Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Ridning om man vill att hästen ska ha det så bekvämt som möjligt, då ska den väl ha träns utan bett, stor mjuk sadelpadd, stor mjukt schabrak...
Svar
9
· Visningar
1 483
Senast: pinky
·
U
Ridning Hejhej, nu ska jag försöka beskriva det här på bästa möjliga sätt. Jag har haft min d-ponny sedan september, och vi har fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 724
Senast: Adorno
·
Träning Min 07:a hade lyckats få grimman in i munnen idag. Han & hans hagkompis leker hela dagarna & biter i varandras grimmor. En tjej i...
2
Svar
29
· Visningar
2 804
Senast: salwi
·
Träning Hej! Jag pratade med en vän till mig häromdagen, hon har precis börjat tränat för en ny tränare (dressyr). Tränaren hade en lite...
Svar
12
· Visningar
1 468
Senast: MinOdinn
·
A
Hästhantering Flytta gärna om jag postat fel! Jag undrar hur ni andra hanterar kylan?? Jag vet att säkert så lider vi hästägare mer än vad djuren...
Svar
4
· Visningar
1 049
Ridning Jag har en 5-åring, fyller 6 i år. Jag tränar hoppning/markarbete med honom en dag i veckan, dressyr två dagar i veckan och rider ut två...
2
Svar
28
· Visningar
2 640
Senast: Scandi
·
L
Hästhantering Hade ingen aning om vart jag skulle sätta denna tråd så flytta den gärna om den är fel .. så här är det i alla fall, Jag äger en 20...
Svar
10
· Visningar
1 195
Senast: lovegullit
·
C
Hästhantering Hejsan! (Jag räknar mej själv som nybörjare i hästvärlden även om jag ridit och hyrt häst genom min uppväxt och upp i tonåren) Nu...
Svar
8
· Visningar
3 929
Senast: Candykills
·
Träning Behöver lite hjälp med olika övningar som man kan rida i detta vinterland. Rider en 6-årigt sto som jag sak bygga upp muskler och...
Svar
10
· Visningar
1 309
Senast: MoaAmanadaa
·
K
Hästhantering Hej! Jag har en tanke att köpa mark och bygga en lösdrift. Vet inte om det är möjligt eller genomförbart men drömma måste man få...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: orcide
·
B
Hästhantering Hej. Har ett väldigt långt inlägg men även om ni tycker det är jobbigt så skulle jag verkligen bli glad om ni tog er tid och läste för...
2
Svar
37
· Visningar
4 359
Senast: Ponnytant
·
F
Hästhantering Hej alla! Jag rider ibland min kompis valack, en dominant häst som bestämmer över de andra i hagen. När jag rider är det inga problem...
Svar
7
· Visningar
2 357
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag har hittat två filmer på youtube, en "cowboyfilm" där en kille rider utan någon som helst utrustning och en dressyrfilm, vilken...
2
Svar
21
· Visningar
3 539
Senast: eigollet
·
Hästhantering Är för tillfället sjuk (rejält förkyld), och har även märkt att det blir värre vid utevistelse :( Men jag måste ju ändå ta hand om min...
Svar
14
· Visningar
1 896
Senast: Vimsevilja
·
Hästhantering Jag har ingen egen erfarenhet av att skicka iväg häst med lastbil, men det är det alternativet jag lutar åt just nu då jag inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 289
Senast: Sonic76
·
F
Ridning Hej! Nu är det såhär att jag har fått tag på en tjej som har en Nordsvensk travare som aldrig blivit travtränad. Han är dock tränad i...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: fialoppan
·
Ridning Jag vet att det finns en massa "hur börja" trådar, men jag hittar ingen som kan hjälpa mig i mitt fall. Jag har blivit väldigt sugen på...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Minta
·
Ridning Nu vill jag gärna ha någon som benar ut det här åt mej. Vad är den stora skillnaden mellan dessa? Vad rider ni? Vad är mest...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: Ponnytant
·
L
Ridning Tänkte höra lite om olika vanliga bett. hittar ingen bra sida med information om olika vanliga bett. tänkte höra lite vilket som är...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Mint
·
A
Ridning Hur halt är det för hästen när den går barfota på halka? Tänkte testa min pålle barfota, men skulle vilja vara mer säker på hur greppet...
2
Svar
32
· Visningar
3 400
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII