Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Min häst har varit skadad i ett ben, men nu är hon friskförklarad, dock har hon troligtvis en naturlig försvagning i det benet...
Svar
4
· Visningar
1 170
Senast: insearchof
·
Träning Behöver hjälp med upplägget för 3års testet i vår! Jag har en underbar nybliven 3-åring som jag tänkt visa på 3års i maj! Jag har än...
Svar
3
· Visningar
1 528
Senast: Hiddeous
·
Ridning Ingen aning om var jag ska lägga denna men jag ska ju rida... Nu behöver jag verkligen er hjälp och erfarenheter! Har hittat en...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Marty
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 154
Senast: annathegreatest
·
Ridning Så här är det, har en unghäst som fyller 5 år till sommaren. Han är inriden vid 3 års ålder, allt gick utan problem. I stallet som jag...
Svar
10
· Visningar
1 766
Hästhantering tänkte bli ett litet tillbud i mangen igår. finns en hingst i stallet, godkänd för avel. han används som läromästare till sin unga...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Teilani
·
K
Hästhantering Vi har en liten tvist i mitt stall om hur man ska fästa grimskaft med panikhake(transportgrimskaft) i stallgången. Jag hävdar att man...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 134
Senast: Muninn
·
F
  • Låst
Hästhantering hej jag är en tjej som ska få sin första ponny!:D jag är ca 150 cm lång och väger ca 39 kg jag har provridit en pony på 136 cm i...
Svar
7
· Visningar
1 229
Senast: IngelaH
·
H
Ridning Jag rider så gott som alltid barbacka... Skrittar/travar/galopperar långa sträckor. Har nyligen beställt en bomlös sadel som vi ska...
2
Svar
23
· Visningar
2 387
Senast: Hekla2001
·
Ridning Ska rida min medryttarhäst imorn och det kommer vara ca -20 här då. Om ni var jag, skulle ni ridit då eller inte?
2
Svar
22
· Visningar
2 105
Senast: annathegreatest
·
Hästhantering Har min sex månaders fölunge på lösdrift (inackorderad). Börjar fundera på om jag ska ta hem honom på grund av kylan. Här är det -10 och...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: kenneth
·
Z
Träning hej, nu har jag försökt med allt jag kan för att lära min häst att ligga på kommando utan att lyckas. Hur gör man egentligen? :confused...
Svar
8
· Visningar
3 982
Senast: sandra_N
·
N
Hästhantering :) Hur gör ni, och vart hittar ni alla, saker/utrustning till era stora (välväxta hästar).. Har en halvblodsvalack, som är stor på...
2
Svar
25
· Visningar
3 977
Senast: mul
·
Hästhantering Jag har en fundering o vill gärna höra hur ni skulle ha gjort,, Mina två hästar en tinker på 6 år och en paint på 1,5 år går i dag i...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: ernst
·
Ridning Ni som har eller har haft varmblod som ridhästar, har ni köpt dessa direkt från travet eller har de varit ostartade? Och ni som har...
Svar
19
· Visningar
3 029
Senast: farvold
·
L
Hästhantering Hejsan alla hästmänniskor. Har suttit och bläddrat lite här inne på Bukefalos och letat efter nåt som stämmer in på mig o mitt...
2
Svar
23
· Visningar
4 283
Senast: Elma_vip
·
S
Hästhantering Rider regelbundet ett väldigt trevligt men krävande sto. Hon är väldigt dominant men samtidigt mycket väluppfostrad och har således...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: simzon
·
Hästhantering (Jag syftar på arbetet med en väldigt avtrubbad häst som har stängt av alla försök till kommunikation med människa.) Jag har läst en hel...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: skuggi
·
B
  • Låst
Träning hej!! någon som är duktigt på o förklara i skrift hur jag går till väga för att få hästen o gå på tygeln ??? TACK PÅ FÖRHAND! ;)
2 3 4
Svar
68
· Visningar
44 962
Senast: _contessa
·
S
Ridning Hej! Jag undrar om ni har tips på lösgörande övningar. Min häst är väldigt trög och hon kilar sig gärna fast i bettet. När hon väl går...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: _jullan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur