Tips på ledarskapsövningar

Sv: Tips på ledarskapsövningar

Tyvärr finns det många ridskolor där man lär sig så lite om ridning och hästhantering att man inte blir klar till att ha egen häst.
Jag känner inte många exemplar på någon som har lärt sig på ridskola hur man sköter, uppfostrar och rider en häst, så de har klarat av att göra detta utan hjälp när de har skaffat egen häst.
Självklart kan man alltid lära sig mera, men kvaliteten på många ridskolor är för dåliga och jag tycker man lär sig för lite.
Allt för många hästar kommer till någon som tror de har lärt sig hur man gör på ridskolan, sen blir hästen problem efter ett mycket kort tag.
Många har inte lärt hur man löser problem, de har bara lärt sig hur man gör när hästen är "snäll".

Sv: Tips på ledarskapsövningar

Shit vilken galen tråd, det är inte så konstigt att jag som nybliven hästägare och inte umgåtts i hästkretsar så intensivt förr, har väldigt svårt att passa in. Har aldrig varit varit med om så mycket tjafs och skitprat och fan vet...
Mållös...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 715
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 063
Senast: gammalek
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 031
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar