Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Ja jag har precis bytt stall från ett stall jag själv trivdes väldigt bra i... Tänkte kanske aldrig på att hästarna inte gjorde det...
Svar
8
· Visningar
2 165
Senast: Lavinia
·
H
Ridning Jag har nyligen tagit ett kallblodssto på foder ett par månader, och köper henne troligtvis sedan. Anledningen till att jag inte köpte...
Svar
10
· Visningar
1 258
Senast: Honeypixie
·
W
Ridning Någon som testat deta bettet? Jag har läst om det, men vill gärna höra från någon som provat det!:) (Jag tror jag stavade det rätt iaf...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Jossantt
·
Ridning antar att det finns 1000 trådar om olika bett! men alla hästar är ju olika! jag har en valack som jag håller på att utbilda! jag...
Svar
18
· Visningar
1 248
Senast: Marty
·
Hästhantering Kan man ha en åring på bete med sin mamma? Den är avvänjd nu i januari. Vill gärna kunna ha alla hästarna i samma hage förutom...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: cutty
·
B
Ridning gah blir galen. har suttit och kollat runt på youtube och lite överallt, alla har så himlans fin sits barbacka/utan stigbyglar. Jag kan...
Svar
14
· Visningar
1 560
Senast: Smulu
·
P
Ridning Jag tränar en tjej på tolv år som skulle bara ha ridit 2 gånger i hela sitt liv. Jag tänker ju inte på att planera speciellt mycket...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Rouise
·
Ridning Mitt medryttarsto är ett litet energiknippe. Och hon suger tag i hindrena och hoppar dem mer än gjärna på fart istället för styrka...
Svar
10
· Visningar
2 010
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering :bump:Hej allesammans. Går i väntans tider, om 10 dar får jag hem min nya bebis, ett litet stoföl på 8 månader:love:. Har aldrig haft...
Svar
10
· Visningar
990
Senast: _Yggdrasil_
·
Hästhantering Har lite frågor kring detta då en kvinna vill stalla in sin hingst i samma stall som jag har mina hästar. Jag undrar om det, rent...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 069
Senast: kenneth
·
E
Ridning Hej ni glada människor haha. :) Jo jag har ju mitt lilla finska kallblod som jag haft som egen häst ett tag nu och var skötare på henne...
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: Equiinox
·
N
Hästhantering Hallå allesammans jag behöver lite hjälp med en sak. Jag har en unghäst på 3 år och jag har börjat sakteligen att sitta in honom i trav...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Ninya
·
Ridning Har en varmblodsflicka på 6 år. Underbar att rida och har ett härligt temprament. Alltid arbetsvillig och glad. Har vad jag skulle...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: sthu
·
Hästhantering Jag tror vi alla någongång har haft problem men hästar som vägrat gå in i transporten, så nu vill jag höra dina bästa knep för att...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: incognito
·
Ridning Jag har (som framgått av andra trådar) precis köpt och fått hem en ny häst, ett välskolat 14-årigt halvblod. Han har bara haft en ägare...
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: annaklara
·
Hästhantering (vet inte om tråden hamnade helt rätt, men chansar) Jag har en unghäst som jag just håller på att starta, han är jobbad från marken i...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Cilva
·
Hästhantering Jag har blivit väldigt intresserad av att lära mig mer frihetsdressyr och natural horsemanship :) Nästa år ska jag praoa och det skulle...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: fjordtokan
·
Ridning Hej, jag har ett litet problem med min häst, när jag kommer in på ridbanan och ska hoppa upp så börjar han att backa och svänga runt så...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Deimion
·
Träning Har nu suttit och skummat lite trådar och blivit nyfiken. Det känns som om många diskussioner som börjar med ......"min häst...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 973
Senast: kenneth
·
Hästhantering När jag lärde mej rida på 70-talet fick man lära sej att leda hästen genom att hålla ena handen i grimskaftet under hästens haka och den...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 493
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar