om en häst går och visar tänderna vid ridning, alltså drar upp läpparna och gör söta grimaser. om hästen ifråga gör exakt likadant när...
Svar
3
· Visningar
7 543
Senast: emiraty
·
N
Träning Min häst har hoppat 2 gånger på ca 2 år, senaste gången var igår. Av olika anledningar har vi inte hoppat mer förut, då hästen hade...
2
Svar
20
· Visningar
3 524
Senast: GotAsecret
·
D
Träning Jag fick hem mitt fullblod i höstas. Har låtit honom stå nästan hela vintern då han var rätt illa däran när han kom. Underhull. Nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 592
Senast: Dannyboy
·
Hästhantering Är det någon av er som har en häst som "bäddar" i krubban? Jag brukar lägga ett par kakor halm vid krubban efter att jag har strött, och...
Svar
2
· Visningar
846
M
Hästhantering Hej! När kan man vänja av fölet helt från att dia? Har ett föl nu som är 7mån som går med mamman i hagen men egen box i stallet. Tror...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: karindk60
·
Ridning Hej jag har precis köpt en ridtravare och tänkte börja rida för instruktör så småningom. Men tänkte att en del av grundträningen...
Svar
16
· Visningar
1 492
Senast: Moggie
·
Hästhantering Lullig rubrik jag vet. Men min häst e jätte snäll att lasta. Hon går själv in i transporten utan några som helst problem. Utan problemet...
2
Svar
26
· Visningar
2 059
Senast: MonteRose
·
Ridning Hej Jag har för en tid sedan fått hem en foderhäst som jag ev. ska köpa till sommaren. Hon är ett litet halvblodssto på 13 år,pigg...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: susekl
·
H
Ridning Hur tränar ni er balans och vighet utan tillgång till häst? Jag rider nämligen på en ridskola en gång i veckan och har inte råd att rida...
Svar
7
· Visningar
3 794
Senast: Congeria
·
Hästhantering nu har jag äntligen fått tag i en transport, så nu skall vi ta och träna med lilla damen. hon har tidigare varit lätt att lasta...
2
Svar
28
· Visningar
2 861
Senast: Ottisen
·
Ridning Jag har en ponny som är hård i munnen och ganska stark. Just nu har jag ett tjockt tvådelat bett, men skulle behöva ett annat. Flera...
Svar
15
· Visningar
1 448
Senast: Morcraban
·
Ridning Inatt kl 00.15 avled min älskade Thijs. Thina
2
Svar
21
· Visningar
4 285
Senast: Zenith
·
Ridning Om man tänker efter, hur känner du att det i grunden är när du rider? Är det i grunden ryttaren som ska anpassa sig efter hästen? Är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 786
Senast: tuaphua
·
C
Hästhantering Hej alla. Jag har en underbar snart 5årig halvblodsvalack ca 173cm stor och väger säkert 700kg. Suuuper vid ridning men rätt hård i...
2
Svar
22
· Visningar
2 077
Senast: mackan
·
Hästhantering Hur gör ni när ni ska lära en vuxen häst lyfta bakhovarna? Hästen har aldrig fått fötterna lyfta... :cool:
Svar
10
· Visningar
1 844
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst