Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag satt och läste de "oskrivna" reglerna som Tidningen Ridsport hade radat upp. En punkt gjorde mig väldigt fundersam. Blir inte...
Svar
17
· Visningar
3 913
Senast: Terja
·
P
Träning Hej alla! Har enfråga ang min d-ponny. Med tidigare ryttare har han tränat hinder på 1.10 utan några som helst problem och hoppat...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Nasseman
·
E
Hästhantering Hej glada hästmänniskor! :) Här har vi nu runt -10° och ungefär en decimeter snö! Det är jättefint och jag tycker det är jättekul med...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Senast: Sjunior202
·
C
Hästhantering Hej alla på buke. Jag har ett C-ponnysto(maxad) som är 18 år, jag har haft henne i 2 år snart, hon är snäll i all hantering och ridning...
2
Svar
22
· Visningar
2 697
S
Hästhantering Har en så otrolig het ponny som jag köpt. Stressar blir genom svett kan inte skritta ska bara ösa järnet som förra ägarn tydligen gjort...
Svar
6
· Visningar
1 138
Ridning Är intresserad av bettlös ridning och läste en annan, gammal tråd om kapson och där var det många om tyckte mer om sidepull och dessutom...
Svar
15
· Visningar
3 115
Senast: milly
·
I
Hästhantering Vi har ett 9 månaders nordsvenskt sto och en 12 årig shettisvalack... Hur ska jag få dom att sluta bry sig om hunden...? Valacken har...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Idaidut
·
Ridning Jag har upptäckt att min lilla älskade dam ser dåligt på vänster öga. Ser gör hon men troligtvis inte så mycket. Hon kan i alla fall...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Gimlan
·
F
Hästhantering hejsan min maxade d-ponny höjer huvudet jättehögt när jag ska tränsa jag vet inte vad det beror på, för hon är inte lixom rädd om något...
Svar
15
· Visningar
1 586
Senast: axi
·
N
Ridning Jag blev så himla sugen på att gå på ridläger igen, har vart på ÅBY 3 gr, Södertörn, och Karlshems gård. Senast var iofs 2004.. Har...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: Noraaa
·
Hästhantering Jag trodde att folket i mitt stall hade sunda värderingar när det kommer till hästhantering men nu är jag så förtvivlad och vet inte vad...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 661
Senast: Welsh
·
Ridning Red lektion på ridskola igår för första gången på typ 5år. Rider annars som medryttare 2ggr i veckan. Det ridläraren främst tycke...
2
Svar
35
· Visningar
4 928
Senast: salwi
·
A
Hästhantering Hejsan Min häst kommer någon gång i veckan och jag har två boxar att välja mellan på stallet, en 15 kvm och en på drygt 20 kvm. Nu...
Svar
9
· Visningar
1 908
G
Träning Hej! Har ett litet problem med min häst och skulle behöva lite tips! Jag kan börja med att säja att jag har gjort en ordentlig...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: Gazpazzo_OX
·
Ridning om ni har en mycket överenergis häst? fick hoppa in på kompisens lektion i lördags, tyvärr kunde inte läraren anpassa alls :( det var...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: mily
·
P
Hästhantering Hej! Jag har en valack som är lite mer än 1 ½ år gammal som jag har börjat få ganska stora problem med när det kommer till att leda...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
14 492
Senast: LadySassa
·
Ridning Funderar på att flytta till Stockholm, rätt centralt isf. Bor nu i Dalsland och har aldrig haft ngn kontakt med häst-stockholm tidigare...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: As_Vegas
·
E
Ridning Hej ni, jag undrar om man kan hoppa nu när det är ungefär 1 decimeter snö? Alltså har inte tillgång till manege, och paddocken är hård...
Svar
6
· Visningar
2 035
Senast: Görel
·
Träning Kort fråga, kan man träna bort att en häst inte gillar att vara ensam..?:confused: Nämndes i stallet. Hästen i fråga springer fram och...
Svar
12
· Visningar
11 629
L
Hästhantering Jag undrar om det finns ngn som vet när en Tinker är färdigväxt ? Tack på förhand Lotta :)
Svar
3
· Visningar
1 456
Senast: amkm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur