Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Ridning Är det lönt att klättra med hästen vid hand? Alltså att jag bara slänger på en grimma, så promenera jag och hästen tillsammans lite ute...
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: Zannaah
·
Hästhantering Min ponny har fått för sig att när man ska lasta så går han upp på halva rampen, sen kastar han sig av åt ena hållet. Han har alltså...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: Koriander
·
Ridning Hamnade i en diskussion angående thiedemantygeln och började då fundera lite. Vad tycker ni om den? Kan den vara bra på vissa hästar...
2
Svar
26
· Visningar
11 546
Senast: __Stilett__
·
F
Hästhantering Hejsan där ute! nu är det så att jag har en varmblodig travare på 8 år och jag känner att jag vill prova lite NH-övningar. Jag undrar om...
2
Svar
20
· Visningar
1 840
Hästhantering På lördag så ska jag hämta hem min häst (7 månader) har kollat i gamla trådar men lyckas inte riktigt hitta något svar och ingen som har...
2
Svar
20
· Visningar
3 781
Senast: Eme_liie
·
H
Hästhantering Jag känner mig hemsk när jag använder spö. Men ibland måste man ju, eller? En häst jag rider vägrar gå frammåt efter flera...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
25 096
Ridning Jag tror min ponny har fått skavsår efter min skänkel :cry:. Han är halvklippt, så magen vid skänkelläget är utan päls, och han har skav...
Svar
13
· Visningar
3 946
Senast: salwi
·
L
Träning Hej! jag har ridit barbacka på en väldigt pigg dponny på ridskolan en längre tid nu. (han är korsning av gotlandsruss och arab). Men...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Rouise
·
G
Ridning Hejsan! Min familj har ett eget stall på tomten där vi har tre hästar. Vi har inga inakorderade hästar eller liknande så det blir att...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: countess88
·
E
Ridning Hejsan! Kanske en liten konstig fråga men.. När jag rider min häst hemmåt så får hon alltid för sig att hon ska kröka på nacken, tugga...
Svar
7
· Visningar
1 271
J
Hästhantering Hej. vet att inlägget kanske kom lite fel nu? men jag undrar .. hjälper det med snö sulor? ska snart få hit hovslagaren och måste...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 064
Senast: Yrrol69
·
Hästhantering Jag har läst ett otal trådar om hästar som inköpts och blivit helt personlighetsförändrade vid ägarbyte och flytt. Vilket givetvis är...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Pancakes
·
Träning Hej är de någon som vet hur man lär sin häst att tex kunna lägga sig ned eller gå i spansk skritt. Jag skulle gärna vilja lära min häst...
Svar
0
· Visningar
1 526
Senast: Sandraa
·
E
Hästhantering Har ni täcken på era hästar nu? i såfall varör/varför inte ?:)
2
Svar
24
· Visningar
1 977
Senast: Casacha
·
F
Träning Varje år har jag öst ut våra torvbäddar och anlagt nya på hösten. Det har sen tagit ca 2 månader innan dom blivit bra igen. För mig...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 374
Senast: trofé
·
Hästhantering Vi har en ny ponny och har haft den nu i ca 3 veckor. Allt har gått bra hittills men igår skulle vi första gången ta den till stallets...
Svar
12
· Visningar
1 619
Senast: Harbor
·
Hästhantering Hur är det egentligen när en häst kliar sig på en? En i mitt förra stall sa att hästen absolut inte får klia sig på en människa, för...
2
Svar
32
· Visningar
3 919
Senast: Atalantha
·
L
Hästhantering Det sägs att Clarke XX var genuint elak. Min farfar jobbade med han när han var ung, någon som känner till honom? Roligt att veta!:p
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Hej, har ventilerat det här lite i andras tradar men inte fatt nagon reaktion sa jag tankte att det kanske ar battre att starta en egen...
Svar
17
· Visningar
1 986
Senast: daphna
·
S
Ridning :confused:jag har ett 3 årigt fúllblodssto som är inriden av tidigare ägare. jag köpte henne när jag var höggravid med mitt andra barn...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: skippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama