hjälp!! Tappat respekt för elstängslet.

Sv: hjälp!! Tappat respekt för elstängslet.

sätt två trådar i varje grindisolator på ena sidan. dra två rakt över som vanligt. ta sen den andra som sitter nere och fäst i den övre på andra grindstolpen. Den andra som sitter uppe fäster du i den nedre på andra stolpen. Då blir det ett kryss i mitten mellan över och undertråden.
 
Sv: hjälp!! Tappat respekt för elstängslet.

Det blir då en över o undertråd samt ett kryss.

Ta över o undertråden o sätt fast i ett handtag o se till att det är sträckt.

Sen tar du en separat ny tråd o fäster på den sidan där handtagen ej ska sitta o sätt fast i den nedre isolatorn, dra till andra sidan o dra genom handtaget o sen tillbaka till andra sidans övre isolator- grindisolator.

Justera sen så att det är sträckt!!!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 668
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag köpte nyligen en tredje häst, en unghäst, vilket med facit i hand visade sig vara ett dåligt beslut. Jag upptäckte nämligen ganska...
Svar
13
· Visningar
4 729
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 383
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp