Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning När ni rider ut i skog och mark, vad är det värsta ni kan tänka er att rida genom/över? När säger ni nej, nu vänder vi - när det handlar...
2
Svar
32
· Visningar
3 465
Senast: -Catherine-
·
Träning Vilket är bäst för hästen, enligt min syn måste det vara bra för hästen att skritta på lång tygel med sänkt huvud än att få hästen med...
Svar
6
· Visningar
1 250
Ridning Det börjar komma lite nya bomlösa sadlar - och jag är inne på spanska modeller, därav placeringen av tråden under Klassisk ridkonst...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 849
Senast: Hanna_Z
·
Hästhantering Har 3 hästar som alltid kommit i hagen när man ropat på dom men för några veckor sedan kom en ny häst och den är väldigt svårfångad när...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: kimsan
·
R
Träning Hej! Jag undrar om ni har något / några bra tips på roliga saker man kan göra själv med hästen i ett ridhus eller en paddock? Någon...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Remix
·
V
Träning Hur ska jag sätta igång en häst som inte varit riden på MINST ett halvår? Vi vet inte så mycket om hästens bakgrund förutom att han...
Svar
19
· Visningar
1 392
Senast: Elizette
·
Ridning Hej Buke! Är det någon som har ett tips på hur man kan stärka sin yttersida, då framförallt ytterskänkel? Luddig fråga kanske, men...
Svar
12
· Visningar
1 444
Senast: Buck
·
L
Hästhantering Jag försöker lära unghästen att ha bett i munnen men hon vill inte. Det är ett vanligt tvådelat, ganska smalt bett som är lagom långt...
Svar
9
· Visningar
1 528
Senast: axel
·
Träning Hej! Jag har för två veckor sedan köpt ett fullblod på 5år och har ännu inte ridit henne. Jag har känt att jag inte litar på henne...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
18 821
Senast: WonkyDonkey01
·
Hästhantering hej, jag smygläser oftast o skriver inte mkt längre, men nu behöver jag hjälp. Jag har en häst, 15 år som ibland bara inte vill gå...
2
Svar
25
· Visningar
2 469
Senast: catya
·
V
Ridning Jag har just köpt en ridskolehäst som nästan bara har blivit riden med pessoabett innan :eek: Jag undrar om det då skulle vara bra att...
2
Svar
24
· Visningar
6 245
Senast: dengra
·
I
Hästhantering Min häst har två hästkompisar. Eller... De är kompisar och hon står bredvid, i ett hörn. Hon får vara med, men på avstånd. De har gått...
Svar
11
· Visningar
2 415
Senast: Tregly
·
M
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man börjar med att rida med halsring? Har tränat lite NH med mitt varmblodssto, och det har gått ganska bra, även...
Svar
9
· Visningar
3 302
Senast: Naqzita
·
V
Ridning Om man själv ska sälja en häst och någon ska komma och provrida. hur ska det gå till? ska man ha hästen i ordning gjort och klar för...
2
Svar
22
· Visningar
2 476
Senast: Stopek
·
Hästhantering Har nu fått ett riktigt stort problem. Min häst har kommit på att man kan ta tag i plasthandtagen på grinden till hagen och gå ut...
Svar
14
· Visningar
1 182
Senast: Chili
·
Hästhantering Jag har aldrig longerat en häst. Jag undrar vad är de viktigaste sakerna att tänka på? Vad är allvarliga fel man kan göra?
Svar
14
· Visningar
2 151
Senast: eigollet
·
  • Låst
Hästhantering Vet inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden.. Fanns så mkt som kunde passa som man kunde välja mellan! FLYTTA OM DEN LIGGER...
Svar
1
· Visningar
1 380
Senast: Pancakes
·
Hästhantering Vår nya ponny har hittills gått ensam i hagen. Funderar på när man vågar släppa ihop den med en annan häst. Tidigare har han gått ihop...
Svar
8
· Visningar
3 947
Senast: nullo-modo
·
Z
Träning Det är så att jag har väldiga problem med min häst när det gäller att rida ut själv , eller rida själv i huvud taget. Han kom till mig...
Svar
9
· Visningar
1 342
Senast: Verdandi
·
S
Hästhantering Hej ja undrar hur får man på en tvååring en grimma, som går på lösdrift som ingen har gjort nåt vid, hästen är så rädd:mad: för såna...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka