Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hej! Har en snäll halvblodshingst som blir 2 år nu i vår. Han är inhyrd i ett stall där han går ensam i en liten hage med el, men elen...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: tomten
·
A
Ridning Min pålle är pigg, stark men samtidigt känslig. Han älskar fart och fläkt men ibland vill jag kunna jobba honom ordentligt, vilket känns...
Svar
8
· Visningar
1 567
Senast: Karoliina
·
M
Ridning Kan någon hjälpa mig? min familj ska flytta ut i skogen och där finns det tillgång till stall. Jag har inte ridit på ca 30år min yngsta...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: JennyPettersson
·
I
Ridning Tycker ni det räcker att rida med reflexländtäcke och reflexväst + på vägar i mörkret?
2
Svar
21
· Visningar
2 093
Senast: Inka-90
·
Hästhantering Finns det någon som har tips på hur jag kan göra för att få min åring att sluta sprida ut höet i boxen och sen inte vill äta det för att...
Svar
11
· Visningar
1 743
Senast: axel
·
A
Hästhantering vilket "sätt" tycker ni är den mest ultimata för att få fram en bra individ? Hur börjar ni med era unghästar t.ex förberedelser för...
2
Svar
33
· Visningar
3 307
Senast: Rolle
·
  • Låst
Ridning Tänkte att vi ridskoleryttare kunde få ha en egen tråd! Här kan vi diskutera våra härliga ridskolehästar, lektionerna och allt annat som...
55 56 57
Svar
1 130
· Visningar
67 434
Senast: IngelaH
·
Ridning jag har försökt att få sålt min egna sadel som jag köpte förra året. då jag redan har växt ur den och så passar den mig inte riktigt så...
Svar
8
· Visningar
1 183
B
Hästhantering Till och från sedan vi köpte vår arab har vi haft problem med henne, ett tag hotade hon en annan ägare när hon skulle ta in sin häst...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 168
A
Ridning Rider en hyfsat stor häst ca 170 mkh, väldigt snäll och fin, ingen kronglig typ. Problemet ligger i att när jag hoppar honom blir han...
Svar
3
· Visningar
1 788
Senast: Midi
·
Hästhantering Jag ska köra ett föl i veckan i min transport som inte är småhäst-anpassad ;) Dock är det inbyggd sadelkammare i släpet så det är ju...
Svar
12
· Visningar
1 208
Senast: Eme_liie
·
Träning Nej, tvärtom anser jag. Varför kan en travare vara fullfjädrad och mycket mycket välmusklad som tvååring när ett halvblod inte ens får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 247
Senast: tuaphua
·
S
Hästhantering Som rubriken lyder! Vad har ni för små knep för att förhindra olyckor av alla dess slag i er hantering med hästar? :)
Svar
13
· Visningar
1 550
Senast: mamman
·
F
Hästhantering Hej! nu har jag provat bädd på min polle i en månad och lite till, men han fungerar inte särskilt bra på det eftersom han gräver upp...
Svar
12
· Visningar
1 445
Senast: fialoppan
·
Hästhantering Hej! Det sägs ju att det ska bli storm imorgon och då undrar jag ifall jag som har hästar med bra vinterpäls som gått otäckade på...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: em76
·
E
Träning finns det avd. B i dressyr? har hört att det kan finnas och typ rosett efter ritt över ett visst antal procent? eller tävlar även 4 o 5...
Svar
1
· Visningar
1 351
Senast: mumin
·
Hästhantering Kommer förhoppningsvis ta hem en ny häst på måndag. Undrar lite när man ska börja rida den nya hästen? (Enligt nh) Ska den stå nån dag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
12 729
Senast: Rhodugune
·
Ridning på dottern, hur ska vi hantera det? När jag rider går jag på med skänklarna när hon börjar rycka, men dotra har inte riktigt samma...
Svar
3
· Visningar
1 955
H
Ridning Var det någon som reagerade på kommentaren i TV från Globensändningarna där Elisabeth Lundholm (?) sa att Frieserhästen används till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 583
Senast: Susan
·
Hästhantering ...hur skulle ni arbeta med den här hästens problem? 8-årigt sto som i dagsläget lider av kombinationen överskottsenergi och mycket...
Svar
16
· Visningar
1 711
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama