Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Vad gör man för att få hästen att sluta skita i stallgången? Asså han behöver inte ens vara nervös eller behöva göra det, han bara gör...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Rouise
·
J
  • Låst
Ridning hej! vi kanske ska få låna en shettis som kompis till min c-ponny, det jag undrar är om jag kan rida den någon gång? eller är jag...
Svar
14
· Visningar
1 611
Senast: IngelaH
·
N
Hästhantering Hej! Jag har en häst som vår och sommar ställer upp på det mesta. Är jätte lugn och snäll. Men på vintern (nov-feb) blir han helt...
Svar
12
· Visningar
2 043
Senast: Stopek
·
A
Ridning Som titeln lyder, vad är det egentligen som gör detta så svårt? Finns säkert många av er därute som sitter som tända ljus utan något som...
2
Svar
25
· Visningar
2 832
Senast: annibanni
·
L
Ridning Har ni inte sett detta fantastiska klipp, gör det! En fantastiskt vacker knabstruperhingst som är helt blind - och utbildad högt i den...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 113
Senast: mackan
·
L
Hästhantering Hej! Tänkte höra lite med er alla då jag inte riktigt vet hur jag ska tolka detta. Har skaffat ett vbl som togs ur stall ut till...
Svar
3
· Visningar
1 613
Senast: liljekonvaljen
·
Träning Hej alla kloke bukefalister. Efter att ha förlorat mitt sto i somras är jag nu ute i hästletarsvängen. Jag har provridit en del, men...
2
Svar
29
· Visningar
4 235
Senast: LisaY
·
S
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: sissu
·
D
Ridning Hej, nu vet jag inte om det finns någon liknande tråd, men jag sökte och kunde inte hitta något passande. Det jag undrar är om det...
Svar
3
· Visningar
746
M
Ridning Varför blir vissa hästar busiga när man rider då det är kallt?
Svar
7
· Visningar
1 308
Senast: Miloni
·
M
Hästhantering Hej! Är en mamma som inte kan speciellt mycket om hästar o nu är dottern fodervärd till en envis fjording . Hästen är ouppfostrad o hon...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 833
Senast: roxanne
·
G
Hästhantering Hej! Jag har en ridtravare som jag tränar makarbete och båda gillar det skarpt och vill lära oss något nytt nu. Nämligen spansk skritt...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Grimskaft
·
Hästhantering Hej, Söker idéer för att få en häst att sluta sparka i boxen alternativt sätta något i boxen som gör att hästen inte kan skada sig...
Svar
18
· Visningar
9 459
Senast: hekla
·
V
Hästhantering Funderar på att ge min Islandshäst ett eget litet jullov, dvs ingen ridning (kanske skritta ut nån gång) under en vecka eller sådär...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: hekla
·
S
Hästhantering Jag ska börja vänja min 2,5 åring vid sadel nu. Men hur undviker jag att han får sadeltvång?
Svar
7
· Visningar
1 311
K
Träning Vet inte om tråden ligger fel, då kan mod gärna flytta på den :) Min häst har vart skadad i ca ett års tid och är nu igång igen:love...
Svar
2
· Visningar
800
·
E
Träning Min älskade lilla pålle är ett energipaket. Han är 174cm i mkh, nu välmusklad och väldigt stark. Jag har kämpat hårt med att rida till...
Svar
15
· Visningar
2 094
·
Ridning Har en frieser på foder som jag har på foder för att hon är hastigt inriden o inkörd i holland o har därefter varit avelsto. När ägarna...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: Mariaauto
·
Hästhantering under hela min uppväxt har jag fått lära mig ABSOLUT INGEN GRIMMA i hagen pga skaderisken. kasnke eventuellt tänka om lite med extremt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 541
Senast: Zminos
·
Q
Ridning Tja! Hade det inte varit härligt med en hinderrobot som man kunde ta hjälp av vid hoppträning/tävling? :idea: Jag gör ett arbete i...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Ek3n
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama