Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Om man ska skritta 1,6 mil i skoterspår typ... Hur lång tid kan det ta? För en liten häst av ponnytyp med inte alltför vägvinnande skritt?
Svar
9
· Visningar
1 592
H
Träning Hej! Jag har ett problem när jag ska fatta galoppen, jag faller framåt i fattningarna. Detta är något som jag börjat med nu då jag...
Svar
4
· Visningar
1 272
Senast: Miloni
·
J
Hästhantering Hej! jag vet att det finns en liknande tråd innan men måste bara skriva av mig lite. Jag har en c-ponny som jag har haft i ca 5...
Svar
8
· Visningar
1 393
Senast: jessicajosefsson
·
H
Träning Jag rider en kompis häst ca en-två ggr i veckan och har nu börjat stöta på ett problem. när jag jobbar ihop hästen och börjar kräva lite...
Svar
15
· Visningar
3 669
Senast: rombing
·
E
Hästhantering Börjar med å ursäkta min troliga fel stavning redan i rubriken...:o Men jag undrar lite om det är nån i närheten av Falun området som...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Emmiz87
·
Ridning Hej. jag har en Shires vintertäck med halvhals modellen tror jag heter nått i stil med 93 VHC. Vad kostar ett sånt nytt? ska sälja mitt...
Svar
8
· Visningar
1 270
E
Ridning Hej! Min foderhäst är mycket snäll och lite väl seg ibland... Men problemet är att just på vintern när snön har landat på marken, så...
Svar
11
· Visningar
1 362
I
Ridning Jag har skrivit någon tråd tidigare om min häst som jag haft sedan slutet av augusti. I början testade hon mig och var lite istadig...
Svar
9
· Visningar
2 105
Hästhantering vet inte om jag överreagerar, men jag gillade inte alls den showen.... hästarna var inte alls harmoniska, verkade de som i alla fall...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
21 347
Senast: minponny
·
M
Träning Hej! Jag undrar bara hur många som är medryttare här på bukefalos, och om ni vill berätta lite om hur det går till på ert stall och när...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 586
Senast: Kilauea
·
Ridning Först och främst ber jag moderator flytta tråden om den ligger fel Nu till själva grejen... Jag upptäckte nyligen att pälsen strax...
Svar
7
· Visningar
1 243
Senast: bejkonfis
·
Ridning Min lille kille som jag har haft sen sept har nu helt plötsligt blivit rädd för allt vid ute ritt. Han är van vid att ridas själv ute...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: mandaa
·
E
Ridning Hej! Jag behöver ett svar på vad man ska använda för paddar under ridbandage. Har ingen koll på ridbandage så behöver hjälp med det! :)
Svar
3
· Visningar
818
Senast: maria94
·
I
Hästhantering En dag när jag inte kände för att rida hade jag mitt sto löst i paddocken, och började springa runt som en galning, (jobbigt :p). Efter...
Svar
15
· Visningar
2 381
Senast: Praefatio
·
Ridning Om ni möter ett par lösa hästar / de rymmer när ni är ute och rider?? Funderat lite på detta då grannens hästar ser ut att vilja...
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: bigganl
·
Ridning Jag har jobbat min häst mycket i öppna och sluta, i skritt. Mest i arbete vid hand men även uppsutten. Vi jobbar längsmed staket. Han...
Svar
15
· Visningar
1 498
Senast: Helan
·
S
Hästhantering Hur ofta kan jag ut & promenera med min 3 åring? Räknas det som "arbete"? Hur ofta kan man hänga på dom?
Svar
10
· Visningar
1 585
Senast: axel
·
Hästhantering En tjej har sin häst gratis i stallet mot att vi fick hö .... han är sur och agressiv i hage,i boxen och när han står i stallgången...
Svar
9
· Visningar
2 559
Senast: lacessere
·
C
Hästhantering Vi har en häst som kan vara väldigt väldigt lömsk, hon har tendens att sparka när man minst anar det. Nu har hon varit ovanligt snäll...
Svar
1
· Visningar
1 343
Senast: fjordtokan
·
Träning hello allihopa;) tänkte starta en tråd med hästar med lite olator och hur man kan träna bort detta ;) Jag tex har ett ( eller...
2
Svar
26
· Visningar
3 641
Senast: ljokiaho
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info