Sv: -04'ornas tråd Edition 8
*kl*
Här sitter en ledsen, ledsen Verona...
Saga gick inte igenom och jag är inte mest ledsen för försäljningen utan för att min älskling har ont...
Hon var halt höger bak, vid provokation 2 grader både högt och lågt. Det är samma ben som vi behandlade då hon var tre och jag misstänker att hon har haft det ända sen dess men bara visat det i galoppen och eftersom hon är en sån galenpanna i grund och botten så har jag inte fattat nått...men nu faller bitar på plats och jag vill bara grina
Som tur är så har hon inte hårdtränat nått iaf...
Här är det som dykt upp i mitt huvud nu när jag fått tänka efter
* Blev halt sommaren då hon var tre (första sommaren hon reds riktigt), behandlades och vid sista återbesöket var hon bra, efter det så vilade hon i princip några månader till pga en spark och influensa.
* Hon har alltid bockat och busat mest i höger varv, mer belastning på höger bak och i vänster varv har hon sparkat med höger bak då hon bockat och varit arg...
* Kiropraktorn som var ut förut såg att hon var sned i bäckenet och försökte fixa till det, det var ett tag sen nu för att tyckte att han fick till det ganska bra.
* Vet ser även nu att hon inte ser "lik" ut i baken, mindre muskler på höger sida...
Tänk om hon haft besvär med höger bak hela tiden, att det bara blev bra av behandlingen och sen när den "gick över" så kom det tillbaka åhhh jag vill ju bara gråta blod om det är så...
Vet inte hur man ska göra... känner ju till viss del att ta in henne på klinik och de gör som de brukar, kolla leder, hitta led som gör ont oxå spruta...som de alltid gör... men det har vi redan gjort en gång om det är samma som sist... då kommer det ju bara komma tillbaka.... åhh vad jag hatar att bo i norr ibland där det är så långt till alla bra kliniker som har nå möjligheter...
Det är för mycket små sammanträffanden som gör att jag tror att det här är allvarligare än att hon gjort nått i hagen... På allt detta så har hon ju även vilat nästan ett halvår så hon borde kunna vara stel men inte vara halt...
Suck, känner mig helt nere...