Tack för komplimangerna :-)
Han är inriden som treåring, sen koptes han när han var nästan fyra och var på Strömsholm ett år ca, sen har jag haft honom sen i Juli 09. Han var alltid så himla tunn innan jag fick honom. Men hos mig fick han Lucern och bra träning med klättring, och galoppträning och bara en del dressyr och hoppning. Så han har ju lätt lagt på sig 40kg muskler!
Jag vet, sista traven var bäst. Det beror på att jag red lite blugt, för det var bara 2:a tävlingen i hans liv och jag ville inte sätta press på honom utan bara ge honom en mjuk runda. Så nu är han så mycket bättre och nästa tävling ska jag få honom att ta i hela vägen! Detta är en häst som är "once in a lifetime".. Han är riktigt grym, har lätt för sig, är flott och bra arbetshuvud med. Så jag kommer att satsa mot GP, helt seriöst, så får vi se vart vi tar vägen. Årets mål är Falsterbo och Flyinge. Vi får se vad domarna tycker, ser fram emot att få honom bedömd i unghäst MSV!!
Jag har träffat ett helt gäng Saigonhästar nu och jag älskar alla av dom! Det verkar vara hästar med alla hovarna på jorden, bra lynne och väldigt vackra med trevlig gång, alla är inte super men alla har varit väldigt trevliga.