Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har redan skrivit en tråd om att jag inte hittar nån passande medryttarhäst, så ja, det har jag tänkt på. Min längtan är sjukt stark...
Svar
7
· Visningar
1 229
Senast: Lina123
·
Träning Hej! Vi står i valet och kvalet vad gäller vår nu treåriga hingst (sv varmblod) Treårstestet hägrar och vad är för och nackdelar med...
2
Svar
20
· Visningar
2 749
Senast: Zephira
·
M
Ridning Jag har ett preblem som jag alltid haft sen jag var liten. Jag har korta hälsenor! Vilket gör att jag aldrig kan trampa ner hälen som...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Mojma
·
  • Låst
Träning Hur går det för er med -06:0r siktar ni på kvalitéstestet o hur går det i det här vintervädret!!?
Svar
1
· Visningar
706
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag kommer att behöva köra vårat föl till ett annat stall där han kan gå med jämnåriga. Han är nu sex månader och vi ska och titta på...
Svar
11
· Visningar
1 220
Senast: Casacha
·
Hästhantering Hej! Jag fick hem min nya häst, en varmblodsdam, för tre dagar sedan. Eftersom hon inte är igångsatt har jag inte bråttom med...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: LillaVita
·
S
Träning Jag har tyvärr kommit in i en sådan där fasanfull kreativ svacka, när jag inte kan hitta på något som helst roligt för mig och min...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Elina8
·
J
  • Låst
Ridning heej! jag kan inte så jätte mkt om benlindor..jag undrar.. kan man bara linda runt benlindorna runt benen elr måste man ha padd under...
Svar
16
· Visningar
2 576
Senast: IngelaH
·
G
Ridning jag undrar om någon vet något om de tyglar svante ibland använder på saint amour? menar de med "handtag" för att kunna hålla honom när...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: gucci_parma
·
V
Ridning Säg att två ryttare delar samma häst, den ena vill rida akademisk dressyr den andra engelsk, kommer hästen ta skada av att bli riden i...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 448
Senast: tigerfisken
·
G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Gifted
·
V
Ridning Rider en häst som har blivit körd mycket, och undrar hur ljuden man använder vid körning låter (han lyssnar väldigt bra till...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: älgen
·
L
Träning När är det man kan skicka hästen på inridning, hästen blir 3 år i Juni. Är det då bäst att vänta tills den är 3 år. Kan man skicka den...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: mumin
·
Ridning När ni rider ut i skog och mark, vad är det värsta ni kan tänka er att rida genom/över? När säger ni nej, nu vänder vi - när det handlar...
2
Svar
32
· Visningar
3 459
Senast: -Catherine-
·
Träning Vilket är bäst för hästen, enligt min syn måste det vara bra för hästen att skritta på lång tygel med sänkt huvud än att få hästen med...
Svar
6
· Visningar
1 249
Ridning Det börjar komma lite nya bomlösa sadlar - och jag är inne på spanska modeller, därav placeringen av tråden under Klassisk ridkonst...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 849
Senast: Hanna_Z
·
Hästhantering Har 3 hästar som alltid kommit i hagen när man ropat på dom men för några veckor sedan kom en ny häst och den är väldigt svårfångad när...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: kimsan
·
R
Träning Hej! Jag undrar om ni har något / några bra tips på roliga saker man kan göra själv med hästen i ett ridhus eller en paddock? Någon...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: Remix
·
V
Träning Hur ska jag sätta igång en häst som inte varit riden på MINST ett halvår? Vi vet inte så mycket om hästens bakgrund förutom att han...
Svar
19
· Visningar
1 391
Senast: Elizette
·
Ridning Hej Buke! Är det någon som har ett tips på hur man kan stärka sin yttersida, då framförallt ytterskänkel? Luddig fråga kanske, men...
Svar
12
· Visningar
1 444
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV