Fart kontra framåtbjudning

Sv: Fart kontra framåtbjudning

För mej är fram åt bjudningen att hästen tycker det är kul att jobba för mej. Då kommer det atomatiskt. När jag börjar rida en ny häst så börjar jag att skritta på långa tyglar i backar mm. För att hästen ska tänka mer ner fram åt och få med bakdelen.. Sen samlar man de i högre form desto mer muskler de får.. Men man värmer alltid och avslutar i låg form.. (unghästform) Har läst (Bo Tiblin) och mycket annat och bildat mina egna uppfattningar.

Och sen beröm och beröm! och beröm, minta steg så har man en häst som har framåtbjudningen gratis. Det är bara i bland man måste vara på de i fall de blir lite trötta eller annat. Hästen ska aldrig tycka något är tråkigt. Då gör man snabbt klart det man håller på med och rider ex ut och bara är och nästa gång jobbar de pefekt, de kan ha dåliga dagar också..
Speciellt ston!!!

Men får man hästen att tycka det är kul så är framåt bjudningen gratis och man slipper att sitta med massa onödiga skänklingar.

Sv: Fart kontra framåtbjudning

Fast om man inte är så duktig själv o rent utav ger helt felaktig hjälp- vad kan man förvänta sig för svar??? Tja en del skyller på att hästen inte kan:crazy:

det är det som är skillnaden på de odödliga- de vet vad de "säger" o har många proffessionella verktyg att tillgå.

Om hästen gör något annat än vad jag tänkt mig så brukar jag tänka att "då vad det nog det här jag bad om" och inte vad jag hade tänkt mig. Alltså bassning till mig och min hjälpgivning.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
586
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 708
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 855
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar