Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering om ca 2 veckor så ska jag till klinik med min häst. Nu är det så här att när jag ska lasta ur hästen när vi kommit fram till platsen så...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 803
Senast: eigollet
·
Hästhantering Min pålle han går upp på rampen han sen så händer det inte så mycket mer hur jag än håller på tycker jag :confused: Tänkte vi kunde...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 626
Senast: axel
·
P
Träning Jag har en a-ponny på 102cm, hon är 2år. Håller hon a måttet eller tror ni hon blir en liten b-ponny?
Svar
1
· Visningar
968
Senast: moontje
·
Z
Hästhantering Det är så att jag har en häst som är helt besatt av sällskap. Han blir jätte ivrig och nervös när han blir lämnad själv i stallet, och...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: kol
·
W
Träning Är det bara jag som upplever det som att hästägandet har blivit svårt, jobbigt, tufft och så jäkla krävande? Jag ska förklara lite vad...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 502
Senast: Eme_liie
·
Träning Har rätt så mycket problem med att få min ena häst att bära sig med ländryggen. Han faller gärna ihop när man galopperar, men till...
Svar
4
· Visningar
1 905
Senast: Isabelle L
·
Ridning Har ett 4 årigt ponnysto jag haft sen november. Började för ca en 1½ månad sen att hon började resa sig vid ridning när jag bad henne...
2
Svar
25
· Visningar
2 280
Senast: Totola
·
M
Hästhantering Hej! Har en snäll halvblodshingst som blir 2 år nu i vår. Han är inhyrd i ett stall där han går ensam i en liten hage med el, men elen...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: tomten
·
A
Ridning Min pålle är pigg, stark men samtidigt känslig. Han älskar fart och fläkt men ibland vill jag kunna jobba honom ordentligt, vilket känns...
Svar
8
· Visningar
1 568
Senast: Karoliina
·
M
Ridning Kan någon hjälpa mig? min familj ska flytta ut i skogen och där finns det tillgång till stall. Jag har inte ridit på ca 30år min yngsta...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: JennyPettersson
·
I
Ridning Tycker ni det räcker att rida med reflexländtäcke och reflexväst + på vägar i mörkret?
2
Svar
21
· Visningar
2 096
Senast: Inka-90
·
Hästhantering Finns det någon som har tips på hur jag kan göra för att få min åring att sluta sprida ut höet i boxen och sen inte vill äta det för att...
Svar
11
· Visningar
1 764
Senast: axel
·
A
Hästhantering vilket "sätt" tycker ni är den mest ultimata för att få fram en bra individ? Hur börjar ni med era unghästar t.ex förberedelser för...
2
Svar
33
· Visningar
3 311
Senast: Rolle
·
  • Låst
Ridning Tänkte att vi ridskoleryttare kunde få ha en egen tråd! Här kan vi diskutera våra härliga ridskolehästar, lektionerna och allt annat som...
55 56 57
Svar
1 130
· Visningar
67 440
Senast: IngelaH
·
Ridning jag har försökt att få sålt min egna sadel som jag köpte förra året. då jag redan har växt ur den och så passar den mig inte riktigt så...
Svar
8
· Visningar
1 183
B
Hästhantering Till och från sedan vi köpte vår arab har vi haft problem med henne, ett tag hotade hon en annan ägare när hon skulle ta in sin häst...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 193
A
Ridning Rider en hyfsat stor häst ca 170 mkh, väldigt snäll och fin, ingen kronglig typ. Problemet ligger i att när jag hoppar honom blir han...
Svar
3
· Visningar
1 788
Senast: Midi
·
Hästhantering Jag ska köra ett föl i veckan i min transport som inte är småhäst-anpassad ;) Dock är det inbyggd sadelkammare i släpet så det är ju...
Svar
12
· Visningar
1 209
Senast: Eme_liie
·
Träning Nej, tvärtom anser jag. Varför kan en travare vara fullfjädrad och mycket mycket välmusklad som tvååring när ett halvblod inte ens får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 266
Senast: tuaphua
·
S
Hästhantering Som rubriken lyder! Vad har ni för små knep för att förhindra olyckor av alla dess slag i er hantering med hästar? :)
Svar
13
· Visningar
1 551
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka