Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Ridning Ska börja rida igen efter några års uppehåll och är jätte nervös. Red på ridskola ifrån 8-16 års ålder sedan privat i ngr år. Tyvärr...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: sofiess
·
Ridning Hej! Jag är en ridskoleryttare som nu har fått privilegier i stallet och får rida ridskolehästarna (särskilt vissa som jag tränar och...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Elina8
·
V
Ridning Ja, som rubriken lyder, är det farligt att galoppera i djup snö? Alltså t.ex på en äng eller ett fält där det snöat massor men inte...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 869
Senast: salwi
·
M
Träning Jag har ett litet problem.. Jag tappar stigbygeln hela tiden när jag galopperar i volt :crazy: Har inte galopperat på hästen jätte...
2
Svar
25
· Visningar
7 874
Senast: Enya
·
Ridning Jag har ridit sedan 1974 och jag trodde i min enfald att jag något sånär behärskade denna ljuva konst, men efter att ha blivit...
Svar
18
· Visningar
2 811
Senast: Enya
·
Träning Man blir så galet inspererad av sånna här hästmänniskor, det här är riktig hästhantering när det är som bäst:love: Vilka framsteg...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 909
Senast: Wizir
·
Ridning Hur motiverar man en grovt överviktig, lat, outbildad häst? Hästen fungerar väl mest som sällskapshäst och är en riktig skogsmulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 448
Senast: Ilxpo
·
Träning Jaha, nu har ett problem med min -06a tagit form. Tänkte höra vad ni bukare skulle ha gjort i samma situation. Hästen i fråga har jag...
Svar
16
· Visningar
1 276
Senast: älgen
·
Hästhantering Hej! Nu börjar hårfällningen, trots denna eviga vinter... Har ni några tips hur man kan hjälpa hästen och sig själv att bli kvitt...
Svar
18
· Visningar
2 256
Senast: tribut
·
Ridning För många år sedan red jag med handhäst, utomhus i skritt och trav. Av olika anledningar kom jag bort från det men är sugen att prova...
Svar
13
· Visningar
4 685
Senast: Pia-Moni
·
Hästhantering Jag är vuxen återfallsryttare som i nuläget bara har möjlighet att rida på ridskola (jag har småbarn och tid är en bristvara). Jag...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Hej! Jag och min häst Hymra vill nu ha hjälp med lite ideer! vi sku bygga en NH-park , alltså ett ställe där vi kan ställa dit en...
2
Svar
24
· Visningar
3 780
Senast: Vicksan
·
Ridning råkade ut för ett lite mindre trevligt problem idag... var ut med en kompis i terrängen. Ok, visserligen var de första gången vi red...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: vinkelina
·
M
Hästhantering Hej! Vet att det finns många trådar om horsemanship, men tänkte starta en som handlar om hur man börjar med horsemanship. Har själv...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 412
Senast: axel
·
  • Låst
Träning Då var nummer två redan av klarad. Vi fortsätter här med att skriva om våra underbara 06; or!!
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
77 971
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Nu startar jag en ny tråd för våra 05'or, då den förra är låst och ingen ny har dykt upp ______________________ Så jag börjar väl med...
52 53 54
Svar
1 062
· Visningar
78 333
Senast: IngelaH
·
H
Ridning Tänkte ställa en rolig fråga: Vilket bett rider du på? Och varför rider du just på de betten/bettet? Och med det menar jag, rider du...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 060
Senast: lovegullit
·
Ridning Om ni ser nån bekant/främling göra fel mot hästen säger ni då till? Många gånger skulle jag vilja ryta till, men nånting håller...
Svar
17
· Visningar
1 871
Senast: lovegullit
·
Träning Hej Jag har hittat en häst som jag ska låna hem på foder. Världens snällaste lilla tjej men hennes problem är att hon är stenhård i...
Svar
18
· Visningar
5 551
Senast: scizofren
·
Hästhantering Denna fråga gäller ej mitt stall,då jag har min häst på ett Active Stable där allt är grönt! Men om jag har min häst ute nattetid...
2
Svar
22
· Visningar
2 169
Senast: Wentona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar