Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag tror vi alla någongång har haft problem men hästar som vägrat gå in i transporten, så nu vill jag höra dina bästa knep för att...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: incognito
·
Ridning Jag har (som framgått av andra trådar) precis köpt och fått hem en ny häst, ett välskolat 14-årigt halvblod. Han har bara haft en ägare...
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: annaklara
·
Hästhantering (vet inte om tråden hamnade helt rätt, men chansar) Jag har en unghäst som jag just håller på att starta, han är jobbad från marken i...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Cilva
·
Hästhantering Jag har blivit väldigt intresserad av att lära mig mer frihetsdressyr och natural horsemanship :) Nästa år ska jag praoa och det skulle...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: fjordtokan
·
Ridning Hej, jag har ett litet problem med min häst, när jag kommer in på ridbanan och ska hoppa upp så börjar han att backa och svänga runt så...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Deimion
·
Träning Har nu suttit och skummat lite trådar och blivit nyfiken. Det känns som om många diskussioner som börjar med ......"min häst...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 987
Senast: kenneth
·
Hästhantering När jag lärde mej rida på 70-talet fick man lära sej att leda hästen genom att hålla ena handen i grimskaftet under hästens haka och den...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 525
Senast: axel
·
Ridning Vet inte alls om jag lägger tråden rätt nu......... Jag funderar på att låna en häst då min häst har skadat sig allvarligt och ska...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: JG_Dressyr
·
Hästhantering En ny studie har gjorts i tyskland gällande de negativa egenskaperna av rollkur, endoskopi visar förträngningar och blödningar i...
Svar
4
· Visningar
1 430
Senast: Lella
·
I
Ridning Hej! Hur gör man när man ställer hästen? Har man händerna på ett visst sätt? Hur ser det hästen ut när du ställer den, hur ska den...
Svar
7
· Visningar
8 303
Senast: Helan
·
G
Hästhantering Eftersom jag är väldigt mörkrädd av mig och inte tycker att det är särskilt givande att skritta uppsuttet på asfalterade upplysta vägar...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej! Jag har tränat väldigt lite "riktig NH" men har alltid hanterat häst utifrån det tankesättet. Har hållt mig till det lilla jag...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
16 021
Senast: caballo_precioso
·
Hästhantering Vet inte om jag har placerat tråden rätt men då får moderator flytta den om den ligger fel. Min häst steppar runt när vi svänger...
Svar
19
· Visningar
1 691
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Jag har ett litet problem med min medryttarponny (D, 15 år, sto) som vägrar gå framåt när hon skiter... Jag undrar om det går...
Svar
19
· Visningar
1 625
Senast: Twirro
·
H
Hästhantering Finns det några i min trakt som är intresserade av Trick och/eller klickerträning? Vore kul med lite nya kontakter. Kanske vi kunde...
2
Svar
37
· Visningar
2 988
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Inte tusan kan detta vara ett vettigt sätt att få hästen att sluta bocka :crazy: http://www.youtube.com/watch?v=Oz2GWsKDo_0&feature=fvw
9 10 11
Svar
214
· Visningar
14 780
Senast: Tibra
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en treåring efter Donnerfly som jag har fött upp själv. Han är en av mina stora favorit av alla hästar jag har här hemma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 529
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Jag delar stall hop med en annan. Hennes står inne nattetid (3 ston o en hingst). Alla mina går på lösdrift förutom min hingst. Hennes...
Svar
14
· Visningar
1 206
Senast: fjordtokan
·
Ridning Jag har i princip aldrig jobbat så mkt med galoppen på mina hästar då de alltid varit travare eller islänningar. Massor av fattningar...
Svar
3
· Visningar
1 335
Senast: flashlight
·
F
Ridning Finns en del trådar. Men jag provar att göra en egen, Jag har egen häst han är född 2005 en pigg och glad nybliven 5 åring som både rör...
Svar
4
· Visningar
919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar