Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Hästhantering Har ni täcken på era hästar nu? i såfall varör/varför inte ?:)
2
Svar
24
· Visningar
1 979
Senast: Casacha
·
F
Träning Varje år har jag öst ut våra torvbäddar och anlagt nya på hösten. Det har sen tagit ca 2 månader innan dom blivit bra igen. För mig...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 381
Senast: trofé
·
Hästhantering Vi har en ny ponny och har haft den nu i ca 3 veckor. Allt har gått bra hittills men igår skulle vi första gången ta den till stallets...
Svar
12
· Visningar
1 620
Senast: Harbor
·
Hästhantering Hur är det egentligen när en häst kliar sig på en? En i mitt förra stall sa att hästen absolut inte får klia sig på en människa, för...
2
Svar
32
· Visningar
3 929
Senast: Atalantha
·
L
Hästhantering Det sägs att Clarke XX var genuint elak. Min farfar jobbade med han när han var ung, någon som känner till honom? Roligt att veta!:p
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Hej, har ventilerat det här lite i andras tradar men inte fatt nagon reaktion sa jag tankte att det kanske ar battre att starta en egen...
Svar
17
· Visningar
1 986
Senast: daphna
·
S
Ridning :confused:jag har ett 3 årigt fúllblodssto som är inriden av tidigare ägare. jag köpte henne när jag var höggravid med mitt andra barn...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: skippan
·
Ridning Hur formulerar man utbildningsskalan inom AR? Tänkte inte på "trappan" utan som jämförelse till den mer traditionella som används inom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 301
Senast: bigganl
·
M
Ridning jag har fått en travare som är 7 år. Hon har tävlat i trav där hon inte lyckats så bra så nu ska vi omskola henne till en rid häst. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: LisaY
·
S
Träning Folk var i -07 tråden sugna på att diskutera detta med utgångspunkt av denna film, och komma med kritik. Kändes inte riktigt som det...
Svar
11
· Visningar
1 481
Senast: Helan
·
R
Träning Hejsan! Jag håller på att skola en outbildad häst på 11år, bör kanske nämnas hon är ett Arabiskt Fullblod. Hon är inriden, hoppad och...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: Ramba
·
A
Hästhantering Jag är lite fundersam.. Jag har haft min häst i 6 år (den 23:e januari) och vi har haft en väldigt bra, stark och stabil kontakt som...
2
Svar
38
· Visningar
2 737
Senast: Cizma
·
Träning Jag tränar en travhäst genom longering just nu. Syftet är att komma upp på ryggen så småningom men han behöver stärka sig mer bla genom...
Svar
19
· Visningar
3 937
Hästhantering Är i begrepp att köpa ekologist odlat hö ensilage då det e stor torka på vanligt hö och normalt hö ensilage När det kommer till...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Bee
·
C
Ridning Hej vet inte vars jag ska skriva den här , men min häst har problem med galoppen både höger och vänster , det har hon haft sedan jag...
Svar
14
· Visningar
1 955
Senast: countess88
·
Hästhantering Hej. Jag ska börja med trickträning av min häst. Jag har tränat honom i några dagar nu med godis och han är väldigt intelligent och...
Svar
18
· Visningar
2 151
N
Träning Jag har ett problem som jag vill veta hur ni andra löser.. Min shettis har inga skor och jag vill heller inte sätta på några pga att...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Nadine
·
S
  • Låst
Träning Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att lösa denna olat hos min 4-åring, när jag har henne själv i stallet på gången blir hon...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: IngelaH
·
T
Träning Om det står en häst på en ridskola som är ökänd för att bitas och sparkas så vad tänker ni då? Om anledningen? Att den inte trivs? Blir...
2
Svar
26
· Visningar
3 333
Senast: frittan
·
S
Träning Hur skulle ni börja arbeta med en häst som är skeptisk till allt? Han är inte så mycket hanterad innan. Men lyssnar bra på start...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: LisaY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka