Positiva Panelen

Sv: Positiva Panelen

Tur att han är i den åldern så han förhoppningsvis redan är "uppfostrad", min första tanke var- "den där hästen hade jag knappt vågat sitta upp på efter det där!" :rofl:
Jättefin, kul att se hästar som busar! Han ser så fri och obekymrad ut! :)

haha jo. egentligen är han väldigt väluppfostrad. men ibland, speciellt på framridningar till tävlingar så utför han många av de här skolorna också med mej i sadeln :angel: men han vill ju så gärna leka med alla hästar som samlats på en en enda stor lekplats (läs: ridbana) :grin:

taack, ja han är nog rätt nöjd med livet faktiskt :)

Tycker inte du är för stor! Ser lagom ut tycker jag! Han ser trevlig ut och ni passar bra ihop!

Söt ponny, fin färg :) Ser ut att lyssna bra på dig!

Såg trevligt ut fram tills avramlingen! Då kom ni lite i obalans tyvärr. Gulligt av honom att stanna och vänta på dig när du ramlat av <3

kanske inte finns så mkt att kommentera, men iaf :)
26742276.jpg

Ser härligt ut! =)

KL

Bilder och film från senaste dressyrtävlingen ;)
Videoklipp
Och bilder finns i det här inlägget i bloggen: Länk

Är hoppryttare och hästen tillhör ridskolan, men konstruktiv kritik och små kommentarer är aldrig fel! :)

Oh ja det är hon verkligen!
Hon är mitt hjärta verkligen!

Ställer upp på alla konstigheter jag hittar på, och tvekar aldrig inför några utmaningar :love:

Jättefin häst! :)
Det är lite grejer i sitsen jag skulle vilja ändra på. Dels ser det ut som du viker dig i sidled/flyttas utåt i svängarna. Tänk "rak" rygg (alltså inte böjd i sidled) lika höga axlar och höfter. Sen två saker som förmodligen hör ihop- ganska hög hand och som att du med sitsen vill skjutsa på hästen framåt, då hamnar du i bakvikt. Jag skulle vilja se lite sänkt hand och lite mer svank i ryggen.
Överlag ser det trevligt och harmoniskt ut! :)

Jättefin häst! :)
Det är lite grejer i sitsen jag skulle vilja ändra på. Dels ser det ut som du viker dig i sidled/flyttas utåt i svängarna. Tänk "rak" rygg (alltså inte böjd i sidled) lika höga axlar och höfter. Sen två saker som förmodligen hör ihop- ganska hög hand och som att du med sitsen vill skjutsa på hästen framåt, då hamnar du i bakvikt. Jag skulle vilja se lite sänkt hand och lite mer svank i ryggen.
Överlag ser det trevligt och harmoniskt ut! :)

tack så mycket, han är helmysig!! jo min sits är min värsta fiende :devil: har "förstört" min sits i yngre dar och hamnar väldigt gärna "fel". och att rida dressyr i hoppsadel är veeeeerkligen inte min grej!! men jag försöker jobba på det. men jag glömmer bort min rygg jämt, och faller ihop. nu har jag mer gått över till ,som du skriver, att hamna i bakvikt. HUR kan jag jobba fram en korrekt sits? rida utan stigbyglar? vaaaad? det där med tänka ett snöre som håller upp funkar inte :angel:

Man kan ju testa sig fram till vilken visualisering som fungerar.
Ibland kan det t ex funka för mig att känna mig som en stolt grand prix-ryttare så kan bara det hjälpa hållningen! ;)

Har en hel del filmer om nån gillar lite konstiga ridfilmer.. haha :)

http://www.youtube.com/milyfellis

Har tyvär aldrig någon som filmar lite seriösa filmer så det blir mest små flummfilmer ;)

Bra film!

Jag tycker du sitter fint och stadigt.
Hästen verkar vilja gå bakom hand ibland och bli lite framtung, men jag tycker du rider fram den bra. Ser jättefint ut när du får upp den, gångarterna blir mycket finare och den bär sig bra. Så du verkar defintivt vara på rätt väg där!
Helheten tycker jag ser kontrollerad och harmoniskt ut (jag har lärt mig att harmoniskt är ett ord som ryttare älskar att använda för att beskriva när det ser fint ut:p.)

Jag tycker du ska testa att rida utan stigbyglar (helst utan sadel) och slå en knut på tyglarna. Om hästen inte är av rasen "går av sig själv på fyrkantspåret" så kanske du kan behöva någon som håller en longerlina. Sen är det bara att rida på, skit i hur hästen går. Det är oftast då den går bäst, när man skiter i hästen och bara koncentrarar sig på hur man själv sitter.

Det tycker jag är det absolut bästa. Plus att ha en hård tränare som är petig som attan, så man inte får chans att sjunka ihop för att man glömmer att sträcka på sig. Men de gånger man inte rider för tränare tycker jag det funkar bra att bara tänka på sig själv och inte på hästen.

Jag tycker du ska testa att rida utan stigbyglar (helst utan sadel) och slå en knut på tyglarna. Om hästen inte är av rasen "går av sig själv på fyrkantspåret" så kanske du kan behöva någon som håller en longerlina. Sen är det bara att rida på, skit i hur hästen går. Det är oftast då den går bäst, när man skiter i hästen och bara koncentrarar sig på hur man själv sitter.

Det tycker jag är det absolut bästa. Plus att ha en hård tränare som är petig som attan, så man inte får chans att sjunka ihop för att man glömmer att sträcka på sig. Men de gånger man inte rider för tränare tycker jag det funkar bra att bara tänka på sig själv och inte på hästen.

det där ska jag prova mig på. får se om min buse till häst tar tillfället i akt och försöker få av mig bara :angel: så det får bli utan stigbyglar med sadel. utan sadel så bockar han av mig direkt :o

jo när jag rider för tränare så skärper jag mig ju, hon är på mig hela tiden :p det är just när jag rider själv som jag sjunker ihop!

Ja, visst är det svårt att skörpa sig när man inte har någon som är på en hela tiden.

Jag brukar sjunga lite:angel: så känns det lite pampigare och man får lite showkänsla på det. Fast det kanske inte hjälper så många, utan det är väl snarare för att koncentrera sig lite istället för att bara sitta och njuta av naturen.:p
Dessutom bra att göra när man rider själv, så slipper andra plågas av skränandet :angel:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 722
Senast: LenaH
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 227
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·
Körning Det finns ju redan en bildtråd men nu tycker jag det var dags med en filmtråd på våra körhästar! Kritik är välkommen om man vill det...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama