Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv
Jag är gravid i v 19 med tredje barnet, BF 12/6.
Hoppas fler vill hänga på så att vi kan prata om allt mellan himmel och jord i denna sommartråd
Jag hoppar in här jag också. Går in i vecka 17 imorgon, andra barnet.
Jag har inte mått så bra hittills men jag har varit gravid eller ammat senaste 3,5 åren så det är nog brist på lite av varje i min kropp. Får inte ner några vitamintabletter längre heller efter illamåendeperioden så det hjälper inte till. Nu när jag klunkat blutsaft och tvingat i mig blodpudding i ett par veckor känns det lite bättre med orken och humöret i alla fall.
Graviditeten var planerad men när jag började må illa i typ vecka sju och blev totalt orkeslös och fick ett enormt dåligt samvete för sonen så började jag undra vad sjutton vi gett oss in på. Sedan vecka 8 har jag tänkt att det här blir det sista barnet för det här vill jag inte utsätta varken mig själv eller min familj för någon mer gång.
Ett lite tungt första inlägg från mig i tråden, men vintern knäcker mig varje gång och en tidig graviditet på det + pandemi var en så oerhört dålig kombination. Det blir bättre! Storebror är trots allt det bästa som hänt mig och det kommer nog kännas bra när bebisen väl är här. Jag är dock lite skräckslagen för hur det ska bli att orka med när jag har en bebis att vara vaken med om nätterna samtidigt som jag har en treåring hemma på dagarna också. Något jag saknar så väldigt mycket är att bära barn i sele nu när jag inte bär äldsta alls längre. Ser fram emot det
Vad kul, har för mig att vi var i samma tråd med sommarföräldrar 2019?Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv
Hoppas fler vill hänga på så att vi kan prata om allt mellan himmel och jord i denna sommartråd
Vad kul, har för mig att vi var i samma tråd med sommarföräldrar 2019?
Jag är på gränsen om jag blir sommar- eller höstförälder, bf 28/8.
Jag har mått skit denna graviditet, dessutom har jag nog fått covid nu också så legat hemma med 39 graders feber idag . Så jobbigt!Tycker mest allt känns som det går i snigelfart... Jag är så himla trött just nu och graviditen är ju bara precis påbörjad. Känns som om jag kommer vara halvdöd innan detta är över. Hur mår ni?
Jag hade möte med min chef idag kring för att ta tag i riskanalyser kring covid och mitt jobb. Jag jobbar i vården med patienter och även om mina patienter ska vara friska så kan de ju råka smitta ändå. Planen just nu är att jobba maj ut och sedan blir det semester och gravidpenning fram till augusti. Men antagligen kommer vi få dra ned på min patientkontakt efter vecka 20 och sätta över mig på administrativa uppgifter. Hur har ni det med jobbet? Har ni satt igång med riskanalys och förändrade arbetsuppgifter?
Jag tycker också att det går lite i snigelfart. Jag har så långt till RUL också, i mitten av februari och jag har precis gått in i v. 21 då. Sist berättade jag för jobbet i v 17 och då hade jag gjort RUL. Skulle kännas skönt att få det avklarat.Tycker mest allt känns som det går i snigelfart... Jag är så himla trött just nu och graviditen är ju bara precis påbörjad. Känns som om jag kommer vara halvdöd innan detta är över. Hur mår ni?
Jag hade möte med min chef idag kring för att ta tag i riskanalyser kring covid och mitt jobb. Jag jobbar i vården med patienter och även om mina patienter ska vara friska så kan de ju råka smitta ändå. Planen just nu är att jobba maj ut och sedan blir det semester och gravidpenning fram till augusti. Men antagligen kommer vi få dra ned på min patientkontakt efter vecka 20 och sätta över mig på administrativa uppgifter. Hur har ni det med jobbet? Har ni satt igång med riskanalys och förändrade arbetsuppgifter?
Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv