Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vet inte alls om jag lägger tråden rätt nu......... Jag funderar på att låna en häst då min häst har skadat sig allvarligt och ska...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: JG_Dressyr
·
Hästhantering En ny studie har gjorts i tyskland gällande de negativa egenskaperna av rollkur, endoskopi visar förträngningar och blödningar i...
Svar
4
· Visningar
1 430
Senast: Lella
·
I
Ridning Hej! Hur gör man när man ställer hästen? Har man händerna på ett visst sätt? Hur ser det hästen ut när du ställer den, hur ska den...
Svar
7
· Visningar
8 280
Senast: Helan
·
G
Hästhantering Eftersom jag är väldigt mörkrädd av mig och inte tycker att det är särskilt givande att skritta uppsuttet på asfalterade upplysta vägar...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej! Jag har tränat väldigt lite "riktig NH" men har alltid hanterat häst utifrån det tankesättet. Har hållt mig till det lilla jag...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
15 995
Senast: caballo_precioso
·
Hästhantering Vet inte om jag har placerat tråden rätt men då får moderator flytta den om den ligger fel. Min häst steppar runt när vi svänger...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Jag har ett litet problem med min medryttarponny (D, 15 år, sto) som vägrar gå framåt när hon skiter... Jag undrar om det går...
Svar
19
· Visningar
1 623
Senast: Twirro
·
H
Hästhantering Finns det några i min trakt som är intresserade av Trick och/eller klickerträning? Vore kul med lite nya kontakter. Kanske vi kunde...
2
Svar
37
· Visningar
2 983
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Inte tusan kan detta vara ett vettigt sätt att få hästen att sluta bocka :crazy: http://www.youtube.com/watch?v=Oz2GWsKDo_0&feature=fvw
9 10 11
Svar
214
· Visningar
14 777
Senast: Tibra
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en treåring efter Donnerfly som jag har fött upp själv. Han är en av mina stora favorit av alla hästar jag har här hemma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 523
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Jag delar stall hop med en annan. Hennes står inne nattetid (3 ston o en hingst). Alla mina går på lösdrift förutom min hingst. Hennes...
Svar
14
· Visningar
1 201
Senast: fjordtokan
·
Ridning Jag har i princip aldrig jobbat så mkt med galoppen på mina hästar då de alltid varit travare eller islänningar. Massor av fattningar...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: flashlight
·
F
Ridning Finns en del trådar. Men jag provar att göra en egen, Jag har egen häst han är född 2005 en pigg och glad nybliven 5 åring som både rör...
Svar
4
· Visningar
919
S
Träning Har nyligen skaffat en maxad ponny som jag avser rida Grand Prix dressyr med :-) men pålle är inte riktigt med på noterna :confused...
2
Svar
29
· Visningar
3 546
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering hej buke folket, min lilla shettis är en utbrytar kung. vi har 3 trådar och fårnät vid grinden men ändå så rymmer hon flera gånger om...
Svar
10
· Visningar
2 558
Senast: Buck
·
R
Hästhantering Hej! Jag är ny här på Buke så jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips o råd. Jag får hem en unghäst om en vecka. (min först...
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: rocka_mig
·
J
Ridning Hej. jag skulle vilja ha tips på balansövningar när man rider barbacka.. Min balans har blivit lite bättre men den är inte bra än :P...
Svar
14
· Visningar
5 604
Senast: Elina8
·
J
  • Låst
Ridning Någon som har tips på ridskolor som är bra i Stockholmsområdet?
Svar
1
· Visningar
733
Senast: IngelaH
·
Ridning Finns det ens? Jag har hittat ett ställe med Shire/Clydesdale som lagt ned, ett ställe med Shire som skulla sälja av resp hade betäckt...
2
Svar
20
· Visningar
5 873
Senast: aramis
·
Hästhantering hade en mycket billig häst igår. tänkte tömmköra henne och då börja på en volt. (iom att vi har samma problem med longering därav...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: miia123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV