Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har en fundering o vill gärna höra hur ni skulle ha gjort,, Mina två hästar en tinker på 6 år och en paint på 1,5 år går i dag i...
Svar
9
· Visningar
1 435
Senast: ernst
·
Ridning Ni som har eller har haft varmblod som ridhästar, har ni köpt dessa direkt från travet eller har de varit ostartade? Och ni som har...
Svar
19
· Visningar
3 030
Senast: farvold
·
L
Hästhantering Hejsan alla hästmänniskor. Har suttit och bläddrat lite här inne på Bukefalos och letat efter nåt som stämmer in på mig o mitt...
2
Svar
23
· Visningar
4 288
Senast: Elma_vip
·
S
Hästhantering Rider regelbundet ett väldigt trevligt men krävande sto. Hon är väldigt dominant men samtidigt mycket väluppfostrad och har således...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: simzon
·
Hästhantering (Jag syftar på arbetet med en väldigt avtrubbad häst som har stängt av alla försök till kommunikation med människa.) Jag har läst en hel...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: skuggi
·
B
  • Låst
Träning hej!! någon som är duktigt på o förklara i skrift hur jag går till väga för att få hästen o gå på tygeln ??? TACK PÅ FÖRHAND! ;)
2 3 4
Svar
68
· Visningar
45 001
Senast: _contessa
·
S
Ridning Hej! Jag undrar om ni har tips på lösgörande övningar. Min häst är väldigt trög och hon kilar sig gärna fast i bettet. När hon väl går...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: _jullan_
·
Z
Träning Har ett halvblod som nu är 2,5 år, som ska börja ridas in. Det som jag främst undrar är om hon orkar med mig... Hon är bara 155 cm och...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Stopek
·
P
Träning Vad har ni för erfarenhet av kissing spines? Har en stallkamrat som nu köper sin tredje unghäst på mindre än ett år eftersom hon varit...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
23 244
Senast: Madame
·
A
Ridning Hej! Jag är ute efter att hitta en läromästare som jag kan utbilda mig på och har därför gett mig in i en djungel av annonser och...
Svar
8
· Visningar
3 372
Senast: aprilia
·
R
Hästhantering jag har ett litet "problem" hemma som jag tänkte att det kanske var någon här som kunde hjälpa mej med (hoppas).. har ett litet...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: sissu
·
Träning har ni några bra förslag på böcker med bra övningar i alla dess former? främst övningar för grundutbildning. gärna en rolig och...
Svar
10
· Visningar
2 061
Senast: bollen__
·
Hästhantering Ja, när räknar ni en häst som vass och vad betyder det ordet enligt er?
Svar
10
· Visningar
1 794
Senast: Cizma
·
Träning Jag undrar halsförlängarens inverkan på hästen vid ridningen, och hur den hjälper ryttaren? Min dotter som är 9år rider med våran...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 026
Senast: WonkyDonkey01
·
Hästhantering Vi har fått ett problem i stallet. Vi är fyra hästägare varav jag är en av dessa och det är också min familjs stall. En av...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Rolle
·
Hästhantering jag är inte säker på om denna tråden ska vara här eller på gnägg,men om den ligger fel kanske en snäll moderator kan flytta den?:)...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Pernilla_
·
D
Träning Hej! Jag har en egen häst som jag haft i snart två år. När jag rider honom känns han alltid trippig och kort i steget. Det känns som...
Svar
15
· Visningar
1 376
Senast: Sickan
·
C
Hästhantering Är nybörjare på horsemanship och undrar vad Carrot stick är? Vet att det är något slags spö men inget mer. Berätta om hur lång den ska...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 824
Senast: Pernilla_
·
H
Hästhantering Vad är kriterierna för att bra ledarskap? Min Hekla hade lite olater för sig när jag började rida henne. Hon drog iväg i hagen när...
2
Svar
22
· Visningar
2 785
Senast: Galant
·
Ridning När jag rider min häst och använder mig utav 'vanlig' nosgrimma så brukar han leka med tungan utanför munnen (svårt att förklara), den...
Svar
17
· Visningar
1 452
Senast: rombing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka