Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har ett sto som blir enormt taggad efter hoppning eller galopp. Inte under hoppningen eller medan jag galopperar henne. Vi gjort...
2
Svar
33
· Visningar
4 503
Senast: mooi
·
Ridning Jag har inte ridit ordentligt på drygt tre år mer än någon enstaka ridtur, men vill nu ta upp ridningen igen. Tanken är att börja på...
Svar
11
· Visningar
2 173
Senast: Ponnytant
·
M
Ridning Mitt dilemma ligger i om jag ska klippa mitt lilla halvblodssto eller inte. Eftersom hon vart inriden i november och att hon sover i en...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: LisaY
·
Hästhantering Jag har varit sugen på att prova på tömkörning som lite omväxling, mest för skojs skull. Har aldrig tömkört innan, så nu undrar jag om...
2
Svar
23
· Visningar
4 179
Senast: Elina8
·
Ridning Min ponny börjar småningom bli till åren och jag har börjat se efter en eftergångare till honom. Nu efter lite tänkas har jag har...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: lislolaslo
·
Hästhantering Hejsan! Jag tänkte be om lite råd här på buke! Jo det är så att jag håller på med ett 6 årigt litet ponnysto som är en fantastisk...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Hästarna går i grunden ute 8 - 20 vintertid. Det kan bli 9 - 20 ibland, likväl som 9 - 21 eller för den delen 5 - 20 etc. 8 - 20 är...
Svar
17
· Visningar
1 819
Senast: Bonyana
·
Ridning Jag satt och läste de "oskrivna" reglerna som Tidningen Ridsport hade radat upp. En punkt gjorde mig väldigt fundersam. Blir inte...
Svar
17
· Visningar
3 921
Senast: Terja
·
P
Träning Hej alla! Har enfråga ang min d-ponny. Med tidigare ryttare har han tränat hinder på 1.10 utan några som helst problem och hoppat...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Nasseman
·
E
Hästhantering Hej glada hästmänniskor! :) Här har vi nu runt -10° och ungefär en decimeter snö! Det är jättefint och jag tycker det är jättekul med...
2
Svar
20
· Visningar
2 088
Senast: Sjunior202
·
C
Hästhantering Hej alla på buke. Jag har ett C-ponnysto(maxad) som är 18 år, jag har haft henne i 2 år snart, hon är snäll i all hantering och ridning...
2
Svar
22
· Visningar
2 700
S
Hästhantering Har en så otrolig het ponny som jag köpt. Stressar blir genom svett kan inte skritta ska bara ösa järnet som förra ägarn tydligen gjort...
Svar
6
· Visningar
1 138
Ridning Är intresserad av bettlös ridning och läste en annan, gammal tråd om kapson och där var det många om tyckte mer om sidepull och dessutom...
Svar
15
· Visningar
3 138
Senast: milly
·
I
Hästhantering Vi har ett 9 månaders nordsvenskt sto och en 12 årig shettisvalack... Hur ska jag få dom att sluta bry sig om hunden...? Valacken har...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Idaidut
·
Ridning Jag har upptäckt att min lilla älskade dam ser dåligt på vänster öga. Ser gör hon men troligtvis inte så mycket. Hon kan i alla fall...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Gimlan
·
F
Hästhantering hejsan min maxade d-ponny höjer huvudet jättehögt när jag ska tränsa jag vet inte vad det beror på, för hon är inte lixom rädd om något...
Svar
15
· Visningar
1 588
Senast: axi
·
N
Ridning Jag blev så himla sugen på att gå på ridläger igen, har vart på ÅBY 3 gr, Södertörn, och Karlshems gård. Senast var iofs 2004.. Har...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: Noraaa
·
Hästhantering Jag trodde att folket i mitt stall hade sunda värderingar när det kommer till hästhantering men nu är jag så förtvivlad och vet inte vad...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 676
Senast: Welsh
·
Ridning Red lektion på ridskola igår för första gången på typ 5år. Rider annars som medryttare 2ggr i veckan. Det ridläraren främst tycke...
2
Svar
35
· Visningar
4 944
Senast: salwi
·
A
Hästhantering Hejsan Min häst kommer någon gång i veckan och jag har två boxar att välja mellan på stallet, en 15 kvm och en på drygt 20 kvm. Nu...
Svar
9
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka