Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Jag försöker lära unghästen att ha bett i munnen men hon vill inte. Det är ett vanligt tvådelat, ganska smalt bett som är lagom långt...
Svar
9
· Visningar
1 526
Senast: axel
·
Träning Hej! Jag har för två veckor sedan köpt ett fullblod på 5år och har ännu inte ridit henne. Jag har känt att jag inte litar på henne...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
18 811
Senast: WonkyDonkey01
·
Hästhantering hej, jag smygläser oftast o skriver inte mkt längre, men nu behöver jag hjälp. Jag har en häst, 15 år som ibland bara inte vill gå...
2
Svar
25
· Visningar
2 469
Senast: catya
·
V
Ridning Jag har just köpt en ridskolehäst som nästan bara har blivit riden med pessoabett innan :eek: Jag undrar om det då skulle vara bra att...
2
Svar
24
· Visningar
6 231
Senast: dengra
·
I
Hästhantering Min häst har två hästkompisar. Eller... De är kompisar och hon står bredvid, i ett hörn. Hon får vara med, men på avstånd. De har gått...
Svar
11
· Visningar
2 394
Senast: Tregly
·
M
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man börjar med att rida med halsring? Har tränat lite NH med mitt varmblodssto, och det har gått ganska bra, även...
Svar
9
· Visningar
3 280
Senast: Naqzita
·
V
Ridning Om man själv ska sälja en häst och någon ska komma och provrida. hur ska det gå till? ska man ha hästen i ordning gjort och klar för...
2
Svar
22
· Visningar
2 474
Senast: Stopek
·
Hästhantering Har nu fått ett riktigt stort problem. Min häst har kommit på att man kan ta tag i plasthandtagen på grinden till hagen och gå ut...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: Chili
·
Hästhantering Jag har aldrig longerat en häst. Jag undrar vad är de viktigaste sakerna att tänka på? Vad är allvarliga fel man kan göra?
Svar
14
· Visningar
2 149
Senast: eigollet
·
  • Låst
Hästhantering Vet inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden.. Fanns så mkt som kunde passa som man kunde välja mellan! FLYTTA OM DEN LIGGER...
Svar
1
· Visningar
1 380
Senast: Pancakes
·
Hästhantering Vår nya ponny har hittills gått ensam i hagen. Funderar på när man vågar släppa ihop den med en annan häst. Tidigare har han gått ihop...
Svar
8
· Visningar
3 920
Senast: nullo-modo
·
Z
Träning Det är så att jag har väldiga problem med min häst när det gäller att rida ut själv , eller rida själv i huvud taget. Han kom till mig...
Svar
9
· Visningar
1 341
Senast: Verdandi
·
S
Hästhantering Hej ja undrar hur får man på en tvååring en grimma, som går på lösdrift som ingen har gjort nåt vid, hästen är så rädd:mad: för såna...
Svar
16
· Visningar
1 711
Senast: Migo
·
Hästhantering om ca 2 veckor så ska jag till klinik med min häst. Nu är det så här att när jag ska lasta ur hästen när vi kommit fram till platsen så...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 796
Senast: eigollet
·
Hästhantering Min pålle han går upp på rampen han sen så händer det inte så mycket mer hur jag än håller på tycker jag :confused: Tänkte vi kunde...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 617
Senast: axel
·
P
Träning Jag har en a-ponny på 102cm, hon är 2år. Håller hon a måttet eller tror ni hon blir en liten b-ponny?
Svar
1
· Visningar
967
Senast: moontje
·
Z
Hästhantering Det är så att jag har en häst som är helt besatt av sällskap. Han blir jätte ivrig och nervös när han blir lämnad själv i stallet, och...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: kol
·
W
Träning Är det bara jag som upplever det som att hästägandet har blivit svårt, jobbigt, tufft och så jäkla krävande? Jag ska förklara lite vad...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 496
Senast: Eme_liie
·
Träning Har rätt så mycket problem med att få min ena häst att bära sig med ländryggen. Han faller gärna ihop när man galopperar, men till...
Svar
4
· Visningar
1 902
Senast: Isabelle L
·
Ridning Har ett 4 årigt ponnysto jag haft sen november. Började för ca en 1½ månad sen att hon började resa sig vid ridning när jag bad henne...
2
Svar
25
· Visningar
2 280
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar