Sv: -04'ornas tråd Edition 8
Jag red mkt barbacka när hon var 3 och det gick kalas bra, bättre än med sadeln då hon hade grym sadeltvång i början.
Och hon hade faktiskt inte glömt att man måste stå still medans matte kravlar sig upp.
Sen gick det faktiskt över förväntan, lite sura kickar blev det, men inte alls lika mycket som med sadel på. Och eftersom hon har en liiiiten (stoor) mage så satt jag stadigt ändå. Så tror det är gjorden som hon blir mest sur på, ska leta på en annan och hoppas på att det går lite bättre.
Dressyr gjorden har jag fårskinn på vilket fungerar bra, dock ligger dressyrsadeln sämre pga magen än hoppsadeln gör. Sen har jag hoppgjord med platta så lite svårare att hitta ludd till den.
Ska testa barbacka en gång till idag och se hur det går.
Sen ville jag visa mig på styva linan så jag hasa mig upp på fullblodet (med fullblods manke och smal rygg ) utan sadel också,
som nyss är igång riden och mer i luften än på marken för tillfället. Men det var som hon inte hade gjort annat, gick fint hela tiden och inge bus alls. woho!
Tänkte att jag måste få lite bättre balans om hon ska leka rodeo häst i fortsättningen också.