Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering vet inte om min tråd ligger rätt, men jag gör ett försök. om ca en månad ak jag köra min ettåring till ett "hingstbete" där han ska...
Svar
18
· Visningar
1 720
Senast: moholmarabs
·
G
  • Låst
Hästhantering Hej! har ju ett underbart varmblodssto, som är snäll på alla vis, snäll att rida( hon har ju sina hyss) men är världens goaste ändå...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
25 611
Senast: IngelaH
·
Ridning vår sommarhage har säkert 30 cm snö i sig, om inte mer, helt perfekt att träna kondis i. tänkte dock bara skritta, vet ju inte riktig...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Undret
·
E
Hästhantering Jag har ett problem. Jag är medryttare åt en dam med westernsadel. Nu är det som så att hon hatar när man spänner gjorden, spänner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 468
Senast: TinyWiny
·
C
Ridning Hej! Vissa hästar är ju väldigt "heta" och stressiga i temperamentet. Jag har en häst som är sån och har alltid undrat hur hon var när...
Svar
14
· Visningar
2 060
Senast: Siggelina
·
Hästhantering Hej tänkte kolla här om någon har några förslag på saker jag kan testa med "min" häst. Har tagit över skötseln av ett 23-årigt...
Svar
12
· Visningar
1 810
Senast: Naqzita
·
G
Ridning Hjälpen... Jag skulle behöva hjälp med en liten sak till... Det är så här att jag ska kanske ta hand om en Ridtravare och jag är nästan...
Svar
13
· Visningar
2 246
Senast: NotlikeI
·
1
Hästhantering Ibland börjar mitt sto låta som en hingst. Oftast i samband med att hon luktar på mig eller att jag kliar henne. Blir lite rädd för...
Svar
4
· Visningar
1 464
Senast: ElinaS
·
A
Hästhantering jag behöver lite tips på hur jag vänjer mitt varmblod vid att ha ena tömmen vid rumpan..just nu blir han typ bara livrädd och stressar...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: annorlunda
·
R
Ridning Hejsan! Jag är hästägare åt en gammal travare och jag tänkte höra om ni upplever några fördomar mot travare och vad de är i så fall?
23 24 25
Svar
484
· Visningar
36 235
Senast: ardo
·
  • Låst
Ridning *kl* Några bilder från idag! Ingen kvalitetsridning blev det inte men det är kul med en lite uppdatering, det var längesen nu...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
47 893
Senast: Immer
·
G
Ridning Min häst har inga problem med just framåtdrivning, och försöker i vanliga fall vara till lags. Men i paddocken har han alltid sluppit...
2
Svar
25
· Visningar
3 682
Senast: Hannapirat
·
Hästhantering Om ni har haft ett hårt träningspass och ni ska rida dagen efter hur gör ni då ifall hästen har träningsvärk? skrittar ni bara eller kör...
Svar
6
· Visningar
3 900
Senast: lillsyrran
·
Hästhantering hej! jag har ett tre årigt varmblodssto som jag nyss har köpt, som bara står och äter på väggarna å vi har köpt ett medel mot...
Svar
6
· Visningar
2 016
Senast: cassy
·
S
Hästhantering Hur gör ni på bästa sätt för hästen av med dess överskottsenergi? Tex springa fritt, longera, tankeövningar, annat..?
Svar
19
· Visningar
5 104
Senast: salwi
·
A
Ridning Red en häst som jag egentligen skulle ha på foder för ca 2 veckor sedan. Ett halvblod på 11 år, valack, svart. Helt underbar att rida...
Svar
17
· Visningar
2 118
M
Träning Jag har "ärvt" en häst som blivit väldigt felriden och jag behöver nu lite råd eller förslag... Det är en 9åring som rör sig fint, bra...
Svar
1
· Visningar
836
Hästhantering Förra året stack shettisen på nyårsafton och kom inte tillbaka på ett antal timmar:crazy::cry:. De andra hästarnas stog då inne och han...
2
Svar
23
· Visningar
2 373
Senast: CBJack
·
K
Hästhantering Hej! Många longerar ju sina hästar, tänkte detta kunde vara ett komplement även till min shettis. Men hur lär man dem detta, eller är...
Svar
7
· Visningar
2 749
Senast: johanssk
·
Hästhantering Nagot jag insag nar jag laste omkring har.. ar... Alla definierar attacker pa olika vis! Sa, for er har inne, var AR en attackerande...
2
Svar
20
· Visningar
2 141
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar