Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Hur har ni lärt era hästar att buga och så småningom ligga ned? Jag har läst en hel del om det, men det skulle vara intressant att läsa...
Svar
4
· Visningar
1 456
Senast: salwi
·
F
Hästhantering Och det gick bra. Det var endast intruktören som hanterade hästen och visade hur jag skulle gå till väga. Fick bra tips och jag märkte...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 693
Ridning Ja jag vrider och vänder på det hela nu, håller som bäst på att sitta in min snart 4 åriga lilla pålla och har nu införskaffat en...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 417
Senast: gadriel
·
E
Ridning Hejsan! Hur ska man på bästa sätt träna upp hästens rygg och bakdel helt oskadligt? Någon som har bra tips på sådan träning?
Svar
8
· Visningar
1 365
Senast: Big_lady_zola
·
M
Träning Hej! Jag har min halvblodvalack på 5 år. Jag köpte honom i somras, maj tror jag det var för att vara exakt. Hon som hade honom innan...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 499
Senast: Totola
·
Hästhantering Jag har precis köpt mig en valack född 2007 som gått på lösdrift hela sitt liv. Han är inte så mycket hanterad. Han står nu på box...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: sissu
·
Ridning Nu på vintern har det kommit upp några problem som jag inte vet varför dom har kommit. en del säger att det beror på kylan men jag...
Svar
13
· Visningar
1 310
Träning Ponera att ni har en häst som är pigg, gärna blir stark men inte är så ambitiös ;). Vill gärna komma undan arbete och tycker att det är...
Svar
16
· Visningar
2 280
Senast: Pula
·
L
Ridning Hej. Jag är en tjej på 15 år, 160 lång väger 45. Jag har ridit i 7 år. mest dressyr och lite hoppning. Jag letar efter en Dponny/häst...
Svar
16
· Visningar
3 891
Hästhantering Jag får inte fatt i mitt fullblod. Problemet började innan idag då jag skulle ta in henne för att rida. Fick då hålla på ett tag innan...
Svar
13
· Visningar
1 468
Senast: Aliil
·
Hästhantering Vad ska man tänka på när man ska lasta & köra en 2,5 åring för första gången i hästens liv?
Svar
16
· Visningar
5 007
Senast: Elinkan
·
I
Ridning Hej Jag undrar vad förvänd galopp är? Och vad är det bra för? Tack :)
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Deimion
·
Hästhantering Tänkte ta tag i det här med hanteringen av min osäkra men lyhörda gamla (25) ponny. Jag har fem veckor på mig att lära honom ett...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: Lydia
·
A
Ridning Tänkte kolla ifall det är någon här som vid ridning mött en björn eller en varg? Hur reagerade den? Hur reagerade hästen? Hur gick det...
2
Svar
24
· Visningar
3 232
Senast: pinky
·
Hästhantering Jag har en 18-årig vallack som är elak mot andra hästar. Vad kan man göra åt det??? Första gången jag minns säkert att han blev elak...
2
Svar
22
· Visningar
3 814
Senast: elgur86
·
M
Träning Hallå! En tråd till av mig med en fundering jag kom på just nu. Många säger att ju tidigare en häst lär sig att gå i bra form & på...
Svar
13
· Visningar
2 538
Senast: Elizette
·
Träning Hej! Min häst har varit väldigt spänd och stressad vid uppsittning, samt under första delen av ridpasset. Jag har nu i princip ridit...
Svar
8
· Visningar
1 560
Senast: Eme_liie
·
M
Ridning Jag har blivit lite smått intresserad av amazonas sadlarna, men....jag har ingen aning om hur storlekarna är i bommarna, och i sätena...
2
Svar
20
· Visningar
4 915
Senast: Chine
·
J
Ridning Min häst o ja passar inte alls ihop i Dressyren i hoppningen är de inga problem men utan dressyren kommer vi inte så långt i hoppningen...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: Jessanpersan
·
Hästhantering Jag har fått problem med en av mina hästar :( Hon har fått för sig att hon ska leva rövare i transporten. Igår tog hon priset när hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 013
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar