Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Hästhantering Hej:) Jag går här och grubblar på en grej och det hade varit kul och se vad ni tror. Jo för ca en månad sedan köpte jag en häst, 3årig...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 833
Senast: lancelot
·
J
Hästhantering Hejsan! Någon som har lite tips på horsemanship övningar som är bra för nybörjare som jag? :p Har ingen erfarenhet av det tidigare...
Svar
19
· Visningar
7 362
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej alla! Jag har lite funderingar över ett beteende som jag sett hos en av ridskoleponnyerna där jag rider, och tänkte höra om någon...
Svar
13
· Visningar
1 640
Senast: Hannapirat
·
Hästhantering Nu ber jag om hjälp och tips av alla er bukefalister, jag har en 7 månaders liten fjordinggrabb som nu är ute på halvfoder hos en tjej...
Svar
14
· Visningar
1 563
S
Träning I Sverige har vi gränsen för att få tävla ponny på 18år. Är detta rätt eller fel ? I andra länder är åldersgränsen 16 år och nu har de...
2
Svar
26
· Visningar
2 387
Senast: Cinora
·
Träning En av mina shetlandsponnyer är väldigt svår att longera med kvalité tycker jag. Han tar inte bettet utan krullar ihop sig, viker halsen...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: älgen
·
M
Hästhantering Ja jag har precis bytt stall från ett stall jag själv trivdes väldigt bra i... Tänkte kanske aldrig på att hästarna inte gjorde det...
Svar
8
· Visningar
2 175
Senast: Lavinia
·
H
Ridning Jag har nyligen tagit ett kallblodssto på foder ett par månader, och köper henne troligtvis sedan. Anledningen till att jag inte köpte...
Svar
10
· Visningar
1 258
Senast: Honeypixie
·
W
Ridning Någon som testat deta bettet? Jag har läst om det, men vill gärna höra från någon som provat det!:) (Jag tror jag stavade det rätt iaf...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Jossantt
·
Ridning antar att det finns 1000 trådar om olika bett! men alla hästar är ju olika! jag har en valack som jag håller på att utbilda! jag...
Svar
18
· Visningar
1 248
Senast: Marty
·
Hästhantering Kan man ha en åring på bete med sin mamma? Den är avvänjd nu i januari. Vill gärna kunna ha alla hästarna i samma hage förutom...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: cutty
·
B
Ridning gah blir galen. har suttit och kollat runt på youtube och lite överallt, alla har så himlans fin sits barbacka/utan stigbyglar. Jag kan...
Svar
14
· Visningar
1 560
Senast: Smulu
·
P
Ridning Jag tränar en tjej på tolv år som skulle bara ha ridit 2 gånger i hela sitt liv. Jag tänker ju inte på att planera speciellt mycket...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Rouise
·
Ridning Mitt medryttarsto är ett litet energiknippe. Och hon suger tag i hindrena och hoppar dem mer än gjärna på fart istället för styrka...
Svar
10
· Visningar
2 013
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering :bump:Hej allesammans. Går i väntans tider, om 10 dar får jag hem min nya bebis, ett litet stoföl på 8 månader:love:. Har aldrig haft...
Svar
10
· Visningar
990
Senast: _Yggdrasil_
·
Hästhantering Har lite frågor kring detta då en kvinna vill stalla in sin hingst i samma stall som jag har mina hästar. Jag undrar om det, rent...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 088
Senast: kenneth
·
E
Ridning Hej ni glada människor haha. :) Jo jag har ju mitt lilla finska kallblod som jag haft som egen häst ett tag nu och var skötare på henne...
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: Equiinox
·
N
Hästhantering Hallå allesammans jag behöver lite hjälp med en sak. Jag har en unghäst på 3 år och jag har börjat sakteligen att sitta in honom i trav...
Svar
8
· Visningar
928
Senast: Ninya
·
Ridning Har en varmblodsflicka på 6 år. Underbar att rida och har ett härligt temprament. Alltid arbetsvillig och glad. Har vad jag skulle...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: sthu
·
Hästhantering Jag tror vi alla någongång har haft problem men hästar som vägrat gå in i transporten, så nu vill jag höra dina bästa knep för att...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj