Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

1
Hästhantering Ibland börjar mitt sto låta som en hingst. Oftast i samband med att hon luktar på mig eller att jag kliar henne. Blir lite rädd för...
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: ElinaS
·
A
Hästhantering jag behöver lite tips på hur jag vänjer mitt varmblod vid att ha ena tömmen vid rumpan..just nu blir han typ bara livrädd och stressar...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: annorlunda
·
R
Ridning Hejsan! Jag är hästägare åt en gammal travare och jag tänkte höra om ni upplever några fördomar mot travare och vad de är i så fall?
23 24 25
Svar
484
· Visningar
36 234
Senast: ardo
·
  • Låst
Ridning *kl* Några bilder från idag! Ingen kvalitetsridning blev det inte men det är kul med en lite uppdatering, det var längesen nu...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
47 889
Senast: Immer
·
G
Ridning Min häst har inga problem med just framåtdrivning, och försöker i vanliga fall vara till lags. Men i paddocken har han alltid sluppit...
2
Svar
25
· Visningar
3 675
Senast: Hannapirat
·
Hästhantering Om ni har haft ett hårt träningspass och ni ska rida dagen efter hur gör ni då ifall hästen har träningsvärk? skrittar ni bara eller kör...
Svar
6
· Visningar
3 898
Senast: lillsyrran
·
Hästhantering hej! jag har ett tre årigt varmblodssto som jag nyss har köpt, som bara står och äter på väggarna å vi har köpt ett medel mot...
Svar
6
· Visningar
2 014
Senast: cassy
·
S
Hästhantering Hur gör ni på bästa sätt för hästen av med dess överskottsenergi? Tex springa fritt, longera, tankeövningar, annat..?
Svar
19
· Visningar
5 037
Senast: salwi
·
A
Ridning Red en häst som jag egentligen skulle ha på foder för ca 2 veckor sedan. Ett halvblod på 11 år, valack, svart. Helt underbar att rida...
Svar
17
· Visningar
2 118
M
Träning Jag har "ärvt" en häst som blivit väldigt felriden och jag behöver nu lite råd eller förslag... Det är en 9åring som rör sig fint, bra...
Svar
1
· Visningar
835
Hästhantering Förra året stack shettisen på nyårsafton och kom inte tillbaka på ett antal timmar:crazy::cry:. De andra hästarnas stog då inne och han...
2
Svar
23
· Visningar
2 373
Senast: CBJack
·
K
Hästhantering Hej! Många longerar ju sina hästar, tänkte detta kunde vara ett komplement även till min shettis. Men hur lär man dem detta, eller är...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: johanssk
·
Hästhantering Nagot jag insag nar jag laste omkring har.. ar... Alla definierar attacker pa olika vis! Sa, for er har inne, var AR en attackerande...
2
Svar
20
· Visningar
2 137
Senast: Bewildered
·
J
Träning *Hur ställer ni bukare till det? *Travar ni i nedförsbackar? *Om det är en liten eller stor, spelar det någon roll? Vet en del här...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 165
M
Ridning Jag funderade på om någon här vet vad för nyans färg det är på den i den 'rost bruna' färgen? Det ser ju ut att vara mörkare än...
Svar
3
· Visningar
1 778
Senast: _Nena_
·
E
Hästhantering Har fått ett litet problem... Min häst fick en spark på övre delen av frambenet på utsidan, upptäcktes igår och hon fick flytta till...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: emmiz79
·
U
Ridning Ni som har/haft egen häst. Hur vet man helt enkelt om det är den rätta? Min häst känner jag mig helt osäker på,kan inte trava hela...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 486
Senast: Totola
·
Ridning Nu har jag en fråga som är tvärt imot dom flestas (stela framåttunga) :angel::rofl: Mitt problem är att hästen är sååå mjuk och...
Svar
7
· Visningar
1 353
Senast: brenk
·
  • Låst
Ridning Vet inte om detta ligger fel, moderat flytta då :) På grund av depression och annat tråkigt i mitt liv har jag gått upp lite i vikt...
Svar
7
· Visningar
2 396
Senast: IngelaH
·
Ridning Det är såhär att min häst springer in i galoppen och även efter avsaktning så springer han i ökad trav. Självklart har jag försökt...
Svar
4
· Visningar
1 731
Senast: rombing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama