Missnöjda hästar

Sv: Missnöjda hästar

En person uttryckte sig bra en gång, nånting i stil med:

I elitdressyr så slänger de flesta hästar med svansen nästan oavbrutet, de "kan inte" säga ifrån på nåt annat vis.

Och visst är det så? Man kan nog göra en fulsökning på youtube, "dressyr", och kolla på nästan hur många videos som helst, alla hästar slänger med svansen, de gillar inte det de måste göra, tyvärr. I dressyr använder man mkt hjälper också, så det är nog därför. Skänkel där, ett litet tygeltag där, ändra sitsen där, osv..

De flesta hästar slänger också med svansen när man gör en galoppfattning, och när man sedan håller igång galoppen. Tyvärr finns det nog inte så mycket att göra åt detta skulle jag tro :/

Liknande trådar

Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 377
Senast: tara
·
Hästhantering Från galoppsporten - men väldigt relevant även för ryttare inom övriga discipliner! Hur små hjälper som behövs för att inverka. "For...
Svar
1
· Visningar
781
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ... om något som gnagt i mig ända sedan en av mina kunder i morse gratulerade mig på Internationella Kvinnodagen. Och jag känner att jag...
Svar
0
· Visningar
1 316
Senast: Mineur
·
Relationer Jag läste denna sida. Och det som Dan Bacon säger är precis det som jag har hört hundratals gånger om här på buke. Mer eller mindre...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 230
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar